Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg driver for tiden og øver til opptaksprøver for tannlege og medisin studiet i polen. først og fremst er jeg ikke sikker på hvilken av de jeg har mest lyst på, jeg er virkelig interessert i legeyrket men i og med at de jobber så mye at de nesten ikke får noe tid til sitt privat liv får meg til å bli usikker. tannlege yrket har god lønn og også mye fri, som betyr at jeg ville hatt mye tid til å gjøre andre ting på siden, men det er ikke noe jeg interesserer meg så veldig mye for som yrke, så det gjør meg igjen litt usikker. det er et problem.

Når jeg tenker lenge og hardt så er jeg ikke sikker på om jeg vil noen av delene, studiet i seg selv er veldig hardt og jeg er redd for å misslykkes. jeg har lyst på en vanlig hverdag med et studie som vil lede til jobb med mange utviklings muligheter, mange jobb muligheter, ok lønn, og en litt mer vanligere hverdag. men kan være vanskelig å komme seg inn på mange studier i og med at karakterene mine ikke har vært de beste på videregående. Er det noen som har tips på hva jeg skal gjøre? jeg har et halvt år å bestemme meg på men føler at jeg ikke en gang vet hva slags karrierer som befinner seg der ute, og jeg vet ikke engang hvor jeg skal beggynne å se. 

karriere tips? 

Anonymkode: 0a663...b65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje snakke med en studierådgiver/veileder? Jeg synes ikke det er lurt å velge en studie man ikke ønsker, da blir man bare lei av jobben. Jeg selv vet jeg kommer ikke til å klare å være fulltidslærer pga leddgikt, så jeg tenker å jobbe kun i et hovedfag eller som vikar men selv om lærere på fulltid får nesten ingen tid heller (jobb 07-15:00, møte 3 ganger i uken rett etter time eller middagstiden, rette lekser, lage prøver, timeplan, oppgaver hjemme osv). så fortsetter mange av dem det fordi de elsker jobben sin. Du må nesten finne deg en jobb som du føler kan være en del av deg, så da vil det ikke føles som det tar over hverdagen din.

Anonymkode: edbdd...4ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...