Gå til innhold

Finnes denne kaken?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sorry for dårlig beskrivelse, men jeg blir gal av å ikke få spist denne kaken jeg har så lyst på. Jeg er sikker på at jeg har smakt den et sted før, men det kan ha vært i utlandet. 

Hoveddelen av kaken består av en slags pudding. Sikkert 3/4-4/5. Denne puddingen er ganske gul, og er enten en slags eggepudding eller vaniljepudding (eller begge deler). Jeg husker dessverre ikke hvordan bunnen var. Oppå "puddingen" mener jeg at det var dryss av brunt pulver, enten sjokolade eller kanel. 

Har du hørt om noe lignende? I så fall blir jeg glad for navnet på den sånn at jeg kan google! 

Anonymkode: ac069...e40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Suksessterte?

image30.jpeg

Anonymkode: e4a93...dbd

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sorry for dårlig beskrivelse, men jeg blir gal av å ikke få spist denne kaken jeg har så lyst på. Jeg er sikker på at jeg har smakt den et sted før, men det kan ha vært i utlandet. 

Hoveddelen av kaken består av en slags pudding. Sikkert 3/4-4/5. Denne puddingen er ganske gul, og er enten en slags eggepudding eller vaniljepudding (eller begge deler). Jeg husker dessverre ikke hvordan bunnen var. Oppå "puddingen" mener jeg at det var dryss av brunt pulver, enten sjokolade eller kanel. 

Har du hørt om noe lignende? I så fall blir jeg glad for navnet på den sånn at jeg kan google! 

Tiramisu?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det tiramisu?

Skrevet

Dronning Maud?

Anonymkode: e4a93...dbd

Skrevet

Ostekake? Suuupergodt! Jeg skjønte heller ikke at det var ost før noen sa det! Smaker mer egg og vaniljepudding ja, ikke typisk ostesmak i det hele tatt. Man pleier å toppe den med enten rød gele, eller brunt nøttecrisp  eller sjokolade eller ingenting :) 
Bilderesultat for ostekake

Bilderesultat for ostekake

Anonymkode: 59ebe...a22

Skrevet

Nei, ingen av disse dessverre 😢

Men takk for innsatsen! 

Ts

Skrevet

Av utseende ligner den forresten meget på det nederste bildet, men det er ikke en ostekake.

Ts 

Skrevet

Da et det kanskje en fromasjkake av norn sort.

Skrevet

Ikke fromasj heller, den er mer kompakt. Det kan hende jeg bare må prøve med fram. Kanskje ostekakebunn med creme brulee oppå? Kan det bli bra? Det er litt sånn jeg ser for meg at den må ha vært, i alle fall creme bruleen. Litt mer usikker på bunn.

Ts 

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Kan det være Eierschecke? 

Det er en tysk lagkake bestående av en tynn bunn av gjærdeigs eller sukkerbrød; et midtre sjikt med kvarg/kesam/gresk yoghurt og vaniljekrem, i enkelte tilfeller også epler, rosiner, eller valmuefrø; og et øvre sjikt med bl.a. eggedosis og vaniljekrem blandet med stivpiskede eggehviter. Den kan glasseres/toppes med hakkede mandler, smelte/raspet sjokolade, stivpisket krem, melis osv.

https://no.wikipedia.org/wiki/Eierschecke

Skrevet

Det første som slo meg var at det kan være en "flan"?

Håper du finner ut av det  :)

Skrevet (endret)

...

Endret av Marionette
Forslaget var foreslått tidligere i tråden..
Skrevet
2 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Kan det være Eierschecke? 

Det er en tysk lagkake bestående av en tynn bunn av gjærdeigs eller sukkerbrød; et midtre sjikt med kvarg/kesam/gresk yoghurt og vaniljekrem, i enkelte tilfeller også epler, rosiner, eller valmuefrø; og et øvre sjikt med bl.a. eggedosis og vaniljekrem blandet med stivpiskede eggehviter. Den kan glasseres/toppes med hakkede mandler, smelte/raspet sjokolade, stivpisket krem, melis osv.

https://no.wikipedia.org/wiki/Eierschecke

Nei, men denne så også veldig god ut! 

Ts 

Skrevet
1 time siden, Brunhilde skrev:

Det første som slo meg var at det kan være en "flan"?

Håper du finner ut av det  :)

Jeg tror jammen meg det er en sånn! Akkurat sånn ser jeg den for meg 😀 

Ts

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jammen meg det er en sånn! Akkurat sånn ser jeg den for meg 😀 

Ts

Det ER en sånn! Tusen takk for hjelpen 😀 Ser ut som jeg må ha spist den i utlandet da, for jeg finner ikke norske oppskrifter. Da er det bare å skrive handleliste 🤩 

Ts

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ER en sånn! Tusen takk for hjelpen 😀 Ser ut som jeg må ha spist den i utlandet da, for jeg finner ikke norske oppskrifter. Da er det bare å skrive handleliste 🤩 

Ts

Flan er en form for karamellpudding😊

Anonymkode: a4170...204

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flan er en form for karamellpudding😊

Anonymkode: a4170...204

Da hadde jeg aldri funnet ut av det på egenhånd :fnise:  

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...