Gå til innhold

Ormekur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt usikker på hvor ofte katten skal ha ormekur. Han er mye ute på tur i skogen, litt mindre nå på vinteren. Han fikk sist ormekur i midten av september. Hvor mange ganger i året skal de ha kur? 😊

Anonymkode: 58db5...b08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter som er mye ute og fanger/spiser rotter, mus, fugler, osv er anbefalt å gi ormekur til 2-4 ganger i året.
Katten min får ormekur hver 4 mnd, så 3 ganger i året :-) Han er en utekatt og jakter mye rundt i skogen her. 

Skrevet

OK! Da burde jeg nok gitt han kur litt oftere. Han har kun hatt 2 kurer i dette året. Siden han fikk i september, så kan jeg sikkert vente til januar med neste. Skrive det opp i kalenderen. Han bør nok få minst 3 i året han. Men da vet jeg det! Tusen takk for svar!! 😊👍

Anonymkode: 58db5...b08

Skrevet

Man skal gi kur ved mistanke om orm. Spesielt om vinteren er det dumt å gi for mye da ormen er i dvale. Da påvirkes den ikke like lett å vil til slutt kunne bli motstandsdyktig mot middelet.

Anonymkode: 3e876...9b8

Skrevet

må bare spørre. ga katta vår den første ormkur tabletten nå i dag, når skal han ha den andre?

Skrevet
12 timer siden, Mkay87 skrev:

må bare spørre. ga katta vår den første ormkur tabletten nå i dag, når skal han ha den andre?

Det står på pakka.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det står på pakka.

nei, det gjør ikke det på den jeg fikk

Skrevet
20 minutter siden, Mkay87 skrev:

nei, det gjør ikke det på den jeg fikk

Da får du ringe dyrlegen. Medisinske råd skal du aldri ta imot på et forum fra wannabe leger/dyrleger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...