Olava Skrevet 13. desember 2017 #1 Del Skrevet 13. desember 2017 Noe jeg har fundert på mange ganger er hvordan et speil egentlig fungerer. På rommet mitt har jeg et helfigurspeil på veggen. I det speilet kan jeg faktisk se helt bort til soveromsdøra, om jeg står i riktig vinkel. Og tilsynelatende er jo egentlig døra lang utenfor speilets «rekkevidde». Men speilet ser ut til å reflektere alt i omgivelsene, ikke bare det som står rett foran selve speilet. Det er sikkert en vitenskapelig forklaring på det. Jeg syns ihvertfall det er fascinerende. Finnes det noen vitenskapelige forklaringer på hvordan speil fungerer? Hvorfor speilet ser ut til å reflektere en hel «liksomverden», og ikke bare det som står rett foran det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 13. desember 2017 #2 Del Skrevet 13. desember 2017 Hvorfor googler du ikke?https://no.wikipedia.org/wiki/Speil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andy capp Skrevet 13. desember 2017 #3 Del Skrevet 13. desember 2017 Speilet reflekterer alt, ikke bare det rett foran, helt enkelt fordi speilet reflekterer alt lys som treffer det. Speil er oppbygd av glass og en reflekterende flate bak glasset, gjerne et metall. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Speil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 13. desember 2017 #4 Del Skrevet 13. desember 2017 Hvordan speil fungerer? J dårlig, spør du meg. Du får se et speilbilde av deg selv, som viser deg mye styggere enn du er i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #5 Del Skrevet 13. desember 2017 Samme vinkel inn mot og ut fra speilet. Easy peasy. Anonymkode: 5a595...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olava Skrevet 13. desember 2017 Forfatter #6 Del Skrevet 13. desember 2017 Var redd for at det var et dumt spørsmål ja men takk for svar! Da har jeg slukket den nysgjerrigheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå