AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #1 Skrevet 13. desember 2017 Heihei. La oss si at man eier en leilighet annen etasje i et borettslag også bor det personer i første etasje. Kan personene i første etasjen eller andre personer få stoppet meg i løpe og å gå på min egen tredemølle i min egen leilighet? Tenker at støy på grunn av tredemølle ville være et argument for å hindre bruk av tredemølle. Setter pris på tilbakemelding Anonymkode: 0545c...764
Viktualia Skrevet 13. desember 2017 #2 Skrevet 13. desember 2017 (endret) Det finnes støtdempende matter man kan ha under mølla. Ellers tenker jeg at du kan løpe i vei innafor de tidene det er greit å lage litt lyd. Endret 13. desember 2017 av Viktualia Typo 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #3 Skrevet 13. desember 2017 De kan mislike det, men jo samme med småbarnsforeldre, og bråkete unger. Kan jo ikke forlange å ha det stille hele tida, så lenge du følger vanlige ordensregler. men hvorfor vil du ha tredemølle inne. Det er stygt, og tar stor plass? Er det ikke enklere å løpe ute, eller dra på senter? Anonymkode: c75c2...5a3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #4 Skrevet 13. desember 2017 En tredemølle har ingenting å gjøre i en borettslagleilighet. Dra til treningssenteret da jente! mvh Narvestad. Anonymkode: 116d3...048 9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #5 Skrevet 13. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De kan mislike det, men jo samme med småbarnsforeldre, og bråkete unger. Kan jo ikke forlange å ha det stille hele tida, så lenge du følger vanlige ordensregler. men hvorfor vil du ha tredemølle inne. Det er stygt, og tar stor plass? Er det ikke enklere å løpe ute, eller dra på senter? Anonymkode: c75c2...5a3 Det er praktisk, da man slipper å gå ut i for eksempel dårlig vær. Anonymkode: 0545c...764
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #6 Skrevet 13. desember 2017 Vi hadde en beboer i min blokk som hadde det. Til slutt måtte vi be dem stoppe løpinga. Det bråka fælt. Anonymkode: 601f9...f95 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #7 Skrevet 13. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Heihei. La oss si at man eier en leilighet annen etasje i et borettslag også bor det personer i første etasje. Kan personene i første etasjen eller andre personer få stoppet meg i løpe og å gå på min egen tredemølle i min egen leilighet? Tenker at støy på grunn av tredemølle ville være et argument for å hindre bruk av tredemølle. Setter pris på tilbakemelding Anonymkode: 0545c...764 Ikke aner jeg hvor mye støy en tredemølle lager, men reglene er like om ro i alle borettslag enten du bor i andre eller tiende etasje. Du må henvende deg til styret for å få deres vurdering før du anskaffer tredemølle. Anonymkode: acd0e...732
MissPierce Skrevet 13. desember 2017 #8 Skrevet 13. desember 2017 Kommer helt ann på bygget, og hvor mye og hvordan lyden forplanter seg. Selv om det er lov, så kan det være grusomt for naboene. Å hadde personlig ikke ville utsatt naboer for det om det støyer for mye. Der jeg bodde før ble det forbud. Da jeg flyttet inn kunne jeg ikke forstå hva det var som bråket noe grusomt visse tide hver dag. Viste seg at en i 4.etasje på skrått over meg løp på tredemølle. Jeg bodde i første. Han prøvde å legge støt matter under. Det hjalp for meg i første, men ikke de under. Hos venninnen min er det ikke noe problem. Hun undersøkte da hun fikk sin etter at moren oppdaterte til en nyere. Å hos henne hører ikke naboene noe. Så der er det bare å løpe på.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #9 Skrevet 13. desember 2017 Hos oss så har vi et stort bomberom i kjelleren der de som har treningsapparater kan ha de. Anonymkode: 62b9a...918 3
T-Rex Skrevet 13. desember 2017 #10 Skrevet 13. desember 2017 Det er lov å bedrive skalaøvinger på trompet i et borettslag. Det må bare skje innen rimelighetens grenser, og utenfor stilleperiodene. Tredemølle er nok helt greit.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #11 Skrevet 13. desember 2017 Jeg har både tredemølle, romaskin og spinningsykkel. Men jeg bor i enebolig. Spinningsykkelen er helt stillegående og var det eneste jeg hadde da jeg bodde i toromsleilighet (mens jeg studerte). Tredemølle er det mest støyende, uansett støydempingsmatter o.l., og det bør man ikke ha i leilighet, av hensyn til naboene! Anonymkode: b13d8...84d 7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #12 Skrevet 14. desember 2017 Jeg har tredemølle hjemme - i eneboligen min. Jeg har en ny type, med støydempende matte under. Bråker fremdeles veldig. Ikke noe for en leilighet. Anonymkode: 3198d...35e 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #13 Skrevet 14. desember 2017 Selvfølgelig kan du ha tredemølle i en leilighet. Men ikke bruk den utenfor stillereglene 😊 Anonymkode: d930e...e21
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #14 Skrevet 17. desember 2017 Hadde klaget med en gang dette gjentok seg om det var tegn til hamrende støy. Barn kan man ikke gjøre noe med, men du kan fint trene ute eller på SATS. Først varsel på klage, deretter varsel om misslighold og tvangssalg. Søke om og ha den i fellesrommet? Ja, bare søk. - Avslått. Styreleder :-) Anonymkode: 8d819...600 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå