AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #1 Skrevet 13. desember 2017 Ja, hvordan fungerer egentlig dette? Er det mulig å få noen kroner tilbake, hver gang man stikker innom dagligvarebutikker og kjøpesenter. Eller er det bare mulig å tjene sånne "poeng" gjennom ferieturer, fly-bestillinger og hotell-opphold? Og hvordan får man egentlig denne "cashbacken" som man tjener opp? Kan man overføre dette direkte til ein bankkonto, eller det bare mulig å bruke dette til å for eksempel bestille flybilletter eller noe? Anonymkode: d2e9f...33c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #2 Skrevet 13. desember 2017 https://www.nettavisen.no/kredittkort/beste-cashback-kort/ Les lenken eller bruk google. Hva og hvordan det fungerer varierer med hvert enkelt kort og det finnes tusenvis av med kort å velge mellom. Betingelsene står under hvert enkelt kort. Anonymkode: 8cda1...cf9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #3 Skrevet 13. desember 2017 Det finnes ørten ordninger for. Norwegian-kortet gir deg kun norwegian-poeng (ett poeng = 1 krone). Komplett-kortet gir deg avslag på hver regning. Trumf-kortet gir deg penger på en egen trumf-konto, og du kan ta dem ut i enten varer, eller overføre pengene til din vanlige konto. Osv osv. Du må nesten lese på hvert enkelt kort. Anonymkode: 880fb...ef0
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #4 Skrevet 13. desember 2017 Komplett gir deg disponibelt beløp i form av poeng, som enten kan brukes til å nedbetale regningen (1 poeng = 1 kr), eller som poeng i nettbutikken og da dobles de (1 poeng = 2 kr). Anonymkode: 89e1f...528
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #5 Skrevet 13. desember 2017 Her får du en god oversikt over hvordan cashback fungerer og tips om noen kort som gir deg cashback: http://laneportalen.no/kredittkort-med-cashback/ Anonymkode: 48c64...61a
penny_ Skrevet 13. desember 2017 #6 Skrevet 13. desember 2017 Remember og Yabank trekker det fra på fakturaen.
Million Skrevet 14. desember 2017 #7 Skrevet 14. desember 2017 (endret) På 13.12.2017 den 14.55, AnonymBruker skrev: Er det mulig å få noen kroner tilbake, hver gang man stikker innom dagligvarebutikker og kjøpesenter. Anonymkode: d2e9f...33c Ja. Jeg har VISA Kredittkort fra Ya-bank, og på det kortet velger man sin månedsrabatt hver mnd (den første i hver mnd). Man kan velge mellom fire-fem rabattområder. Jeg velger alltid 3% rabatt på dagligvarekjøp. Betaler all dagligvarehandel med Ya-bank kredittkortet, og får da 3% i rabatt fratrukket på regningen når den kommer. Dvs handler jeg for 5000,- kr, får jeg 150 kr i rabatt og fakturaen er på 4850,- Denne måneden kan man velge mellom følgende rabatter hos Ya-bank på kredittkortet: 3% på dagligvare 3% på netthandel 5% på gullsmed og lekebutikk Opptil 100 kr i rabatt på Netflix, Viaplay eller HBO For å få utbytte av rabatter på kredittkort, forutsettes det at man selvsagt betaler HELE saldoen på regningen når den kommer, og ikke utsetter deler av beløpet til senere ("avbetaling") for da løper rentene. Betaler man hele fakturaen ved forfall, er kortet gratis å bruke. Gjelder alle kredittkort altså, renter påløper ikke om man betaler alt til forfall. Endret 15. desember 2017 av Million korrigerte regnestykket ;-) 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #8 Skrevet 14. desember 2017 Hvordan fungerer den rabatten på netthandel? Gjelder det absolutt alle typer nettbutikker? Anonymkode: fb617...1ab
Million Skrevet 14. desember 2017 #9 Skrevet 14. desember 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fungerer den rabatten på netthandel? Gjelder det absolutt alle typer nettbutikker? Anonymkode: fb617...1ab Det regner jeg med. Det står ikke noen spesifikasjoner. Får ikke gått inn og sjekket da nettsiden er nede for vedlikehold nå på kvelden. Som sagt har jeg kun benyttet meg av dagligvare-rabatten hver måned, ikke prøvd netthandel-rabatten.
isw Skrevet 14. desember 2017 #10 Skrevet 14. desember 2017 (endret) På 13.12.2017 den 16.26, AnonymBruker skrev: Her får du en god oversikt over hvordan cashback fungerer og tips om noen kort som gir deg cashback: http://laneportalen.no/kredittkort-med-cashback/ Anonymkode: 48c64...61a Jeg skulle virkelig ønske at folk sluttet å linke til sånne lånehai/forbrukslånreklamesider når de skulle lære folk om økonomi. Det finnes titalls av dem og alle har ett formål: Å lure folk til å bestille lån og kredittkort, skjult i et fake redaksjonelt innhold. Eneste seriøse siden om dette tema er Finansportalen. Endret 14. desember 2017 av isw 1
Pengebingen Skrevet 15. desember 2017 #11 Skrevet 15. desember 2017 10 hours ago, isw said: Jeg skulle virkelig ønske at folk sluttet å linke til sånne lånehai/forbrukslånreklamesider når de skulle lære folk om økonomi. Det finnes titalls av dem og alle har ett formål: Å lure folk til å bestille lån og kredittkort, skjult i et fake redaksjonelt innhold. Eneste seriøse siden om dette tema er Finansportalen. Kan heller linke til litt motvekt kanskje: http://pengebingen.blogspot.no/2013/04/kredittkort-med-cashback.html
Nåla-i-veggen Skrevet 15. desember 2017 #12 Skrevet 15. desember 2017 17 timer siden, Million skrev: Betaler all dagligvarehandel med Ya-bank kredittkortet, og får da 3% i rabatt fratrukket på regningen når den kommer. Dvs handler jeg for 5000,- kr, får jeg 100 kr i rabatt og fakturaen er på 4900,- Rabatten er 150 kroner ved 3%.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #13 Skrevet 15. desember 2017 10 minutter siden, Pengebingen skrev: Kan heller linke til litt motvekt kanskje: http://pengebingen.blogspot.no/2013/04/kredittkort-med-cashback.html Noe så tåpelig, at DU er/har vært idiot med kredittkort betyr ikke at det er en generell regel at det ikke kan funke med cashback. Og jada, det finnes selvsagt mange som ikke har peiling og taper mer enn de sparer, men det er ingen grunn til å fraråde fornuftige mennesker å ha kredittkort og evt. samle cashback. Eksempel: Vi handler stort sett på Coop, så vi har Coop Mastercard som gir ekstra bonus sammen med den vanlige medlemsbonusen. Trumf Visa brukes til det meste av andre kjøp i det daglige (klær, kjøp på nettet av alt fra bøker til kosmetikk), det gir både vanlige Trumf-poeng og ekstra poenger i enkelte nettbutikker gjennom Viatrumf -> poengene veksles inn i Eurobonus, og vips, en av sommerens feriereiser for hele familien så og si gratis. (2000 kr i stedet for 14000). Ikano gir rabatter hos ulike bransjer hver måned, så da sørger vi for å legge f.eks. kjøp av ny vaskemaskin til måneden der det er rabatt på hvitevarer og får 5% ekstra rabatt, og 4% cashback på mat og dagligvarer når julehandelen skal gjøres i desember er selvsagt ikke dumt. Vi betaler selvsagt all bruk i god tid, sånn at vi ikke betaler en krone i rentekostnader. Når det er sagt synes jeg det er mye som er tvilsomt mht. måten kredittbransjen pusher produktene sine på folk som ikke har forutsetninger for å bruke kredittkort på en fornuftig måte, men derifra til å hevde kategorisk at man ikke skal bruke kredittkort eller cashback, det blir bare tåpelig. Anonymkode: 59998...3ce 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #14 Skrevet 15. desember 2017 11 timer siden, isw skrev: Jeg skulle virkelig ønske at folk sluttet å linke til sånne lånehai/forbrukslånreklamesider når de skulle lære folk om økonomi. Det finnes titalls av dem og alle har ett formål: Å lure folk til å bestille lån og kredittkort, skjult i et fake redaksjonelt innhold. Eneste seriøse siden om dette tema er Finansportalen. Linken er lagt inn av meg. TS spør ikke om opplæring i økonomi, hun spør pm cash back funksjonen på kredittkort noe linken gir en grei oversikt over. Derfor anbefales du å lese hi en gang til. Opplæring i økonomi er heller ikke en tråd på et nettforum rette plassen å søke økonomiopplæring på. Kredittkort brukt slik kredittkort er ment brukt er en genial løsning. De som verken forstår dette eller evner å bruke kredittkort med vett og forstand evner heller ikke å styre økonomien sin uten kredittkort. Anonymkode: 8cda1...cf9 2
Million Skrevet 15. desember 2017 #15 Skrevet 15. desember 2017 2 timer siden, Nåla-i-veggen skrev: Rabatten er 150 kroner ved 3%. Selvsagt. Jeg satt nok og sløvet da jeg tok det regnestykket 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå