AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #1 Skrevet 14. desember 2017 Dette er en typisk dag for meg, lurer på om kostholdet mitt ser ok sunt ut ernæringsmessig eller om det er noe jeg kan endre? Frokost; Her er jeg som oftest ikke noe spesielt sulten, så jeg tar meg som oftest litt grønn te og noe frukt Lunsj; egen salat bestående av 2 kokte egg, brokkoli, ca 50g fullkornspasta, isbergsalat, agurk og mager kesam. Middag; En laksefilet, masse brokkoli, litt fullkornspasta og litt saus. Eller så kan det være et kyllinglår, masse grønnsaker, litt saus og ris. Eller hjemmelaget tomatsuppe, med kokt egg. Kvelds; Det spørs hvor sulten jeg er, noen ganger lager jeg meg litt vanilje kesam med frukt, spiser en avokado på brødskiva, eller så lager jeg meg havregrøt bestående av vann, eller tar meg litt frukt. drikker vann hele tiden. Anonymkode: 4a562...639
Pringle Skrevet 14. desember 2017 #2 Skrevet 14. desember 2017 Det er ille at folk skal være så usikre. Jo mer informasjon, jo mer forvirring. Er du normalvektig, har du overskudd, er du stort sett i godt humør? Liker du maten du spiser? Isåfall er er kostholdet ditt bra og du trenger ikke endre på noe. 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #3 Skrevet 14. desember 2017 Dette er alt for lite. Du spiser langt ifra nok. Anonymkode: ad32d...67c 3
drue Skrevet 14. desember 2017 #4 Skrevet 14. desember 2017 Støtter Pringle. Du kjenner vel selv om du har energi i hverdagen. Du må se på kostholdet ditt i sammenheng med hvor mye energi du forbruker. Mangler du energi og ork til å gjøre ting, burde du kanskje spise mer. Det er uansett utrolig vanskelig å mene noe om en annen persons kosthold uten å vite vekt, høyde og aktivitetsnivå. Personlig hadde det vært altfor lite mat for meg, jeg hadde gått rundt konstant sulten og energiløs. 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #5 Skrevet 14. desember 2017 33 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er alt for lite. Du spiser langt ifra nok. Anonymkode: ad32d...67c Ikke om personen trener lite og sitter mye i ro. Jeg er normalvektig og trener ikke, TS spiser mer enn meg Anonymkode: 7cead...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #6 Skrevet 14. desember 2017 Selve matvarene du spiser virker greie nok, det jeg stusser på er mengden. I utgangspunktet synes jeg at dette ser litt lite ut. For meg hadde det ikke vært nok i det hele tatt, og jeg er ikke spesielt høy eller aktiv. Anonymkode: d614e...d49 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #7 Skrevet 14. desember 2017 Jeg har en BMI på 18 og spiser mer enn deg, så det er litt vanskelig å si. Matvarene ser greit ut syns jeg, men mengden må du nesten finne ut av selv Anonymkode: 9b71d...9a8 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #8 Skrevet 15. desember 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er alt for lite. Du spiser langt ifra nok. Anonymkode: ad32d...67c Jeg har en BMI på 27, og spiser mindre enn det. Det er individuelt hvor mye man trenger. Anonymkode: dc2e8...8d9 1
Ild Skrevet 15. desember 2017 #9 Skrevet 15. desember 2017 Med så lite mat hadde jeg blitt deppa, sulten og mest sannsynlig feit (pga at kroppen hadde cravet noe sinnsykt etter kaloririk mat)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå