Gå til innhold

Hva nå...fortsette eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Har holdt på med en mann i ca 4 mnd. Er i begynnelsen av 30-årene begge to. Vi er eksklusive, overnatter hos hverandre mellom 2-4 ganger i uken og liker hverandre godt. Vi savner hverandre når vi ikke er sammen på noen dager og har det veldig gøy. Sexen er god, praten går lett og vi tuller og ler mye. Spesielt han er veldig kosete og intim (noe som har gjort at jeg har trodd han har følelser for meg). Jeg har hele tiden trodd at vi var på vei inn i et forhold.

Vi har snakket litt om følelser og ingen av oss er vel egentlig forelsket, men jeg kjenner på at jeg nok ville blitt det hvis han var det. Jeg vet at jeg har sterkere følelser enn han og at jeg godt kunne tenke meg å bli sammen med han. Han har sagt ganske klart at han ikke vil kalle det vi har for et forhold, men at han ikke vil at vi skal være med andre, at han ikke vil det skal bli slutt, men han vil gi det tid for å se om det kan bli et forhold. Selv ser jeg ikke den helt store forskjellen på det vi driver med nå og det å kalle det et forhold, så det går på hans følelser for meg.

Så hva gjør jeg nå? Avslutter fordi jeg har følelser eller gir det tid? Jeg merker at jeg blir mer og mer knyttet til han, tenker på han hele tiden og helst vil være med han så mye som mulig. Vi har begge våre egne interesser som vi bruker tid på, men jeg kjenner at jeg lettere gjør plass til tid med han enn han gjør til meg. Jeg er redd for at jeg vil bli ødelagt av å gå å vente på om han noen gang får sterkere følelser (han oppfører seg som han har det, og det var han som ville vi skulle være eksklusive).

Det mest fornuftige her, for min del, er vel å avslutte før det går så langt at jeg blir skikkelig forelsket, men så skriker hjertet mitt at jeg må gi han tid. Han er ingen player og han virker ærlig og oppriktig, men jeg tenker at etter så pass lang tid så burde han vel hatt nok følelser til å vite hvilken vei han vil det skal gå?

Anonymkode: 361fb...a6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil kalle det for et forhold så snart man er enige om å ikke være med andre. Kanskje du skal gi han mer rom, altså tilbringe mindre tid med han. Du kan jo bare si til han siden dere ikke er forhold, så er det ikke rett for deg å overnatte og bruke så mye tid sammen.

Det kan høres ut som et klassiske tilfellet: Ikke klar for et forhold, med deg...

Anonymkode: b4bf7...b5f

• Liker 5
Skrevet

Enig i at du bør trekke deg litt unna og se hva som skjer. 

• Liker 1
Skrevet

Han er nok litt redd for forpliktelse. Men det lover jo godt at han vil være eksklusiv, at han tilbringer så mye tid med deg og er så kosete! Noen trenger litt tid til å venne seg til en ny situasjon, og det synes jeg du skal gi han. Han behandler deg jo ikke dårlig, han er bare ærlig.

Men enig med de over, finn på litt ting med venner og ikke vær tilgjengelig hele tiden. Kanskje han da innser hva han risikerer å miste 😊

Skrevet

Høres ut som en som vil ha pose og sekk, og ha alle fordelene et forhold gir, men ikke låse seg til deg. For useriøs innstilling i mine øyne, har kastet bort mange år på forskjellige sånne menn, de blir aldri klare for et forhold men lar en tro at det er dit man er på vei fordi de syns det er koselig med selskap. 
Hadde trekt meg unna og når han spurte hvorfor du tok så lite kontakt hadde jeg gitt han et ultimatum om at enten så blir vi sammen om du vil fortsette å ha kontakt, eller så avslutter vi så jeg kan bruke tiden på å finne noen som faktisk vil låse seg til meg og bygge en fremtid sammen.  4 mnd og overnatte 2-4 ganger i uken er lenge/mye, han bør vite hva han vil til nå og hoppe i det om han faktisk ser for seg noe seriøst med deg. I mine øyne virker det ikke som at han egentlig vil det. Bare ha noe midlertidig hygge og tidsfordriv. 

Anonymkode: d3b14...990

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en som vil ha pose og sekk, og ha alle fordelene et forhold gir, men ikke låse seg til deg. For useriøs innstilling i mine øyne, har kastet bort mange år på forskjellige sånne menn, de blir aldri klare for et forhold men lar en tro at det er dit man er på vei fordi de syns det er koselig med selskap. 
Hadde trekt meg unna og når han spurte hvorfor du tok så lite kontakt hadde jeg gitt han et ultimatum om at enten så blir vi sammen om du vil fortsette å ha kontakt, eller så avslutter vi så jeg kan bruke tiden på å finne noen som faktisk vil låse seg til meg og bygge en fremtid sammen.  4 mnd og overnatte 2-4 ganger i uken er lenge/mye, han bør vite hva han vil til nå og hoppe i det om han faktisk ser for seg noe seriøst med deg. I mine øyne virker det ikke som at han egentlig vil det. Bare ha noe midlertidig hygge og tidsfordriv. 

Anonymkode: d3b14...990

Jeg er redd for at du har rett. De gangene jeg har trukket meg unna så ringer han og spør hva som er galt, så det kommer han nok til å gjøre hvis jeg trekker meg unna igjen. Jeg er ganske sikkert på at hvis jeg hadde stilt et ulitmatum nå så ville det tatt slutt. Det eneste som holder meg litt igjen er at han aldri har vært i et skikkelig forhold før og at jeg vet at han ser på det som "bare styr" og at han er redd for å bli kontrollert og at han ikke kan være seg selv. Jeg tenker (håper) derfor at disse tankene vil roe seg når han får vent seg til at det er et "oss" - men jeg er jo veldig redd for at det er som du skriver, at han bare vil ha det gøy så lenge det varer.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd for at du har rett. De gangene jeg har trukket meg unna så ringer han og spør hva som er galt, så det kommer han nok til å gjøre hvis jeg trekker meg unna igjen. Jeg er ganske sikkert på at hvis jeg hadde stilt et ulitmatum nå så ville det tatt slutt. Det eneste som holder meg litt igjen er at han aldri har vært i et skikkelig forhold før og at jeg vet at han ser på det som "bare styr" og at han er redd for å bli kontrollert og at han ikke kan være seg selv. Jeg tenker (håper) derfor at disse tankene vil roe seg når han får vent seg til at det er et "oss" - men jeg er jo veldig redd for at det er som du skriver, at han bare vil ha det gøy så lenge det varer.

Trenger jo ikke å være så dramatisk som å sette ultimatum. Syns det er en uting og slår ofte veldig feil. 

Trekk deg unna og vær opptatt med venner. Du trenger ikke å være kald og avvisende mot han, bare vær litt mer utilgjengelig. Spør han hvorfor dere ikke sees like ofte så si bare at du liker han veldig godt, men at du syns så hyppig overnatting og slikt er mer forbeholdt en du er i forhold med. Så da får han nesten bare ta til takke med det han får, eller faktisk gjøre noe med saken. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...