Gå til innhold

Dårlig forhold mellom mor og datter

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet

Moren min er en person som fort blir veldig mye. Alt skal dokumenteres på Instagram eller Facebook. Med bilder. Jeg er litt mer anonym av meg, og vil ikke ha stygge bilder som er tatt i fullhast. Jeg legger også sjeldent ut bilder. Moren min derimot har et vanvittig stort bekreftelsesbehov på selveste nettet. Jeg har forklart at jeg ikke vil at det skal legges ut bilder av meg uten at jeg vil det. At hun bør spørre meg først. Hun sier «ja, jeg lover. Skal aldri gjøre det igjen». Dagen etter at vi hadde en litt opphetet diskusjon om det så la hun ut bilder av meg. Hun skriver ofte tekster. Om hvor glad hun er for det flotte mor og datter forholdet vårt. At det er så deilig å se meg igjen og at vi alltid har det så koselig. Ingenting av dette stemmer. Vi har nesten ikke møttes på 4 år. Jeg flyttet ut når jeg fylte 17 år pga vårt veldige dårlige forhold. Dessuten sier hun aldri noe av dette til meg. Jeg ble selvfølgelig veldig sur og lei meg. Jeg skrev en sur melding og hun svarte meg surt. Vi har ikke pratet ordentlig sammen på 2 måneder pga dette. Jeg har heller ikke blitt invitert dit til jul. Jeg har skilte foreldre så familien på mammas side feirer sammen kun annenhver år. Så hele familien nå sjal feires. Jeg syns det er trist, men velger bare å feire jul med svigerfamilien og samboeren min. Jeg har heller ikke kontakt med pappaen min, så i fjor feiret jeg alene. Det er trist at alt skal bli ødelagt pga Facebook. Det føles som at Facebook betyr alt for henne.

Er jeg helt rar som tar dette som et svik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke rar.

Høres ut som moren din prøver å være perfekt på nettet. Hun vet nok at forholdet deres ikke er spesielt bra, derfor prøver hun å late som ingenting for alle andre. Ingen skal få vite om skammen hennes liksom.

• Liker 5
Gjest Lilleprinsesse
Skrevet
31 minutter siden, Sphynx skrev:

Du er ikke rar.

Høres ut som moren din prøver å være perfekt på nettet. Hun vet nok at forholdet deres ikke er spesielt bra, derfor prøver hun å late som ingenting for alle andre. Ingen skal få vite om skammen hennes liksom.

Så hun ødelegger forholdet vårt enda mer fordi hun skal virke perfekt? Litt av en prioritering...

Skrevet
1 minutt siden, Lilleprinsesse skrev:

Så hun ødelegger forholdet vårt enda mer fordi hun skal virke perfekt? Litt av en prioritering...

Mja, nå kjenner jo ikke jeg forholdet deres. Men mulig hun ikke vet hvordan hun skal takle det. Dere har sikkert ulik oppfatning av ting, det betyr ikke at det hun gjør er ok da. Hvor gammel er du?

Skrevet
1 minutt siden, Lilleprinsesse said:

dere har vel ikke dårlig forhold kun for facebook vel..?

jeg håper det ligger mer til det en bare det, selvom jeg forstår godt at du reagere med god grunn.

Anonymkode: 82814...6c8

Skrevet
Just now, Sphynx said:

Mja, nå kjenner jo ikke jeg forholdet deres. Men mulig hun ikke vet hvordan hun skal takle det. Dere har sikkert ulik oppfatning av ting, det betyr ikke at det hun gjør er ok da. Hvor gammel er du?

hun er 21.

Gjest chisandra
Skrevet

Tagger hun deg, så fjern taggen. Ikke trykk "liker" på det hun legger ut. Skjønner at det er slitsomt.

Skrevet
Just now, chisandra said:

Tagger hun deg, så fjern taggen. Ikke trykk "liker" på det hun legger ut. Skjønner at det er slitsomt.

Jeg hadde blokkert hennne. Out of mind out of sight,

• Liker 1
Gjest Lilleprinsesse
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Sphynx skrev:

Hmm, Okei. Jeg har forklart mamma at jo mer hun legger ut jo mer ødelegger hun. Så det vet hun, men hun gjør ikke noe mer med det. Jeg er 21 år.

Endret av Lilleprinsesse
Gjest Lilleprinsesse
Skrevet
1 minutt siden, chisandra skrev:

Hun gjør begge deler. Tagger ikke og tagger.

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg håper det ligger mer til det en bare det, selvom jeg forstår godt at du reagere med god grunn.

Jo. Facebook er grunnen til vårt dårlige forhold. Da hun har lagt ut veldig private barne bilder av meg. Sånn typ man aldri deler og set veldig mye privat...

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blokkert hennne. Out of mind out of sight,

Det sitter litt inne😐

Skrevet
5 minutter siden, Sphynx said:

og nesten ikke hat kontakt når hun flyttet ut som 17 år for 4 årsiden. står i hi :)

• Liker 1
Skrevet
Just now, Lilleprinsesse said:

Det sitter litt inne😐

Du kan ikke forandre henne. Hun kommer til å fortsette.

Lær deg å ikke irriter deg over det.

Jeg har blokkert den ene broren min og hans samboer.

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke rar, men jeg synes det er litt voldsomt å ikke ha kontakt med henne. Jeg har en fb-mor som i tillegg er fryktelig selvopptatt. Sitter på nett hele tiden. Men det er et ordtak som sier noe ala: Når man innser at foreldrene er mennesker og man tilgir dem, så begynner voksenlivet. Jeg har rett og slett innsett at jeg er mer voksen enn moren min og at dette aldri kommer til å forandre seg. Så jeg har akseptert det.

Anonymkode: 2fc5f...56c

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Just now, AnonymBruker said:

Du er ikke rar, men jeg synes det er litt voldsomt å ikke ha kontakt med henne. Jeg har en fb-mor som i tillegg er fryktelig selvopptatt. Sitter på nett hele tiden. Men det er et ordtak som sier noe ala: Når man innser at foreldrene er mennesker og man tilgir dem, så begynner voksenlivet. Jeg har rett og slett innsett at jeg er mer voksen enn moren min og at dette aldri kommer til å forandre seg. Så jeg har akseptert det.

Anonymkode: 2fc5f...56c

Enig.

Skrevet
4 minutter siden, Lilleprinsesse skrev:

Hmm, Okei. Jeg har forklart mamma at jo mer hun legger ut jo mer ødelegger hun. Så det vet hun, men hun gjør ikke noe mer med det. Jeg er 21 år.

Allright. Burde jo ha sett det :rodme:

Hun virker som en typisk midtlivskrive mamma på facebook. Som må dokumentere aaalt.

Du er jo relativt ung, så at du må være den voksne oppi dette er litt teit. Hun burde jo være oppegående nok til å forstå at du trekker deg unna.

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke forandre henne. Hun kommer til å fortsette.

Lær deg å ikke irriter deg over det.

Jeg har blokkert den ene broren min og hans samboer.

Det blir for dumt om jeg bare skal godta at hun holder på sånn. Ja, det er kanskje bare Facebook. Men igjen så kan ikke hun bestemme over mitt privatliv. Hvis jeg vil skåne mine fremtidige barn med media og bilder av de. Så kan ikke hun bare gjøre det motsatte av hva jeg sier er greit... Det er bare så irriterende.

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet
3 minutter siden, Sphynx skrev:

Allright. Burde jo ha sett det :rodme:

Hun virker som en typisk midtlivskrive mamma på facebook. Som må dokumentere aaalt.

Du er jo relativt ung, så at du må være den voksne oppi dette er litt teit. Hun burde jo være oppegående nok til å forstå at du trekker deg unna.

Jaa, dessverre :( 

Skrevet
Akkurat nå, Lilleprinsesse skrev:

Det blir for dumt om jeg bare skal godta at hun holder på sånn. Ja, det er kanskje bare Facebook. Men igjen så kan ikke hun bestemme over mitt privatliv. Hvis jeg vil skåne mine fremtidige barn med media og bilder av de. Så kan ikke hun bare gjøre det motsatte av hva jeg sier er greit... Det er bare så irriterende.

Enig i dette. Hun respekterer ikke deg og dine ønsker.

Hvor ofte snakker dere om dette? Kanskje du må fortelle henne en gang til om dette å virkelig understreke at det er et stort problem for deg at hun ikke respekterer det. At du gjerne vil ha det kosleig med mammaen din, men at begge må bli respektert.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...