Gå til innhold

Nevn ulike folkeslag/urfolk du vet om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi er en russegruppe på 25 som leter etter konseptnavnet vårt. Vi ønsker at navnet skal være et folkeslag/urfolk, nevn alle du kan eller vet om så vi kan få litt inspirasjon.

navnet må være enkelt å uttale og relativt kort, som feks zulu, griqua osv.

Anonymkode: ee7bb...77f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er altså 25 stk, ikke 25 år...... :P 

skulle nok fulgt bedre med når læreren underviser om formulering i norskfaget ja, haha!

• Liker 1
Skrevet

Maori, inuitter, samer, aboroginere, kiwier, indianere, samoer.

• Liker 1
Skrevet

Hva er tanken bak dette konseptet? Skjønner ingenting. Men jeg foreslår Eskimo eller indianer. 

Anonymkode: beade...f7c

Skrevet

Eller lapp. 

Skrevet
Akkurat nå, Pearl2.0 skrev:

Maori, inuitter, samer, aboroginere, kiwier, indianere, samoer.

Aboriginer kanskje😅

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er tanken bak dette konseptet? Skjønner ingenting. Men jeg foreslår Eskimo eller indianer. 

Enkelte russegrupper velger å kalle seg for noe. Da har man først dekknavn som er en teaser også til slutt slipper man konsept. Konsept er det vi skal hete under hele russetiden, og er ganske viktig for oss da. Takk for forslag, men vi tenkte at det skal være litt fengende å si det fremfor å bare hete indianer 2018, hvis du forstår. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte russegrupper velger å kalle seg for noe. Da har man først dekknavn som er en teaser også til slutt slipper man konsept. Konsept er det vi skal hete under hele russetiden, og er ganske viktig for oss da. Takk for forslag, men vi tenkte at det skal være litt fengende å si det fremfor å bare hete indianer 2018, hvis du forstår. 

Pass på så dere ikke får sinte reaksjoner av gale antirasister som blir krenket av alt da...

Skrevet

Jeg trur ikke noen folkeslag kan kjenne seg igjen i russekulturen eller hele greia egentlig. Det finnes ingen sammenheng eller likheter overhodet. Hva vil dere åpnå? Jeg hadde reagert negativt. 

Anonymkode: eb801...607

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal dere med teaser, har dere produsert en film?

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Vi er en russegruppe på 25 som leter etter konseptnavnet vårt. Vi ønsker at navnet skal være et folkeslag/urfolk, nevn alle du kan eller vet om så vi kan få litt inspirasjon.

navnet må være enkelt å uttale og relativt kort, som feks zulu, griqua osv.

Det mest nærliggende burde være INUIT. Et urfolk som befinner seg på den nordlige halvkule.

Anonymkode: 20dde...b64

Skrevet

Min første tanke når jeg hører russegruppe er NEANDERTALER.

Anonymkode: 3d1c5...669

• Liker 2
Skrevet

Trøndere, trøkstadværinger, halldensere...det er vel stort sett de eneste vi har i Norge 😙

Skrevet

Hvite nordmenn 

Anonymkode: 72a7c...8cb

Skrevet

Men?? Hvorfor?? Rareste jeg har hørt på en stund

Anonymkode: dc3f3...fbe

Skrevet

Kvinneforum-brukere :fnise:

Anonymkode: 9b403...f2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...