Gå til innhold

Jeg sliter fortsatt med samboer som vekker meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sovnet, og han buser inn på rommet, skrur på lyset og kan gjerne ligge i en halvtime før han skrur av lyset igjen. Jeg ligger da våken til han er ferdig, og i en stund etter det..

I går var jeg barnslig, og fortvilet, etter lite søvn.. Jeg streiker, jeg lager ikke middag (mitt ansvar) før du respekterer min søvn.

Han var like barnslig, og svarte at han ikke trengte søvn.. men da jeg dro barna hans, mine stebarn, inni bildet ble det en annen tone...de elsker middag, og kan sende meg mld på vei hjem fra skolen om hva vi har til middag...  da kunne jeg flytte ut, mente han (enda barnsligere)..

SÅ mye styr.. Kanskje jeg bare skal flytte ut?  

Anonymkode: 44b9d...2ab

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sovnet, og han buser inn på rommet, skrur på lyset og kan gjerne ligge i en halvtime før han skrur av lyset igjen. Jeg ligger da våken til han er ferdig, og i en stund etter det..

I går var jeg barnslig, og fortvilet, etter lite søvn.. Jeg streiker, jeg lager ikke middag (mitt ansvar) før du respekterer min søvn.

Han var like barnslig, og svarte at han ikke trengte søvn.. men da jeg dro barna hans, mine stebarn, inni bildet ble det en annen tone...de elsker middag, og kan sende meg mld på vei hjem fra skolen om hva vi har til middag...  da kunne jeg flytte ut, mente han (enda barnsligere)..

SÅ mye styr.. Kanskje jeg bare skal flytte ut?  

Forståelig. Hvorfor skulle du dra barna inn i dette?

Anonymkode: da2bf...560

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forståelig. Hvorfor skulle du dra barna inn i dette?

pga. den manglende middagen.. det er jo tydelig at han er egoist.. Når han svarer at HAN ikke trenger middag, uten å tenke på barna sine.. 

• Liker 13
Skrevet

pga. den manglende middagen.. det er jo tydelig at han er egoist.. Når han svarer at HAN ikke trenger middag, uten å tenke på barna sine.. 

Åja. Trodde du sa at han ikke trengte søvn? Uansett, HAN trengte ikke middag og du lar det gå ut over barna ved å nekte de middag og...?

Skjønner ingenting. Ingen vits å la det gå ut over barna og å kalle han egoist når det er du som ikke lager middag til de.

• Liker 2
Skrevet

Dere er like barnslige. 

Anonymkode: 18af5...778

• Liker 4
Skrevet

Hva med å ta det opp i en helt annen setting enn den der han akkurat har vekket deg? Vær rolig og saklig og spør han hva han mener er løsningen på problemstillingen?

Om det er umulig for han å legge seg uten å vekke deg, hadde jeg lagt meg et annet sted i huset, eller bedt han finne seg et annet sted å sove de nettene han legger seg etter deg.

Anonymkode: dd3ae...986

• Liker 5
Skrevet

Åja. Trodde du sa at han ikke trengte søvn? Uansett, HAN trengte ikke middag og du lar det gå ut over barna ved å nekte de middag og...?

Skjønner ingenting. Ingen vits å la det gå ut over barna og å kalle han egoist når det er du som ikke lager middag til de.

Han kunne jo laget middag til barna. 

• Liker 25
Skrevet

Betyr det så mye for han å vekke deg? Kan han ikke holde seg borte fra sovesonen når han ikke skal sove? Skikkelig bad-guy ellers også?

Anonymkode: b2347...019

• Liker 3
Skrevet

altså.. HAN kan lage middag om HAN vil... det jeg sa, var at JEG ikke lager middag, så lenge han ikke respekterer min søvn.. da tar jeg meg heller en hvil på sofaen... Men jo, enig i at det er barnslig av meg altså.. men jeg gikk i streik

• Liker 19
Skrevet

Han kunne jo laget middag til barna. 

Det gjør han nok også, siden hun nekter. Han lar da ikke barna sulte. Spørs om han er hjemme tidsnok, da...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere er like barnslige. 

helt enig med deg.. TS

Hva med å ta det opp i en helt annen setting enn den der han akkurat har vekket deg? Vær rolig og saklig og spør han hva han mener er løsningen på problemstillingen?

Om det er umulig for han å legge seg uten å vekke deg, hadde jeg lagt meg et annet sted i huset, eller bedt han finne seg et annet sted å sove de nettene han legger seg etter deg.

Anonymkode: dd3ae...986

Det har jeg gjort.. Han er ikke interessert i å slutte med dette.. han mener det er hans rett, å lese på sengen.. og bryr seg fint lite om jeg får sove eller ikke

Skrevet

altså.. HAN kan lage middag om HAN vil... det jeg sa, var at JEG ikke lager middag, så lenge han ikke respekterer min søvn.. da tar jeg meg heller en hvil på sofaen... Men jo, enig i at det er barnslig av meg altså.. men jeg gikk i streik

Ikke barnslig, men direkte idiotisk. Barna har ingenting med dette å gjøre og bør få middag. Hvorfor skal de sulte pga at du er vrang?

Skrevet

Bare lurer på hvem som hadde laget middag hvis du faktisk hadde dratt?

Høres ut som en barnslig utblåsning, som bunner i skjeve fordelinger i hjemmet og manglende respekt. Ta det opp på en skikkelig måte når dere begge er rolige. Sett ultimatum hvis du ikke kommer noen vei. 

Anonymkode: 4aeb0...4a5

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det så mye for han å vekke deg? Kan han ikke holde seg borte fra sovesonen når han ikke skal sove? Skikkelig bad-guy ellers også?

Anonymkode: b2347...019

jo.. jeg forstår det ikke.. får ikke noe fornuftig grunn ut av han.. han er en egoistisk idiot. Jeg tenker.. om han heller vil at jeg flytter ut, enn at han ikke vekker meg, så er jo egentlig valget enkelt??

• Liker 7
Skrevet

Han mangler jo tydelig respekt for deg da, selv om din "streik" er litt barnslig/dårlig måte å formidle det du ønsker.

Er først og fremst den tydelige mangelen på respekt som hadde gjort at jeg hadde vurdert å gå..

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke barnslig, men direkte idiotisk. Barna har ingenting med dette å gjøre og bør få middag. Hvorfor skal de sulte pga at du er vrang?

Seriørst?? Tror du ikke han kan lage mat??? Og tror du barna sulter dersom de ikke får middag?? Vi har jo mye annet spiselig i huset.

• Liker 12
Skrevet

Mangel på respekt og hensyn fra hans side. Jeg syns ikke det er spesielt konstruktivt å gå til "streik, men kan jo skjønne at det bikker over på ett eller annet tidspunkt.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Benson skrev:

Mangel på respekt og hensyn fra hans side. Jeg syns ikke det er spesielt konstruktivt å gå til "streik, men kan jo skjønne at det bikker over på ett eller annet tidspunkt.

jeg laget jo en tråd her tidligere.. Jeg har prøvd alt! Jeg kan legge meg et annet sted, med dette er en hard sofa i loftstuen.. og der er det gjerne en del varme på... Siste mulighet er å gjøre det på denne måten.. la han svi for det.. og kanskje.. dersom han ikke lager middag, så får han høre det med barna sine også..

• Liker 5
Skrevet

jeg laget jo en tråd her tidligere.. Jeg har prøvd alt! Jeg kan legge meg et annet sted, med dette er en hard sofa i loftstuen.. og der er det gjerne en del varme på... Siste mulighet er å gjøre det på denne måten.. la han svi for det.. og kanskje.. dersom han ikke lager middag, så får han høre det med barna sine også..

Kanskje dere kan vurdere å være særboere? Men må jo si at jeg ikke hadde sett en fremtid sammen med noen som er så lite hensynsfull.

• Liker 8
Skrevet

For en tullete og egoistisk mann!! 

Hadde klikker om min samboer hadde vekket meg slik , og i tillegg følt han hadde all rett til det!!! Dette sier noe om respekten han har for deg. 

Og det middagsgreiene er jo litt dumt. Han kan da lage middag like mye som deg? 

sov på eget soverom? 

snakk sammen om grunnleggende respekt for hverandre? 

Flytt ut? 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...