AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #1 Skrevet 13. desember 2017 Hei Jeg har to katter, begge kastrerte. De fikk jeg som kattunger. Ved ca 5,5 måneder begynte Pepsi å jokke på Max, og tok de da med for å få den kastrert (greit å få det gjort før evt. spraying begynner). Nå er det ca 2 år siden, altså de er begge nå 2,5 år gamle. Natt til mandag denne uken våknet jeg at et merkelig kattemjau, og rett opp og ut for å se hva som skjedde. Pepsi er vokal av seg og det er ikke uvanlig at han lager lyder om natta, men denne morningen var det noe annerledes med mjauingen, kunne nesten høres ut som om ham hadde vondt, så derfor ganske raskt opp på beina. Jeg kom ut av soveromme og fant Pepsi oppå Max i en kjent posisjon, hvor han bet Max i nakken. Da jeg nermet meg sluttet han, og bare for å forsikre meg om at jeg ikke mistolket situasjonen, snudde jeg Pepsi og ja, der var den lille rosa penisen ute. Jeg har lest litt rundt, og kastrering betyr ikke at lysten forsvinner (vist nok, trodde vel det skulle det da men...), men jeg bekymrer meg litt over at det her har startet så plutselig...? Det kan henne det har fortsatt siden alltid, men jeg har ikke lagt merke til slikt før, så litt bekymret er jeg, noen som har vert borti dette? At jokking plutselig starter opp hos en kastrert katt? Ta en telefon til dyrlegen er jo et godt svar, men det er bittelitt billigere og spøre her om råd først mine små engler får selvsagt all den veterinærhjelp som de trenger, men det kan fort bli dyrt, så tenkte jeg kunne forhøre meg her i første omgang. Anonymkode: c5cf4...9fc
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #2 Skrevet 14. desember 2017 Jo kastrering fjerner lystene, sterilisering derimot fjerner ikke lystene da man kun kutter eggledere/sædledere. Hvorfor må det være dyrt å snakke med dyrlege? Det koster da ingenting å ta en telefon dit. Har du kastrert den andre katten? Det kan være den kastrerte plukker opp adferd eller blir usikker av den som ikke er kastrert (om den andre ikke er det) Anonymkode: 0b60a...2e1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #3 Skrevet 14. desember 2017 Katten har vel uløste drifter som andre dyr. At de er brødre eller hanner har ingen betydning. Anonymkode: ffc57...aa1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #4 Skrevet 14. desember 2017 Det kan også være usikkerhet hos den kastrerte pusen. Jeg var fosterhjem for to katter som hadde vokst opp sammen. Begge kastrerte. Men den ene var ikke helt god. Jukket på den andre så fort muligheten var der, måtte separere dem for at den andre skulle få litt ro. I tilleg var den som jukket utrolig nervøs, man kunne nesten ikke se på han før han krøyp sammen. Anonymkode: 0b60a...2e1
Ariana807 Skrevet 14. desember 2017 #5 Skrevet 14. desember 2017 (endret) obs, feil. Endret 14. desember 2017 av Ariana807
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #6 Skrevet 15. desember 2017 Dominanse, en vil være sjefen. Eventuelt kan hormoner smitte litt. Anonymkode: f2a43...301
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå