AndreaE Skrevet 14. desember 2017 #1 Skrevet 14. desember 2017 (endret) Hei! Jeg og typen bor i en leilighet på Majorstua for øyeblikket men skal selge i januar. Vi skal kjøpe en større, mer moderne leilighet og har da tenkt at vi får litt mer for pengene dersom vi flytter LITT utenfor smørøyet. Men sentrum er også aktuelt! Vi to studenter på 25 og 23 år, og har tenkt til å holde sammen. Så denne leiligheten er potensielt et sted vi kommer til å få vårt første barn i. Det er ikke en veldig viktig faktor, men er litt i bakhodet når vi ser etter leilighet nå. Jeg ønsker å lese deres erfaring! Hvor dere ville anbefalt oss å flytte, hvorfor og hvorfor ikke. Vi har tenkt på Grunerløkka, med tanke på det store prisfallet der. Men er åpne for det meste, om nærmiljøet er koselig/trygt. Vi har sett litt på leiligheter som ligger på Etterstad/Vålerenga, Sagene, Gamle byen etc. Litt utenfor men samtidig nærme. Null problem å ta trikken/banen om det ikke tar lengre enn 15-20 min. Vi er jo ellers veldig glade i skog og natur, uteliv og teater. Endret 14. desember 2017 av AndreaE
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #2 Skrevet 14. desember 2017 34 minutter siden, AndreaE skrev: Så denne leiligheten er potensielt et sted vi kommer til å få vårt første barn i. Vi er jo ellers veldig glade i skog og natur, uteliv og teater. Med barnet som kanskje kommer bør dere bo kort vei fra svigers for å få hjelp i framtiden. Anonymkode: 7a639...8cc
AndreaE Skrevet 14. desember 2017 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2017 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Med barnet som kanskje kommer bør dere bo kort vei fra svigers for å få hjelp i framtiden. Anonymkode: 7a639...8cc Det har du helt rett i! Svigers på begge sider bor på Ullern og på Jar i Bærum, så de er veldig nærme heldigvis og påvirker derfor ikke valget vårt :-) Endret 14. desember 2017 av AndreaE
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #4 Skrevet 14. desember 2017 Større leilighet betyr større strømutgifter, felleskostnader, kommunale avgifter, eiendomsskatt, forsikring og mer å vedlikeholde. Det blir ofte mer enn mange så for seg når de kjøpte så ta høyde for ekstra utgifter med det når dere skal kjøpe. Velg et sted nær eksisterende barnehage og matvarebutikk. Særlig hvis dere ikke skal ha bil. Det er gull i hverdagen med barn. Anonymkode: 5d760...9c2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #5 Skrevet 14. desember 2017 Sjekk ut Keyserløkka. Ikke så mye til salgs der om dagen, men trygt og godt akademikerstrøk nær sentrum. Anonymkode: 47291...c8a 3
AndreaE Skrevet 14. desember 2017 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2017 (endret) Jepp Vi ser selvfølgelig på felleskostnadene når vi leter. Vi skal styre bort fra leiligheter som har veldig høy strøm og. Vi har regnet ut at uten å gå opp i pris, så kan vi få 20-60 kvm mer enn det vi har i dag, i visse områder. Nå er ikke selve leiligheten noe problem, vi vet hva vi leter etter, men det er de ulike bydelene/områdene jeg er ute etter å høre om. Matbutikker og barnehager er over alt, vi vil ikke så langt vekk fra sentrum at det skal være noe problem. Lurer rett og slett på om erfaringer, positive og negative. Om noen har bodd et sted som de opplevde som fantastisk, eller om det er et sted man burde holde seg unna. Ting og tang jeg kanskje ikke har tenkt over, som er viktig å vite før man velger å langtidsinvestere i en leilighet. Endret 14. desember 2017 av AndreaE
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #7 Skrevet 14. desember 2017 Bodde flere år på Etterstad og stortrivdes! Mamge 3-roms, men det er sikkert passe dfor dere, ikke altfor dyrt, supert hva gjelder kollektivtrafikk og generelt gode planløsninger på leilighetene og bra med bodplass. Åpent og grønt rundt blokkene. Anonymkode: dd598...24c 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #8 Skrevet 14. desember 2017 Hvorfor ikke finne noe på Jar eller Ullern? Der er det jo fint. Hvordan er budsjettet deres? Anonymkode: cef40...782 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #9 Skrevet 14. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sjekk ut Keyserløkka. Ikke så mye til salgs der om dagen, men trygt og godt akademikerstrøk nær sentrum. Anonymkode: 47291...c8a Jeg vokste opp her som barn, og elsket det. Følte jeg hadde en veldig god og trygg barndom. Vi akte på ola narr på vinteren, var ofte på tøyen badet, sto på skøyter på valle hovin og lekte gjemsel i statue parken, vi var vel overalt i området. Gikk på Hasle barneskole. Men dette er noen år siden, det er 20 år siden jeg flyttet, da var jeg 19 år. Anonymkode: 4c81b...75c
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #10 Skrevet 14. desember 2017 Bor selv på Keyserløkka og elsker det. Tipper de fleste her er rundt 30 år, og har barn. 2roms ligger på 3.6, (50kvm) 3roms 4.6 (65kvm). Obos, så husleien er relativt stiv 3-4000 kr. Men du får det du betaler for Anonymkode: 3b3a5...94f 1
AndreaE Skrevet 14. desember 2017 Forfatter #11 Skrevet 14. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor ikke finne noe på Jar eller Ullern? Der er det jo fint. Hvordan er budsjettet deres? Anonymkode: cef40...782 Budsjettet vårt er 3.300.000. Vi vil ikke bo i Bærum, det har vi verken lyst eller råd til! Vi flytter ikke fordi vi venter barn, det er bare noe vi har i bakhodet når vi skal velge bydel, vi er unge og skal ikke ha barn med det første, så det er en grunn til at vi vil bli i byen, hvor vennene våre og skolene våre er, slik at vi kan være sosiale og utnytte alt av kultur som tilbys. Det er veldig fint på Jar og Ullern, kunne tenkt meg å bo på Skøyen dog, men igjen - for dyrt for oss... Etterstad har vi fått anbefalt av flere og skal sjekkes ut! :-) Keyserløkka har jeg ikke hørt om, men skal dra å se der og. Takk for tips!! Vi vil ikke flytte lenger enn at det er 10-15 min med bane/trikk til sentrum, så det er en viktig faktor :-)
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #12 Skrevet 14. desember 2017 Med 3.3 i budsjett i såpass nærhet til sentrum, ville jeg eliminiert 'barn i fremtiden' faktoren, og heller kjøpt en fet liten 30-40 kvm 2 roms på løkka og levd livets glade studentdager! 3.3 holder nok dessverre ikke for en 3 roms i de omerådene dere ser. Anonymkode: 3b3a5...94f 13
AndreaE Skrevet 14. desember 2017 Forfatter #13 Skrevet 14. desember 2017 28 minutter siden, AnonymBruker said: Med 3.3 i budsjett i såpass nærhet til sentrum, ville jeg eliminiert 'barn i fremtiden' faktoren, og heller kjøpt en fet liten 30-40 kvm 2 roms på løkka og levd livets glade studentdager! 3.3 holder nok dessverre ikke for en 3 roms i de omerådene dere ser. Anonymkode: 3b3a5...94f Haha, vi har 34 kvm nå og syntes det er litt lite. Jeg har sett mange leiligheter rundt omkring til den prisen, og lavere. Altså, vi har ikke fokus på barn, det var noe jeg nevnte fordi vi har det i bakhodet, det er slettes ikke dumt. Vi vil som du sier bo sentralt og leve livet, maks 15 min med kollektiv fra sentrum, løkka, sagene, torshov, u name it alt i området er en mulighet!:-) Også Løren, Vålerenga etc. Pris og størrelse er ikke så relevant, var mest nysgjerrig på erfaring med forskjellige bydeler. Vi ønsker å bo i den fremtidige leiligheten en stund. Minst 4-5 år. Og da skal man ikke se bort ifra at det kan bli aktuelt med barn, isåfall hadde det vært fint om vi slapp å flytte og styre, men heller har valg litt taktisk og klart å forme et varmt og godt hjem på den tiden vi bor der, med gode minner og hyggelig atmosfære:-) Man kan selvfølgelig det på løkka, men da blir 30-40 kvm for lite. Vi tenker rundt 45-50 i hvert fall, 3-roms, og kan ta et lite lån hvis det dukker opp noe perfekt, i sentrum. Takk for svar!!😄
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #14 Skrevet 14. desember 2017 Teisen er stedet dere får mest for pengene. Der kan man få en 3roms det går ann å bo i for 3.3. 3 rom på 45 kvadrat hadde jeg fått klaus av i hvertfall. Tøyen er også rimeligere enn alle andre sentrumsnære. Husk at de fleste 3 roms til prisen deres kommer med en fellesgjeld på toppen av prisantydning, som vil si at totalsummen er større en det den står annonsert med i tykk tekst på finn.no Anonymkode: 3b3a5...94f 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #15 Skrevet 15. desember 2017 Jeg kjenner en som har lett etter 3 roms leilighet i de områdene du prater om, han har budsjett på 4,5 og har lett en god stund, for de fine leilighetene med terrasse, går gjerne så høyt over takst, at da har ikke han råd til de lenger. Han kan nok få en litt mer kjedelig en, som det må gjøres litt med. Anonymkode: 4c81b...75c 1
Atea Skrevet 15. desember 2017 #16 Skrevet 15. desember 2017 20 hours ago, AndreaE said: Haha, vi har 34 kvm nå og syntes det er litt lite. Jeg har sett mange leiligheter rundt omkring til den prisen, og lavere. Altså, vi har ikke fokus på barn, det var noe jeg nevnte fordi vi har det i bakhodet, det er slettes ikke dumt. Vi vil som du sier bo sentralt og leve livet, maks 15 min med kollektiv fra sentrum, løkka, sagene, torshov, u name it alt i området er en mulighet!:-) Også Løren, Vålerenga etc. Pris og størrelse er ikke så relevant, var mest nysgjerrig på erfaring med forskjellige bydeler. Vi ønsker å bo i den fremtidige leiligheten en stund. Minst 4-5 år. Og da skal man ikke se bort ifra at det kan bli aktuelt med barn, isåfall hadde det vært fint om vi slapp å flytte og styre, men heller har valg litt taktisk og klart å forme et varmt og godt hjem på den tiden vi bor der, med gode minner og hyggelig atmosfære:-) Man kan selvfølgelig det på løkka, men da blir 30-40 kvm for lite. Vi tenker rundt 45-50 i hvert fall, 3-roms, og kan ta et lite lån hvis det dukker opp noe perfekt, i sentrum. Takk for svar!!😄 Vet ikke hvordan skolene og barnehagene er i Bjerke bydel, men det er sentralt og kort vei til marka. Bor man på Årvoll - Tonsenhagen går 31-bussen døgnet rundt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #17 Skrevet 16. desember 2017 3,3 mill. kroner er ikke all verdens å kjøpe for, selv om prisene har gått noe ned. Jeg bor på Grefsen, og her ligger 3-roms leiligheter/65 kvadratmeter på rundt 4 mill. kroner. Tror dere må utenfor Ring 3 for å få bolig med noe størrelse å snakke om. Områdene nordover fra Sinsenkrysset og oppover mot Bjerke og Tonsenhagen kan være en mulighet. Kanskje Refstad/Løren. Anonymkode: 5ae34...754 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #18 Skrevet 16. desember 2017 Jeg ville heller blitt boende på Majorstua noen år til, og heller flyttet når det nærmer seg tid for barn. Da anbefaler jeg Kringsjå, Grefsen og tonsenhagen. Anonymkode: f98e9...65c 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #19 Skrevet 16. desember 2017 Jeg koser meg på Tøyen. Veldig rolig her, samtidig som jeg kan gå til sentrum. Evt t bane til hvor som helst. Anonymkode: 97cf4...e30 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #20 Skrevet 16. desember 2017 Jeg ville nok sett rundt Bjerke--Tonsenhagen-Årvoll, der kan dere muligens finne noen fine 3-roms innenfor budsjettet. Jeg syns området er veldig trivelig, veldig nære marka og enkelt med både t-bane og 31-bussen som går hele døgnet. Jeg bor lenger ut i Groruddalen, men kommer ofte ned ved Årvoll etter lengre turer i Marka. Veldig lettvindt å bare ta t-banen hjem Ellers bodde jeg på Tveita før. Etter at prisene har falt litt, kan det hende du finner noe innenfor budsjettet der. Flere av borettslagene der er veldig trivelig, gjelder bare å unngå høyblokkene. Tett ved Østensjøvannet og Østmarka, som er fantastiske turområder. 18 min med t-banen til sentrum, om jeg ikke husker helt feil. Anonymkode: 34dea...312 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå