AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #1 Skrevet 13. desember 2017 Jeg har prøvd meg på 5:2- dietten et par uker. Både for å gå ned i vekt, men også pga helsegevinsten det skal gi. Men det er en ting jeg lurer på. Alle som skriver om dietten, sier at man kan faste hvilke dager i uken man vil, bare de to fastedagene ikke følger på hverandre. Men ingen gir noen forklaring på hvorfor de to dagene ikke kan følge etter hverandre. Jeg syns det er mye lettere å ta fastedagene etter hverandre. For det er de første 12 timene det er ubehagelig å faste. Etter det mister jeg sultfølelsen, og resten går som en lek. Så jeg har ikke lyst til å ha de ubehagelige første 12 timene to ganger i uken. Er det på noen måte helsefarlig å faste i 48 timer, eller kan jeg fortsette som jeg gjør? Anonymkode: 342d7...c92
Supernova17 Skrevet 13. desember 2017 #2 Skrevet 13. desember 2017 Jeg lurer på det samme, så jeg følger med her. Vanligvis pleier jeg å ha de to dagene sammenhengende og det fungerer fint for meg.
Supernova17 Skrevet 13. desember 2017 #4 Skrevet 13. desember 2017 4 minutter siden, bobleplast_ skrev: Er fastedagene helt uten mat? Jeg gjør det slik, men jeg tror at de fleste andre har noe smått.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #5 Skrevet 13. desember 2017 5 minutter siden, bobleplast_ skrev: Er fastedagene helt uten mat? Nesten helt uten mat. Jeg prøver å holde meg under 200 kcal, men sørger for å drikke mye mann og tar vitamintilskudd. Anonymkode: 342d7...c92
Gjest O.G. Skrevet 13. desember 2017 #6 Skrevet 13. desember 2017 Hvorfor ikke bare kule ned på kaloriinntaket alle dagene istedet?
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #7 Skrevet 13. desember 2017 3 minutter siden, O.G. skrev: Hvorfor ikke bare kule ned på kaloriinntaket alle dagene istedet? Fordi forsøk har vist at sultprrioder er naturlig for kroppen. Det skal forebygge Alzheimer, forsinke aldring og en rekke andre ting jeg ikke husker i farten. Dessuten fungerer det dårlig for meg å kutte ned kallorier generelt. Det er lettere å kutte totalt, og så spise normalt i 5 dager. Anonymkode: 342d7...c92
tirben Skrevet 13. desember 2017 #8 Skrevet 13. desember 2017 32 minutter siden, bobleplast_ skrev: Er fastedagene helt uten mat? Nei. Man kan spise 500 kcal på fastedager.
Hulderen Skrevet 14. desember 2017 #9 Skrevet 14. desember 2017 10 timer siden, tirben skrev: Nei. Man kan spise 500 kcal på fastedager. Men det er avgjørende hva man spiser til vanlig. 500 kcal er bare et gjenomsnitt for befolkningen (kvinner). Man skal spise en fjerdedel eller mindre av det man ligger på når vekten er stabil. For mange kvinner er dette under 2000 kcal, mange er helt nede i 1200 kcal. Ligger man på 1200, så er det maks 300 kcal man kan spise på fastedagene.
Hulderen Skrevet 23. januar 2018 #10 Skrevet 23. januar 2018 På 13.12.2017 den 21.38, Supernova17 skrev: Jeg gjør det slik, men jeg tror at de fleste andre har noe smått. Nå har jeg lest boken 5:2 Dietten av Dr Michael Mosley. Det er faktisk mer effektivt å faste to dager på rad. Grunnen til at han ikke anbefaler det, er fordi han selv syns det ble for tøft å gjennomføre. Forfatterne regner med at folk kan bli gretne på dag to. Så om du selv takler å faste to dager på rad, så bare kjør på Jeg syns boken var veldig interessant. Drt står mye om helsegevinsten faste gir, ikke bare slankedelen som jeg ellers har funnet med googling. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå