Gå til innhold

Tips til bra biffbestikk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når det kommer til kvalitetsbestikk så er det bare ett merke og en leverandør som gjelder; Hardangerbestikk. Knivbladene er like mens mønsteret på skaftene varierer etter smak og behag. 

Anonymkode: dcfb4...f3e

• Liker 1

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjærer knivene veldig godt så er det verdt å betale litt for det. Gjør de det, AB...779? 

Anonymkode: b5687...d41

Ja, det gjør de! Selv etter flere års bruk.

Anonymkode: 96d2d...779

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har Crossine biffbestikk, anbefales!

Brukes også til feks pizza med sprø bunn.

Det er nok ikke spesielt billig, da.

Takk for tips! 

Jeg har prøvd å Google, men blir ikke hele klok. Vet du hvor man får kjøpt dette bestikket? 

Anonymkode: bfa7c...b4a

Jeg har dette (Tramontina). Mitt er 27 år gammelt.

Like skarpe kniver fremdeles.

Det må vaskes for hånd, men det gjør ikke noe siden det er snakk om et begrenset antall kniver og gafler som ikke brukes hver dag.

På 14.12.2017 den 21.08, Mis(s)Understood skrev:

Jeg har dette (Tramontina). Mitt er 27 år gammelt.

Like skarpe kniver fremdeles.

Det må vaskes for hånd, men det gjør ikke noe siden det er snakk om et begrenset antall kniver og gafler som ikke brukes hver dag.

Mitt Tramontina-bestikk har ikke vært i bruk på mange år. Det er skarpt, men lager stygge sorte striper på tallerkenen. 

(I tillegg er jeg litt av den oppfatning at om du trenger spesialbestikk til biffen har du enten dårlig biff eller dårlig bestikk. :fnise: )

Anonymkode: 1eebf...065

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt Tramontina-bestikk har ikke vært i bruk på mange år. Det er skarpt, men lager stygge sorte striper på tallerkenen. 

(I tillegg er jeg litt av den oppfatning at om du trenger spesialbestikk til biffen har du enten dårlig biff eller dårlig bestikk. :fnise: )

Mitt lager ikke merker på tallerkenene. Kan det ha noe med tallerkenene dine å gjøre tro? 

Å dele kjøtt med smørekniver er ikke gøy, uansett hvor mørt kjøttet er synes jeg. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller revmatisme, som meg.

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Har spist med laguiole-kniver på en GOD restaurant i Paris. Og der har de søren meg ikke dårlig biff!

3 timer siden, Mis(s)Understood skrev:

Mitt lager ikke merker på tallerkenene. Kan det ha noe med tallerkenene dine å gjøre tro? 

Å dele kjøtt med smørekniver er ikke gøy, uansett hvor mørt kjøttet er synes jeg. 

Tallerkenene mine har vært av flere typer, men alle har vært av "normalt" porselen (dvs ikke porøst, lett steingods). De samme tallerkenene har aldri fått striper av Hardangerbestikket mitt, men to billige stålbestikk og Tramontina-bestikket har satt stygge merker jeg ikke har fått vekk. 

Og så finnes det jo selvsagt en mellomting mellom biffbestikk og smørekniver. Jeg synes et godt bestikk både skal kunne skjære biff og smøre på brødskiver. 

3 timer siden, T-Rex skrev:

Har spist med laguiole-kniver på en GOD restaurant i Paris. Og der har de søren meg ikke dårlig biff!

Nei? At en fin restaurant dekker med kniver til flere hundre kroner stykket betyr jo ikke at det er nødvendig med kniver til den prisen for å få i seg biffen. Tipper knivene var valgt pga. status, ikke nytte. 

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tallerkenene mine har vært av flere typer, men alle har vært av "normalt" porselen (dvs ikke porøst, lett steingods). De samme tallerkenene har aldri fått striper av Hardangerbestikket mitt, men to billige stålbestikk og Tramontina-bestikket har satt stygge merker jeg ikke har fått vekk. 

Og så finnes det jo selvsagt en mellomting mellom biffbestikk og smørekniver. Jeg synes et godt bestikk både skal kunne skjære biff og smøre på brødskiver. 

Nei? At en fin restaurant dekker med kniver til flere hundre kroner stykket betyr jo ikke at det er nødvendig med kniver til den prisen for å få i seg biffen. Tipper knivene var valgt pga. status, ikke nytte. 

Jaja. Jeg har fiskebestikk, biffbestikk, hverdagsbestikk, suppeskjeer, desserskjeer, kakegafler, smørekniver, påleggsgafler, hummergafler, smørbrødklyper, mokkaskjeer osv osv. og altså også et biffbestikk fra Tramontina.

Mye er arvet. Noe er kjøpt brukt (mye sølv som syltetøyskjeer, påleggsgafler og slikt). 

Litt sjarm i å dekke med pent, gammelt bestikk. 

Porselenet mitt har ikke fått skader av Tramontina bestikket mitt, så erfaringene er altså ulike. Fikk mitt som innflyttingsgave den gang.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...