Gå til innhold

Tinder-creep

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har et «problem» eller er noe paranoid etter en tinder fyr. La oss kalle han Andreas. Jeg har fortalt denne historien til noen venner, som jeg vet er på forumet. Hvis/når dere kjenner igjen meg så hold hans identitet skjult. Dette blir langt, men håper noen orker å lese.

Greia:

Jeg kom i prat med Andreas på Tinder, har et vondt brudd bak meg og var vel egentlig ikke klar for å date. Jeg dater ikke nå og ikke kommer jeg til å gjøre det på veldig lenge. Alt var helt greit, jeg hadde så klart ikke følelser, men vi datet i to måneder. Snakket om alt mulig. En kveld kom det også frem at jeg hadde vært gravid for ikke så lenge siden (han ville fått greie på dette om han studerte Facebook, bedre at det kom fra meg tenkte jeg).

Som sagt kommer jeg fra et langvarig forhold med bolig, bil og det hele. Det tok ganske lang tid å fordele alt og oppgjøret ble derfor kraftig forsinket. 

Siste gang jeg møtte han så sa han noe som «nå som du har fått penger etter bolig så sitter du fint i det økonomisk». Hva faen tenkte jeg, hvordan kunne han vite at jeg nylig mottok oppgjør og jeg «vant» ikke for å si det slik. Så jeg sa «jeg satte nok mer i det enn jeg fikk tilbake, men jeg er glad det bare er ute av verden». Han spurte hvor mye jeg fikk igjen etter bruddet så sa jeg rundt 1.000.000kr (husket ikke helt fordi det trekkes av lån, legges til felleseide møbler osv osv). Noen hundretusen fikk jeg på konto i alle fall. Han svarte med at dette var løgn fordi han hadde sett på eiedomsverdi.no at min andel ble solgt for 846.000kr i følge likningspapirene der. Grunnen til at han fikk tilgang hadde vært at hans kamerat som er eiendomsmegler har tilgang til siden gjennom jobben. Ikke nok med at de sjekket hva jeg eide, de sjekket eksem min og foreldra mine. Der kan man se om man har misligholdt boliglån osv. Ganske sensitiv informasjon synes nå jeg.

jeg ble direkte satt ut og avsluttet kontakten en ukes tid etter dette. Jeg gjorde det riktig nok på melding og jeg skjønner han ble skuffet over at jeg ikke snakket med han ansikt til ansikt. Min unnskyldning er at jeg er veldig opptatt og da spesielt med studier. Jeg flytter snart til utlandet og følgelig så vil jeg hverken date eller ha en kjærlighetsrelasjon til noen nå. Jeg burde dog mannet meg opp og ikke skrevet det på melding, der tar jeg skylda.

To uker etter dette får jeg en melding hvor han spør hvordan det går, det går veldig fint med meg. Vi kom inn på alkohol, hvorpå jeg nevnte at jeg ikke hadde sett alkohol siden jeg var med han sist. Han sier «du har vært ute.» da husket jeg at, ja, det er sant! Hentet broren min på byen, han har en tendens til å bli overstadig beruset så jeg tok to øl ute og spiste litt mat før vi dro. Likevel følte jeg meg litt «overvåket» igjen. Kan ikke forlate døra uten at det blir sett liksom.

Neste og siste gang vi snakket toppet det seg dog. Jeg fikk en «rar» følelse av å prate med han fordi vi er ikke venner og jeg skjønner ikke hva han forventer av meg. Han forklarte denne følelsen med «haha, ikke sånn ‘shit jeg er gravid’-følelse igjen altså». Jeg kunne aldri brukt noe så sårt mot et annet menneske, det var drit råttent. Etter dette spurte han om vi skulle være fuck friends, haha hell no. 

Jeg har litt skyldfølelse for at jeg var dust og «ga falske forhåpninger». Har derfor ikke blokkert han. Jeg er dog drit paranoid for at jeg skal få mer dritt mot meg eller at jeg må se han ute, vi bor ikke så langt unna hverandre tross alt. Er det innafor å blokkere, ikke si noe mer og late som ingenting av dette har skjedd? Eller er det råttent av meg? Føler ikke at jeg skylder han en forklaring, vi har tross alt ingen relasjon. 

Safe to say så er jeg ferdig med dating og koser meg med friheten min. Dating er bare ekkelt og bortkasta tid/energi. 😜

Anonymkode: 2ddfd...83b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har tatt deg i noen løgner? 

Uansett så kan du helt fint blokkere om du vil. Det har jeg gjort med folk som maser etter at datingen er over. 

Skrevet

Det er jo ikke løgner. Litt det som er poenget. Jeg går ikke rundt og husker på hva det stod i kontrakten mellom meg og eksen, jeg husker hvor mye jeg fikk inn på konto. Ikke husker jeg sist jeg drakk vin, spiste en bolle eller laget snømann heller. Hvis noen vil arrestere meg på at «jo du spiste en bolle i går» så ok, jeg gjorde vel det. Min feil, beklager så meget for den essensielle detaljen 😜

Så fint, takk for svar. ☺️

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke paranoid, det der er ikke normalt. Skygge unna litt stille og forsiktig kanskje?

Anonymkode: 71d0f...9c5

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns ikke er er uhøflig å blokkere, du skal jo ikke ha noe mer med han å gjøre, og han har ingenting i privatlivet ditt å gjøre når han stalker på så ubehagelig vis og bruker informasjon mot deg! Du skylder han ingenting

Anonymkode: ec870...b1c

• Liker 3
Skrevet

Bedre å blokkere han, før han begynner å tro at du liker oppmerksomheten du får fra han.

Anonymkode: 4aa2d...eb9

Skrevet

Takk for svar. 

Han er blokkert nå og jeg har ikke den dårlige samvittigheten jeg var redd for. 

• Liker 2
Skrevet

Om jeg var deg ville jeg vært tilgjengelig på snap, men helt uinteressert. Han er jo ikke stabil, og har en kompis som støtter han. Fare for at du har helt bensin på bålet ved å blokkere han.

Anonymkode: 215f9...dee

• Liker 1
Skrevet

Hadde anmeldt tvert. Eiendomsmegleren har begått et lovbrudd med å utgi slik informasjon til andre

Anonymkode: 756a8...3ff

Skrevet
På 14.12.2017 den 15.03, bortebra skrev:

Han har tatt deg i noen løgner? 

Uansett så kan du helt fint blokkere om du vil. Det har jeg gjort med folk som maser etter at datingen er over. 

MEe to

Anonymkode: b6a8f...40f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...