Gå til innhold

Smerte i beina/under føttene??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå i over 6 mnd hatt ofte vondt under føttene, det er kun verst om morgenen. Begynte i tåa, så over alt egentlig. Forsvant en liten stund. Kom tilbake men da med smerte i ene benet. Skiftet egentlig ofte, ene gangen er det høyre benet og andre ganger venstre. Aner ikke hvor mange ganger jeg har trodd det var blodpropp:p men det er det ikke. 

Andre som har hatt noe lignende ? Våkner veldig ofte med det! Og det er skikkelig vondt å gå. Men forsvinner utover dagen.. 

full klar over at dere ikke er leger osv, men kanskje andre har opplevd noe lignende 

Anonymkode: 8be2a...759

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det sånn når jeg står mye i feil type sko. Som feks er flate. Kanskje gå innom en helekost å spørr etter bra såler? :)

Skrevet

Har det sånn daglig. Har bare antatt at det er en av mange ting som følger med i min sykdom. 

For meg hjelper med riktige såler, massere føttene og ta fotbad jevnlig. Om det kommer i forbindelse med kramper i leggene så tar jeg magnesiumtabletter

• Liker 1
Skrevet
På 13.12.2017 den 16.43, Wenda skrev:

Har det sånn daglig. Har bare antatt at det er en av mange ting som følger med i min sykdom. 

For meg hjelper med riktige såler, massere føttene og ta fotbad jevnlig. Om det kommer i forbindelse med kramper i leggene så tar jeg magnesiumtabletter

Uff da! Ja, tenker litt på om det kan vær en sykdom jeg har ? Siden jeg alltid har så vondt. De smertene jeg får i beinet av og til er såå vondt! Men litt utover dagen blir det bedre.. 

Skrevet

Få sjekket opp om det kan være nevropati fx. Ikke nødvendigvis noe man kan gjøre med, men greit å vite...

Skrevet

Jeg har det samme. Har fibromyalgi og legger disse smertene i den boksen. :) 

Anonymkode: 7ab1d...893

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff da! Ja, tenker litt på om det kan vær en sykdom jeg har ? Siden jeg alltid har så vondt. De smertene jeg får i beinet av og til er såå vondt! Men litt utover dagen blir det bedre.. 

Smerter under beina er ikke et spesifikt symptom på min sykdom. Jeg har fibromyalgi og der er det mye annet som skal «på plass» før man får en slik diagnose. 

Hva smerter under beina alene kan tyde på vet jeg ikke, men sjekk det opp hos lege. Kanskje det er noe så enkelt at du trenger noen tilpassede såler i skoa for eksempel

Skrevet

Jeg har det også slik og har støtt og stadig smerter under føttene. Blir verre hvis jeg har gått eller stått mye. Jeg er plattfot, men disse problemene med bena startet i samme periode som jeg begynte å få leddsmerter. Fikk diagnose på leddgikt i fjor, men vet ikke om disse smertene har noe med sykdommen å gjøre. Har fått tilpasset såler, men sliter med å bruke dem i vintersko. Har kjøpt nye sko som passer med sålen, men jeg får gnagsår i stedet. Håpløst. 

Anonymkode: c5b08...4a6

Skrevet

Eg var med legen ang smerte under foten, og med meg var det betendelse. 

Anonymkode: 8c578...3ef

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det samme. Har fibromyalgi og legger disse smertene i den boksen. :) 

Er for øvrig blitt bedre i beina etter at jeg har begynt å bruke svindyre sko... Iallfall det jeg forteller meg selv:fnise:

Skrevet

Kjøp en hårbørste med store pigger på, og legg på gulvet, og mens du sitter trå tråkk og dra føttene dine oppå den. Det gir massasje og minsker fotsålesmerter. 
Man kan også ta en 0,5 liters brusflaske å fylle med lunkent eller varmt vann, og legge fotsålen på og rulle foten på med forskjellig type trykk. Masserer og stimulerer. Hjelper når mine fotsålesmerter er som verst. 

Anonymkode: a3deb...5d8

Skrevet

Urinsyregikt/podagra gir smerter under føttene om morgenen. 

Ta en tur til legen du, ts, og hør om du kan få noe hjelp. Ingen vits å gå rundt og ha vondt hvis det er noe som kan fikses.

Anonymkode: 069d4...4a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...