AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #1 Skrevet 13. desember 2017 Vi skal møtes for en kaffe og smørbrød, og har ikke utvekslet mer enn et par meldinger så kjenner ikke akuratt hverandre. Men jeg vet hvem han er fra før (vi gikk samme vgs men han gikk to år over meg), men vil jo ikke at han skal vite at jeg vet hvem han er eller tro at jeg kjenner han når jeg ikke kjenner han. Jeg ser for meg at vi møtes enten utenfor cafeen, eller at en kommer før den andre og setter seg inne å venter siden det er litt kaldt ute nå. Så, klemme eller håndhilse eller bare si hei med henda i lomma og gå inn? Og hva hvis han sitter inne å venter, skal jeg gå rundt bordet og klemme han før jeg setter meg, eller sette meg på min side av bordet og håndhilse eller bare si hei fra andre kanten av bordet? Hva hvis JEG sitter inne å venter, reise meg opp å klemme, eller bli sittende å se hva han gjør? Rekke frem hånden eller ta det som å treffe en venn å bare si hei? Jeg vil ikke være for på eller awkward, men gi et godt og ordentlig inntrykk. Anonymkode: 143d2...69c
Gjest Catalina Culès Skrevet 13. desember 2017 #3 Skrevet 13. desember 2017 Gjør det som føles mest naturlig, der og da, ikke tenk så mye på hva som er riktig.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #4 Skrevet 13. desember 2017 1 minutt siden, Calandria skrev: Gjør det som føles mest naturlig, der og da, ikke tenk så mye på hva som er riktig. Haha, men det blir fort kleint om det som er naturlig for TS og det som er naturlig for daten ikke samsvarer. Jeg skjønner godt at TS ønsker å få et lite innblikk i hva som er vanlig. Anonymkode: ed4be...be6 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #5 Skrevet 13. desember 2017 Jeg var på en date en gang hvor hun åpnet med å bryte håndbak. Hun sa at hun likte muskler. Det var i hvert fall originalt.... Anonymkode: c125a...d2f 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #6 Skrevet 13. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klem. Anonymkode: 99e11...364 Men altså hvis jeg sitter inne på bordet å venter, skal jeg reise meg opp å gå han i møte rundt bordet og klemme, eller reise meg opp å stå på min side av bordet å invitere til at han kommer å klemmer meg, eller bli sittende til jeg ser han kommer på min side av bordet for å klemme meg? Og hvis han sitter inne i forkant å venter, skal jeg gå bort til hans side av bordet å gi klem, eller hva? Jeg forestiller meg en awkward "gå rundt bordet og gjøre store greier ut av det" seanse, og snuble i en stol eller noe på vei til min side av bordet etter å ha klemt han Hadde det vært en venn så setter jeg meg jo bare ned på bordet å sier hei, går ikke rundt bordet eller reiser meg opp osv. Anonymkode: 143d2...69c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #7 Skrevet 13. desember 2017 Jeg ville nok gått for en klem, men jeg vet jo at ikke alle mennesker er klemmere. Jeg synes det bryter isen litt, hils i alle fall ikke med hendene i lommene. Anonymkode: a0c07...f51 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #8 Skrevet 13. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men altså hvis jeg sitter inne på bordet å venter, skal jeg reise meg opp å gå han i møte rundt bordet og klemme, eller reise meg opp å stå på min side av bordet å invitere til at han kommer å klemmer meg, eller bli sittende til jeg ser han kommer på min side av bordet for å klemme meg? Og hvis han sitter inne i forkant å venter, skal jeg gå bort til hans side av bordet å gi klem, eller hva? Jeg forestiller meg en awkward "gå rundt bordet og gjøre store greier ut av det" seanse, og snuble i en stol eller noe på vei til min side av bordet etter å ha klemt han Hadde det vært en venn så setter jeg meg jo bare ned på bordet å sier hei, går ikke rundt bordet eller reiser meg opp osv. Anonymkode: 143d2...69c Send ham disse tankene på sms eller noe, så har du brutt isen før du kommer Anonymkode: c125a...d2f 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #9 Skrevet 13. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, men det blir fort kleint om det som er naturlig for TS og det som er naturlig for daten ikke samsvarer. Jeg skjønner godt at TS ønsker å få et lite innblikk i hva som er vanlig. Anonymkode: ed4be...be6 Ja jeg har aldri vært på sånn type date før hehe så nervene trenger seg på! Og er en som generelt liker å vite hvordan de første minuttene i sosiale settinger blir før jeg går ut, gjelder også med venner, fest, jobbmøte osv. Anonymkode: 143d2...69c
Gjest Overrasket Skrevet 13. desember 2017 #10 Skrevet 13. desember 2017 Det er jo litt rart hvis man har møttes over tinder men er redd for en rask klem.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #11 Skrevet 13. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Send ham disse tankene på sms eller noe, så har du brutt isen før du kommer Anonymkode: c125a...d2f Haha nei det tør jeg ikke, da vil han tro jeg er helt autist eller noe! Skal jo liksom "play it cool" da Anonymkode: 143d2...69c 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #12 Skrevet 13. desember 2017 Akkurat nå, Overrasket skrev: Det er jo litt rart hvis man har møttes over tinder men er redd for en rask klem. Er ikke så redd for en klem, men bedre om man går mot hverandre på gaten og klem blir naturlig. Aner ikke hva som blir mest naturlig om den ene står å venter utenfor cafeen, eller sitter på bordet inne fra fra, spesielt dette med å gå rundt bordet vs bli på min side av bordet, reise seg opp vs ikke reise seg opp før han er rett foran meg for en klem, gå i møte inne på cafeen eller bli stående/sittende osv Hvis han kommer først, om jeg skal gå rundt hele bordet (sett at han sitter med ansiktet vent mot inngangen) og mellom stoler og sånn for å få gitt han en klem eller hva søren Anonymkode: 143d2...69c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #13 Skrevet 13. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha nei det tør jeg ikke, da vil han tro jeg er helt autist eller noe! Skal jo liksom "play it cool" da Anonymkode: 143d2...69c Hva er galt med å være helt autist? Anonymkode: c125a...d2f
Gjest Overrasket Skrevet 13. desember 2017 #14 Skrevet 13. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke så redd for en klem, men bedre om man går mot hverandre på gaten og klem blir naturlig. Aner ikke hva som blir mest naturlig om den ene står å venter utenfor cafeen, eller sitter på bordet inne fra fra, spesielt dette med å gå rundt bordet vs bli på min side av bordet, reise seg opp vs ikke reise seg opp før han er rett foran meg for en klem, gå i møte inne på cafeen eller bli stående/sittende osv Hvis han kommer først, om jeg skal gå rundt hele bordet (sett at han sitter med ansiktet vent mot inngangen) og mellom stoler og sånn for å få gitt han en klem eller hva søren Anonymkode: 143d2...69c OK ... pust rolig nå. Det man gjør, er at man forsøker å nøle akkurat så mye at man ser hva den andre personen velger, så følger man etter. Dermed gjør man alltid det som er "rett", nemlig det den andre vil. Problemet er jo dersom begge velger den taktikken. Det har jeg ikke noe godt råd for.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #15 Skrevet 13. desember 2017 Klem er vanlig hilsemetode, og da får du luktet på ham samtidig. Hvis dere møtes uten for sier du hei og klemmer. Hvis han sitter der når du kommer, sier du hei først når du er ved bordet og signaliserer at du vil gi klem. Sitter du der først reiser du deg opp og sier hei og signaliserer at du vil klemme. Velter du en stol begynner du å le og sier oops. Anonymkode: bea85...f42 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #16 Skrevet 13. desember 2017 Jeg og mine dater har alltid gitt klem Anonymkode: 35557...987 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #17 Skrevet 13. desember 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men altså hvis jeg sitter inne på bordet å venter, skal jeg reise meg opp å gå han i møte rundt bordet og klemme, eller reise meg opp å stå på min side av bordet å invitere til at han kommer å klemmer meg, eller bli sittende til jeg ser han kommer på min side av bordet for å klemme meg? Og hvis han sitter inne i forkant å venter, skal jeg gå bort til hans side av bordet å gi klem, eller hva? Jeg forestiller meg en awkward "gå rundt bordet og gjøre store greier ut av det" seanse, og snuble i en stol eller noe på vei til min side av bordet etter å ha klemt han Hadde det vært en venn så setter jeg meg jo bare ned på bordet å sier hei, går ikke rundt bordet eller reiser meg opp osv. Anonymkode: 143d2...69c Du virker jo veldig søt da. Tror ikke du skal bekymre deg for noen ting jeg. Anonymkode: c125a...d2f 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #18 Skrevet 13. desember 2017 En første date har jo alltid noen elementer med awkwardness.. Ville prøvd å unngå håndhilsning, blir litt stivt. Alle andre tenker jo med en gang at her har vi en første date på gang også (ikke at det er noe galt med det) Anonymkode: 4671a...f7a
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #19 Skrevet 13. desember 2017 Hva med å håndhilse først og deretter klemme? Anonymkode: d6485...30f
Gjest Zonjë Skrevet 13. desember 2017 #20 Skrevet 13. desember 2017 Om dere møtes utenfor: Si hei og gi han en klem Om han sitter inne og venter: Her ville jeg forventet av daten at han reiste seg opp for å møte meg, så da ville jeg gitt han en klem. Om han gir ikke reiser seg opp ville jeg bare sagt hei og satt meg ned, men jeg hadfe ikke fått særlig positivt førsteinntrykk av han. Om jeg sitter inne og venter: Jeg ville reist meg opp når han kom, sagt hei og gitt han en klem. Å håndhilse blir så formelt, mye koseligere å sette stemningen med en klem, man føler også at man kjenner hverandre bedre om man klemmer, det blir altså lettere å snakke resten av daten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå