AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #1 Skrevet 14. desember 2017 La oss si at man kan finne noen boliger som man liker, men så ønsker man kanskje å kjøpe en bolig hvor man kan leie ut en del av boligen? Altså at man slipper å dele noe fellesrom som kjøkken, bad osv med leieboer, men at man kan leie ut en del av boligen. Ca hvor mange prosent av boliger på markedet kan brukes til både bruksbolig for utleier og som en utleieenhet? Det er her snakk om boliger til under 3 millioner. Anonymkode: 86748...765
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #2 Skrevet 14. desember 2017 Kan du ikke rett og slett se litt på finn, da? Her jeg bor var det vanskelig å finne boliget UTEN utleiedel da vi var på boligjakt, og så på eneboliger. Anonymkode: ab3d0...c3d
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #3 Skrevet 14. desember 2017 Til under 3 mill, er det ikke mye der ute. Med mindre du skal bo langt på bygda. Noen områder du ønsker å bo i? Er bare å se på finn. Her jeg bor så er det noen leiligheter for unge, og der har man en leilighet som består av en 2 roms, og en liten en roms, man har separat inngang. Denne koster under 3 mill, men er for de under 35. Ellers koster de over 3 mill, for da blir det gjerne enebolig med utleie del, eller flermannsbolig. Men de koster fra 5 mill og opp her jeg bor. Er en enebolig, med en veldig liten 2 roms utleie del, og den koster 10 mill. Anonymkode: b3a7b...fcb
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #4 Skrevet 14. desember 2017 Til under 3 mill kan nok være vanskelig å få tak i (kommer jo selvfølgelig an på hvor man bor). Men en mulighet er å kjøpe en bolig og gjøre om en del til utleiedel. Bare pass på at du har alt av papirer i orden og at du oppfyller kravene til å ha utleiedel, snakk med kommunen om hvordan det kan gjøres 😊 Anonymkode: 26b19...145
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #5 Skrevet 14. desember 2017 Her hvor jeg bor koster boliger som har utleidedel fort 1 mill mer enn tilsvarende boliger uten utleie. Jeg kjøpte uten, og gjorde selv om kjelleren til utleiedel. Kostet meg rundt 400000 kr. Altså under halvparten. Men til 3 mill får man verken med eller uten her jeg bor. Bergen. Anonymkode: 3a82a...06e
penny_ Skrevet 14. desember 2017 #6 Skrevet 14. desember 2017 Her kan du sjekke annonsen til alle boliger som har blitt solgt dette året, så kan du regne ut prosenten selv: https://www.finn.no/pulse/pricepersqm?finnkode=110424296 Jeg vet ikke om noen statistikk på hvor mange boliger som har utleiedel.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #7 Skrevet 14. desember 2017 Hvor bor du? På Bergheim i Trondheim er det mange leiligheter på 60-80 kvm med utleiedel til rundt 2,6. Anonymkode: d9f66...0ab
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #8 Skrevet 14. desember 2017 Hvor i landet ser du etter? Her i Oslo, er boligene med utleiedel veldig attraktivt. De forsvinner som regel først. Anonymkode: c3e9a...315
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå