AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #1 Skrevet 13. desember 2017 Jeg har ikke planer om å begynne med det, men leste om en 6 åring som har tjent 90 mill på 1 år. Hva gjør så han tjener penger på at folk ser han bedømmer leker? Jeg har sett mye på YouTube selv, men jeg søker jo bare opp feks Hellstrøm’s ribbe. Tjener han penger på at jeg ser på det? Tjener alle penger uansett hva de legger ut? Anonymkode: 005cb...51a
Jonencloud Skrevet 13. desember 2017 #3 Skrevet 13. desember 2017 Youtube inntekter kommer stort sett fra: Partnerskap, at du blir sponset av et eller annet selskap til å lage videoer. Patreon eller annet crowdfunding, at seerne kan velge å frivillig betale penger til deg enten på en månedlig basis eller per video stort sett i bytte mot å få se eksklusive videoer, se videoer før alle andre, få mulighet til å kommunisere direkte med youtuberen, eller hva enn annet de gir som belønning. og til sysvende og sist, reklameinntekter. Google gir deg %50 av alle reklameinntekter på videoene dine, med mindre du velger å ikke vise reklame eller et selskap anklager deg for å ha brutt kopirettighetene sine(si at du har et klipp fra en film eller spiller kopibeskyttet musikk i videoen din). du kan selv velge til en viss grad hvor ofte brukerne ser reklame så hvis du noen gang her sett en video som viser reklame hvert andre minutt er det sannsynligvis gjort med vilje for å maksimere reklameinntektene.
Gjest PaN Skrevet 14. desember 2017 #4 Skrevet 14. desember 2017 (endret) Må vel ha en adsense konto hvor du tjener et viss beløp etter 10 000 seere. Google vil tjene penger ut av en andel av det du får. Alle kan søke partnerskap på youtube, gå på kanalen din så vil du se forskjellige instillinger som viser deg dit. Anbefaler å se denne yt videoen som forklarer nærmere. https://m.youtube.com/watch?v=KW0eUrUiyxo Endret 14. desember 2017 av PaN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå