Gå til innhold

Hvordan henger dere opp adventstjernen i vinduet

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: dcbfd...84d

Skrevet

På en krok midt i vinduet?🤔

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Soleklart said:

Fra før?

Eller skrur du den inn?

Og hvordan da?

I vinduskarmen?

Skrevet
3 minutter siden, Soleklart said:

Og lager den mye skade/ser stygt etterpå?

Skrevet

Krok mitt i lista. Den henger hele året. Syns ikkebak gardinene. Vil du ikke ha kroken der etter jul så kjøp litt hvit sparkel og tett hullet. 

Anonymkode: b1d56...0c1

• Liker 2
Skrevet

Vi har ein liten diskret krok rett over vinduslista, det vert eit hol, men kroken er der alltid. 

• Liker 2
Skrevet

Jernia, clas ohlson og alle andre steder som selg slikt har kroker man kan skru i treverk (det anbefales å borre et lite hull, men rå håndmakt holder hvis karmen er myk). Kroken bør få stå der hele tiden, men kan brukes til å henge opp andre ting i resten av året. Hva med en liten hengekrukke med påskeliljer i vinduet til påske?

På ledningen til de aller fleste adventstjerner er det en ting man kan henge på en krok. Denne henges i den kroken man har hengt midt i vinduskarmen. 

Bruk flere kroker til å hindre ledningen i å dingle foran vinduet. Kreative løsninger som å henge opp ledningen ved å tre den gjennom en sikkerhetsnål som festes i gardina kan også brukes, men krok er egentlig enklere når du først henger opp kroker.

Anonymkode: d9213...13f

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Krok mitt i lista. Den henger hele året. Syns ikkebak gardinene. Vil du ikke ha kroken der etter jul så kjøp litt hvit sparkel og tett hullet. 

Anonymkode: b1d56...0c1

Vinduslista?

Er det bedre en spiker?

Skrevet
1 minutt siden, Fjaselina said:

Vi har ein liten diskret krok rett over vinduslista, det vert eit hol, men kroken er der alltid. 

Hvis vi skal ha krok må det være i selve vinduskarmen/lista, går det greit?

Litt redd fohold til å selge leilighet senere.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jernia, clas ohlson og alle andre steder som selg slikt har kroker man kan skru i treverk (det anbefales å borre et lite hull, men rå håndmakt holder hvis karmen er myk). Kroken bør få stå der hele tiden, men kan brukes til å henge opp andre ting i resten av året. Hva med en liten hengekrukke med påskeliljer i vinduet til påske?

På ledningen til de aller fleste adventstjerner er det en ting man kan henge på en krok. Denne henges i den kroken man har hengt midt i vinduskarmen. 

Bruk flere kroker til å hindre ledningen i å dingle foran vinduet. Kreative løsninger som å henge opp ledningen ved å tre den gjennom en sikkerhetsnål som festes i gardina kan også brukes, men krok er egentlig enklere når du først henger opp kroker.

Anonymkode: d9213...13f

Takk for kjempe råd :)

Skrevet

Jeg tar den èn gang rundt gardinstangen. Ordner på den etterpå sånn at den henger rett.

Skrevet
Just now, Sitronterte said:

Jeg tar den èn gang rundt gardinstangen. Ordner på den etterpå sånn at den henger rett.

Ok, vi gjør det pr dagsdato, men da henger stjernen ca 20 cm vekk fra vinduet og det ser ikke fint ut. (synes jeg)

Skrevet

Jeg har satt en tegnestift på oversiden av listen slik at hullet ikke vises når jeg tar den bort :) er en liten plastløkke på ledningen som jeg henger på tegnestiften

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi skal ha krok må det være i selve vinduskarmen/lista, går det greit?

Litt redd fohold til å selge leilighet senere.

Eg hadde latt kroken bli, og tenkt at neste kjøper vil henge opp stjerne der sjølv.

• Liker 5
Skrevet
Just now, Fjaselina said:

Eg hadde latt kroken bli, og tenkt at neste kjøper vil henge opp stjerne der sjølv.

Ok, skal høre med samboer om det er en bra løsning.

men jeg snakket med pappa, han sa spiker, er det bedre med krok, siden man må ha noe der uansett?

Skrevet
1 minutt siden, Faerunpedia said:

Kjøpte en med sugepropp :)

Ok?. tror det er spøk men ikke helt sikker :)

Gjest Faerunpedia
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok?. tror det er spøk men ikke helt sikker :)

Nei ingen spøk! Den har et batteri med sugekopp og en ledning. Så man kan feste den helt oppe i vinduet, da når den ned til midten. Er lat :)

Skrevet (endret)

Sette en krok i karmen og henger opp stjernen og tilslutt plugget jeg i støpselet og VOILA! Det ble lys

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Faerunpedia said:

Nei ingen spøk! Den har et batteri med sugekopp og en ledning. Så man kan feste den helt oppe i vinduet, da når den ned til midten. Er lat :)

LInk til den? vi kan nok ikke gjøre det, vi har de gode gammeldagse stjernene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...