Gå til innhold

Ta tilbake makten til meg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klassisk opplegg. Jeg roter med en mann som nå ikke ønsker noe seriøst forhold, det må jeg jo bare respektere. Men vi treffes sporadisk og har en del kontakt på meldinger. Avogtil viser han at han er intressert, men så kan han trekke seg litt unna etterpå.

Saken er jo at JEG merker jeg blir FOR opptatt av han. Tenker på han... analyserer og grubler.

Dette er vel ikke det beste "forholdet" for meg, men å bare kutte kontakten og slette han, der er jeg ikke helt enda.

Men kjenner jeg må ta makten tilbake til meg selv I et rolig tempo og så får han bare forsvinne bort.

Konkrete ting. Jeg skal være treigere med å svare på meldinger og ikke ta kontakt med han. Være litt mer lunken I svarene kanskje. Han er stort sett kort I meldingene, men avogtil virker han mer kald og avogtil varm.

Utfordringen min er å IKKE bruke energien min på å TENKE på han.

Ellers noen tips?

Anonymkode: 5aca1...348

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Enten må du kutte ut kontakten helt og avslutte ting med han,

2. holde deg veldig opptatt med jobb og venner 

3. begynne å date noen andre i tillegg. Merker jeg selv blir for opptatt av en person om det bare er han som er inne i bildet eller jeg har lite som skjer på fritiden.

Er umulig å tvinge seg til å la være å tenke på noen, da går tankene dit automatisk. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Eplemos skrev:

1. Enten må du kutte ut kontakten helt og avslutte ting med han,

2. holde deg veldig opptatt med jobb og venner 

3. begynne å date noen andre i tillegg. Merker jeg selv blir for opptatt av en person om det bare er han som er inne i bildet eller jeg har lite som skjer på fritiden.

Er umulig å tvinge seg til å la være å tenke på noen, da går tankene dit automatisk. 

Trådstarter her...

Ang det å begynne å date noen andre, så har jeg tenkt på det om det kan være løsningen. Eneste jeg er redd for er å gå inn i noe når jeg er veldig følelsesmessig på han andre. Om det lett blir kaos I hodet mitt. Jeg får forsøke å nullstille meg så godt jeg kan gjennom jula.

Gjest Minesveiper
Skrevet

Ville kuttet han ut helt. Man tror man kan "micromanage" egne følelser gjennom visse tiltak, men man har ikke kontroll over  følelser. Når det har gått en del tid uten kontakt går man videre og man blir åpen for å møte noen andre. 

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klassisk opplegg. Jeg roter med en mann som nå ikke ønsker noe seriøst forhold, det må jeg jo bare respektere. Men vi treffes sporadisk og har en del kontakt på meldinger. Avogtil viser han at han er intressert, men så kan han trekke seg litt unna etterpå.

Saken er jo at JEG merker jeg blir FOR opptatt av han. Tenker på han... analyserer og grubler.

Dette er vel ikke det beste "forholdet" for meg, men å bare kutte kontakten og slette han, der er jeg ikke helt enda.

Men kjenner jeg må ta makten tilbake til meg selv I et rolig tempo og så får han bare forsvinne bort.

Konkrete ting. Jeg skal være treigere med å svare på meldinger og ikke ta kontakt med han. Være litt mer lunken I svarene kanskje. Han er stort sett kort I meldingene, men avogtil virker han mer kald og avogtil varm.

Ellers noen tips?

Jeg har vært der og det er helt grusomt. For meg gikk det ALT for langt. Tenkte på han 24/7, ukonsentrert på jobb, var aldri helt "med" når jeg var venner fordi jeg bare ventet på en lyd fra han. Det som funket for meg var en mnd. uten noe kontakt. Vi sees ikke lenger, med mindre vi møtes tilfeldig men vi har fremdeles litt kontakt på snap, men nå går det helt greit. Jeg er åpen for å møte andre, men det har tatt tid. Samtidig tenker jeg at det på sikt kanskje kan ordne seg mellom meg og han luringen, så helt over han er jeg ikke enda - men det går fremover! 

Anonymkode: c4c44...639

Skrevet

Fokuser på deg selv, interesser, andre menn og venner/familie. Tenk at denne mannen bare er en av mange menn du kan like. Vær opptatt, men ikke gjør noe drastisk.

Anonymkode: 32a3e...426

Skrevet
På ‎15‎.‎12‎.‎2017 den 13.00, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært der og det er helt grusomt. For meg gikk det ALT for langt. Tenkte på han 24/7, ukonsentrert på jobb, var aldri helt "med" når jeg var venner fordi jeg bare ventet på en lyd fra han. Det som funket for meg var en mnd. uten noe kontakt. Vi sees ikke lenger, med mindre vi møtes tilfeldig men vi har fremdeles litt kontakt på snap, men nå går det helt greit. Jeg er åpen for å møte andre, men det har tatt tid. Samtidig tenker jeg at det på sikt kanskje kan ordne seg mellom meg og han luringen, så helt over han er jeg ikke enda - men det går fremover! 

Fra trådstarter. Når du ikke hadde kontakt med han på over en måned avviste du forslag om å treffes? Og så sklei det hele litt bort?

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra trådstarter... Takk for link. Mye bra å lese innpå der. Synest det er veldig vanskelig å bare helt KUTTE helt ut... det er vel derfor også jeg ender med å bruke lang tid på ingenting. Men jeg tenker mye på hva dette med han fyren egentlig GIR meg og det er ikke så mye. Det er NOE I han jeg har sett, som jeg ønsker å se MER av.... Men det kommer jo ikke... Og DET må jeg rett og slett bare innse. Rett og slett gi helt slipp på håpet om det. Når håpet er borte, så vil jeg forhåpentligvis innse at dette faktisk er litt kjedelig.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fokuser på deg selv, interesser, andre menn og venner/familie. Tenk at denne mannen bare er en av mange menn du kan like. Vær opptatt, men ikke gjør noe drastisk.

Anonymkode: 32a3e...426

Fra trådstarter. Ja, jeg sitter ikke hjemme og henger med hode. Har barn, jobb, trening, litt venner, så livet mitt går sin gang og er forsåvidt helt ok. Men så er det lett allikevel at tankene er der oppi hode...

Er rart også, at en kan ha LYST å være med en person som ikke VIL ha meg. Han må jo ha en utrolig dårlig smak. Heheh... :-)

Skrevet
På 14.12.2017 den 13.01, AnonymBruker skrev:

Ellers noen tips?

Kutt ut vedkommende tvert! Er han ikke en kandidat som gjør deg godt, så kutt det ut tvert. Det er løsningen, og du må være så voksen å faktisk innse dette. Når dette er gjort slipper du å tenke på han. Det er over og ut, gå løs på neste prosjekt der du faktisk finner en som du passer sammen med. Da tar du makten tilbake, og styrer din egen fremtid.

Skrevet
På 14.12.2017 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her...

Ang det å begynne å date noen andre, så har jeg tenkt på det om det kan være løsningen. Eneste jeg er redd for er å gå inn i noe når jeg er veldig følelsesmessig på han andre. Om det lett blir kaos I hodet mitt. Jeg får forsøke å nullstille meg så godt jeg kan gjennom jula.

Nei, vi hadde egentlig «avsluttet» før det. Men vi hadde fortsatt mye kontakt og møttes innimellom pga en del felles venner. Det gjorde det ekstremt vanskelig for meg å komme meg videre også fordi han alltid sa ting som gjorde at jeg fikk opp håpet igjen. Så jeg bestemte meg bare for å ignorere han i en mnd og det hjalp mye. Beviste for meg selv at jeg klarte meg fint uten han. Det var han som surra og ikke ville ha noe seriøst så jeg følte på mange måter at jeg ikke skyldte han noenting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...