Gå til innhold

Bleke sengetøy

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et fint sengetøy som har blitt litt gult. Hvordan bleker jeg det? Noen som vet steg for steg?

Anonymkode: e35f8...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se her, skal finne link til det du skal bruke på hvitt tøy for å få det hvitt igjen.

Kjøper min på Coop OBS!

back%20to%20white_0.jpg

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det laget av?
Vaskepulver med optisk hvitt (hvis sengetøyet er laget av materiale som tåler slikt vaskepulver) hjelper ofte til å gjøre det hvitt igjen.

Anonymkode: a57f2...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask det med blenda for hvitt tøy på kokevask en gang eller to så pleier det å hjelpe om dete r bomull og tåler kokvask. 

Noen vil kanskje komme med forslag om å bruke klorin. Det kan virke bra på sengetøyet men er absolutt ikke bra for brukeren av sengetøyet etter vask. Uansett hvor mye du skyller så får du ikke klorsaltene ut av tekstilene. Dette blir du da liggende med bar hud på hele kroppen i en varm seng etterpå. Lite helsemessig heldig. 

Anonymkode: 53570...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det laget av?
Vaskepulver med optisk hvitt (hvis sengetøyet er laget av materiale som tåler slikt vaskepulver) hjelper ofte til å gjøre det hvitt igjen.

Se her om optiske hvitemidler: https://www.dinside.no/bolig/vaskepulver-er-bedre-enn-flytende-toyvask/61260412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det laget av?

100% bomull og det står vaskes på maks 60 grader.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.12.2017 den 13.58, AnonymBruker skrev:

100% bomull og det står vaskes på maks 60 grader.

ts

Da ville jeg vasket det på 60 grader med vaskepulver med optiske hvitemidler i (dette står på pakken. Tror at Omo har dette). Hvilket vaskemiddel bruker du vanligvis til dette sengetøyet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg vasket det på 60 grader med vaskepulver med optiske hvitemidler i (dette står på pakken. Tror at Omo har dette). Hvilket vaskemiddel bruker du vanligvis til dette sengetøyet?

Ok, takk skal prøves! Jeg bruker ariel 3 i 1. Sånn flytende tablett på grønn boks.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...