AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #1 Skrevet 13. desember 2017 Hei. Jeg dater en fyr på 2 måneden nå. Vi er begge i begynnelsen av 30 åra. Kort oppsummert er egentlig alt helt strålende mellom oss, bortsett fra at jeg plages litt av et par ting.. For det første er det dét at at han er en sånn type fyr som har mange venninner. Min erfaring har lært meg at menn med mange venninner enten er a)evig friendzonefyr som aldri klarer å få seg dame eller b)player. Han jeg dater er ikke noe friendzone fyr og har hatt flere forhold (og vært gift) før. I et tidligere forhold gikk samboeren min bak ryggen min med en såkalt "venninne" og jeg kjenner jeg har blitt litt ekstra skeptisk til nære venner av motsatt kjønn etter dette. I tillegg har alle menn som i utgangspunktet har blitt en kompis for meg oppgjennom, alltid (og da mener jeg alltid ) forsøkt seg på meg seksuelt på et eller annet tidspunkt. Når jeg da har avvist, har vennskapet tatt slutt (fra hans side). Nå er det spesielt to jenter han er veldig close med og henger med ukentlig. En gang vi ikke hadde sett hverandre på 1 ukes tid, priorierte han å tilbringe lørdagskvelden med henne med øl og film, fremfor å møte meg, han ville heller komme til meg etterpå (klokken ble 01.30 når han kom). Etter dette var jeg nære på ved å kutte hele relasjonen, men bestemte meg for å gi det en ny sjanse. Etter dette har han introdusert meg for begge disse venninnene og tatt meg med hjem til en av dem b.la. Likevel klarer jeg ikke helt å slappe av når jeg vet at han henger med en av dem på kveldstid.. nå høres jeg helt psyko ut, men på snapmap kan jeg jo f.eks. se når han er hos den ene venninnen, og det er ganske ofte og han pleier ikke alltid å nevne dette når vi snakker om hvordan dagen har vært før vi legger oss (på sms feks.).. Hva hadde dere gjort i min situasjon? Avventet? Er det jeg som er hysterisk? Vi er jo ikke kjærester, men er usikker på om jeg eventuelt hadde turt å bli sammen med han, for jeg vet at disse jentene sikkert hadde hatt 1.pri hos han, siden de har kjent hverandre lenge.. OG at han garantert deler masse med dem av personlige greier. Anonymkode: ecad4...c44
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #2 Skrevet 13. desember 2017 Jeg ville blitt veeeldig skeptisk om han utelot å fortelle om at han hadde vært hos de, og generelt skeptisk til en mann som har jentevenner han henger med alene på kveldstid, med mindre det var en lesbe eller barndomsvenn som hadde kjærste. Tror ikke jeg hadde orka og giddi det rett og slett. For mye stress og usikkerhet. Anonymkode: f15fe...650 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #3 Skrevet 14. desember 2017 Hadde ikke giddet bli i det forholdet. Anonymkode: a9ad0...cea 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #4 Skrevet 14. desember 2017 På 13.12.2017 den 20.33, AnonymBruker skrev: Jeg ville blitt veeeldig skeptisk om han utelot å fortelle om at han hadde vært hos de, og generelt skeptisk til en mann som har jentevenner han henger med alene på kveldstid, med mindre det var en lesbe eller barndomsvenn som hadde kjærste. Tror ikke jeg hadde orka og giddi det rett og slett. For mye stress og usikkerhet. Anonymkode: f15fe...650 Ja.. er litt sånn jeg tenker også. Men tror dere han hadde introdusert meg for dem om de var noe mer enn venner? Anonymkode: ecad4...c44
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #5 Skrevet 14. desember 2017 Det er ikke automatisk at man er seksuell med venner/venninner. Tenk på selv hvor mange folk man har relasjon med. Må ikke bety de ikke kan ha andre felles interesser og vennskap som ikke truer nye forhold. Hvis dere ikke er i et seriøst forhold, bare dater, og blir kjent så er dere ikke så nære. Det tar tid å bygge en relasjon, og tillit. Det jeg tenker er viktig er å finne ut hva du vil med dette beskjentskapet. Vil du bare ta det rolig, og ikke noe seriøst så kan du heller ikke oppføre deg som seriøs ovenfor han. Og hvis du vil bli seriøs så må du få frem at du er interessert at det bare er deg, og at dere beveger dere inn i kjærestesonen. Nå vet ikke vi noe bakgrunn for at han valgte venninne. Hvis han hadde avtalt med henne først er det naturlig å holde seg til avtalen. Hadde du reagert hvis det var en kompis? Hvis du vil ha mer tid med han må du også være frempå, og flink å avtale på forhånd. Hvilket forhold han har til venninnene er heller ikke godt å si. Mange som har venner av motsatt kjønn. Dessuten kan det være venninner som han en gang har hatt følelser for eller en greie med, men de har funnet ut at de passer best som venner. Syns det er dårlig gjort å si han er en dårlig fyr fordi han har mange venninner. Jeg ville hatt litt mer bevis enn det. Uansett så høres det ut som du vil han skal behandle deg som kjæresten din. Da må kanskje dere bli kjærester først. Slik at dere kan bygge tillit, og et forhold. Det er ikke merkelig at noen prioriterer venner uansett om det er gutt- eller jentevenner. Du vil uansett finne ut om han er seriøs hvis du spør han. Og hvis det er sånn at du vil noe mer enn han er det bedre å finne det ut nå enn å kaste bort enda flere mnd. Anonymkode: 4edbf...628
Duftavsommerregn Skrevet 14. desember 2017 #6 Skrevet 14. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke automatisk at man er seksuell med venner/venninner. Tenk på selv hvor mange folk man har relasjon med. Må ikke bety de ikke kan ha andre felles interesser og vennskap som ikke truer nye forhold. Men alt for ofte blir det slik, gode "venninner" kan fort ende i noe seksuelt noe fordi man liker hverandre, passer sammen og i et rett/svakt øyeblikk kan det ende der. Jeg forstår godt trådstarter sin skepsis, og jeg hadde ikke begitt meg inn på det. Men det finnes ikke noe fasit svar på det. Jeg vet iallefall at jeg med en kjæreste aldri hadde dyrket noen slike vennskap, og uansett ikke når min kjæreste ikke var med, så mye respekt ville jeg hatt for hennes følelser. Sjalu er en helt normal følelse så lenge den ikke blir ekstrem, og betyr bare at man elsker vedkommende og er redd for å miste han/henne. Jeg hadde tatt det som et kjempe komplement om min kjæreste var sjalu innenfor rimelighetens grenser. Noe annet bør få alarmklokkene til å ringe. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå