kflu Skrevet 14. desember 2017 #1 Del Skrevet 14. desember 2017 Hei. Jeg søkte foreldrepenger 05.10.17. Gikk ut i permisjon 20.11. Har vært ENORMT masse rot med skjemaene både fra Nav og arbeidsgiver. Etter mange uker med telefon til nav så har dem endelig funnet fram alle skjema, får derfor papir om innvilget foreldrepenger den 08.12. MEN!! her har nav gjort enda en feil, de skriver at pengene blir utbetalt til arbeidsgiver noe som ikke stemmer. På inntektsopplysningene står det at jeg får fra NAV, her innrømmet dem at de hadde sett feil. Ringte dem mandag 11.12 (på termindato) da fikk jeg beskjed om at de sendte hastesak til riktig avdeling. Jeg har ikke hørt noe endo, og ikke fått penger. Samboer begynner i ny jobb i januar og har ikke fått svar på dagpengesøknaden (ble arbeidsledig 08.11). Vi får derfor ikke penger denne mnd før foreldrepengene. Blir så frustrert at det skal ta så lang tid. Når jeg ringer får jeg bare beskjed om at jeg ikke kan gjøre annet enn å vente. Vi har jo regninger å betale og kan ikke gå så alt for lenge uten inntekt itillegg er det jul. Er så irriterende å måtte tenke på dette rett før jul og fødsel. Noen som har vært borti sånne "hastesak" hos nav? Hvor lang til tok det for dere før pengene var på konto? Spurte hun på telefon den 11.12 hun mente jeg ville få penger iløpet av denne uken. Når jeg ringte idag sa hun iløpet av denne måneden. Forskjellige beskjeder og masse rot. Noen som har opplevd det samme? Hvor lenge måtte du vente på første utbetaling? Håper på svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #2 Del Skrevet 14. desember 2017 I forhold til NAV og foreldrepenger har jeg ikke peiling, men siden dere må vente på penger så ville jeg tatt kontakt med de dere betaler regninger til og si ifra slik at de ikke sender ut purringer. Anonymkode: e47b0...3dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #3 Del Skrevet 14. desember 2017 Hadde og masse rot med min permisjonssøknad! Sendte den inn i uke 27, sånn at vi hadde god tid. Det var hele tiden noe tull, endte med at jeg og arbeidsgiver sendte inn alle opplysningene igjen, 4dager etter fødsel. Fikk pengene ca. 3 uker etterpå. Anonymkode: 83aee...1b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #4 Del Skrevet 14. desember 2017 Fikk verken sykepenger eller foreldrepenger på 4 mnd.. de siste 2 ukene ringte jeg rett og slett hver dag og da ble det litt fortgang. Anonymkode: dfc55...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #5 Del Skrevet 14. desember 2017 Nå vet jeg ikke hvor du bor, men det er bare 10 uker siden du søkte og de fleste steder har vel det som minimum behnadlingstis, så du er vel egentli heldig. Anonymkode: fadad...f6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kflu Skrevet 14. desember 2017 Forfatter #6 Del Skrevet 14. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå vet jeg ikke hvor du bor, men det er bare 10 uker siden du søkte og de fleste steder har vel det som minimum behnadlingstis, så du er vel egentli heldig. Anonymkode: fadad...f6b Bor i hordaland, er 6 ukers behandlingstid her :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 14. desember 2017 #7 Del Skrevet 14. desember 2017 Jeg hadde snakket med arb.giver og spurt om de hadde fått inn noe penger fra NAV for sikkerhets skyld. Hadde også spurt arbeidsgiver om å få litt av feriepengene for neste år eller et forskudd som du kan betale tilbake når du får penger fra NAV, sånn at dere hvertfall har penger til mat og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoey Skrevet 15. desember 2017 #8 Del Skrevet 15. desember 2017 Jeg har opplevd tull i 3/3 permisjoner. Er så irriterende at Nav er på "Con"-siden av pro/con-lista om vi skal få et fjerde barn. Første gang fikk jeg barn tre uker før tiden og kontaktet dem og spurte hvordan dette endret permisjonen. Fikk skriftlig (faktisk) bekreftelse på at ingenting endres og oppstart på jobb igjen ville være uendret. Første barn og blåøyd så trodde jeg på Nav. To måneden før jeg trodde permisjon sluttet fikk jeg beskjed om at pengene stanset tre uker før jeg skulle starte jobb, pga at barnet kom før termin. Kontaktet jobb, som hadde vikar på plass..masse unødig tull. Andre gang skrev legen terminbekreftelse uke 26+1, og Nav mente den var ugyldig fordi den var utstedt for tidlig. Jeg fikk en ny terminbekreftelse utstedt uke 32+et eller annet, hvor legen skrev feil termindato. I første skriv forholdt legen seg til ultralyd-dato (for eksempel 3 mai) og i andre skriv skrev legen menstermin etter at jeg hadde ringt kontoret og bedt om ny tilsendt i posten (si at det var 1 mai). Nav mente at skriv 2 var ugyldig siden den ikke hadde samme dato som skriv 1, som de mente var ugyldig fordi det var for tidlig (som det ikke var). At nr to ble avvist fikk jeg vite i uke 38. Og tredje gang var ingenting feil, jeg bare fikk ikke pengene mine. Ingen jeg snakket med skjønte noe, tredje kalendermåned etter fødsel (og femte etter at søknad var innvilget med alle godkjente vedlegg) fikk jeg endelig etterbetaling og utbetalt. ...også har det vært tull de to gangene jeg har tatt ferie i forbindelse med permisjon. Og jeg har fått forsinket utbetaling så ofte at jeg til slutt gav opp å forvente utbetaling til en gitt tid. Gud som jeg hater foreldrepenger og Nav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå