AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #1 Skrevet 13. desember 2017 Noen som kan anbefale en lydbok til ei dame i 70 årene? Hun er veldig glad i krim. Og vær så snill å ikke kom med at papirbøker er bedre å kjøpe, for hun er nesten blind. Anonymkode: 7bb90...2b4 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #2 Skrevet 13. desember 2017 Jeg har ikke noe tips til bok, men kanskje du kan hjelpe henne med et medlemsskap i Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek hvis hun ikke allerede har det? Så kan hun fråtse i lydbøker så mye hun vil? Anonymkode: 6614c...024 3
Perelandra Skrevet 13. desember 2017 #3 Skrevet 13. desember 2017 Siden hun liker krim, vil jeg anbefale bøkene om Varg Veum av Gunnar Staalesen. De blir lest av Lasse Lindtner på bergensdialekt, noe som bidrar til den rette stemminga siden det meste av handlinga foregår i Bergen.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #4 Skrevet 13. desember 2017 Jeg er veldig glad i Agatha Christie. Nå har jeg ikke hørt noen av dem som lydbok, men jeg vet flere av dem ihvertfall går an å få fatt i som lydbøker. Og om hun ikke har noe imot å få dem på engelsk, er det ihvertfall stort utvalg av dem. Anonymkode: 276de...d6f
Perelandra Skrevet 13. desember 2017 #5 Skrevet 13. desember 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig glad i Agatha Christie. Nå har jeg ikke hørt noen av dem som lydbok, men jeg vet flere av dem ihvertfall går an å få fatt i som lydbøker. Og om hun ikke har noe imot å få dem på engelsk, er det ihvertfall stort utvalg av dem. Anonymkode: 276de...d6f Ja, Agatha Christie lydbøker er bra! Flere av hennes klassikere finnes på norsk, for eks. Mord på Orientekspessen, Solen var vitne eller 4:50 fra Paddington.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #6 Skrevet 13. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noe tips til bok, men kanskje du kan hjelpe henne med et medlemsskap i Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek hvis hun ikke allerede har det? Så kan hun fråtse i lydbøker så mye hun vil? Anonymkode: 6614c...024 Det er nok uaktuelt, siden hun ikke er interessert i å være bundet til medlemskap. Anonymkode: 7bb90...2b4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #7 Skrevet 13. desember 2017 13 minutter siden, AnonymBruker said: Det er nok uaktuelt, siden hun ikke er interessert i å være bundet til medlemskap. Anonymkode: 7bb90...2b4 Jeg hadde sjekket det ut. er det billig kan vel du betale også melde henne ut når det ikke er interrese. du får mye for pengene. Anonymkode: 8cf0a...559
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #8 Skrevet 13. desember 2017 Jo Nesbø sine om Harry Hole, Sønnen eller Hodejegeren. Leses bra på norsk og. Ett års medlemskap på Storytel om hun vil kunne bruke det (og er det en høydare, vet du allerede hva du skal gi henne neste år og. ) Anonymkode: c4e22...cb1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #9 Skrevet 13. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo Nesbø sine om Harry Hole, Sønnen eller Hodejegeren. Leses bra på norsk og. Ett års medlemskap på Storytel om hun vil kunne bruke det (og er det en høydare, vet du allerede hva du skal gi henne neste år og. ) Anonymkode: c4e22...cb1 Er du klar over hvor dyrt et gavekort på 1 år på storytel er? Jeg tviler meget sterkt på at ts hadde planer om å bruke over 2000 kr på en gave til denne damen. Anonymkode: 3bb06...a39 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #10 Skrevet 13. desember 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du klar over hvor dyrt et gavekort på 1 år på storytel er? Jeg tviler meget sterkt på at ts hadde planer om å bruke over 2000 kr på en gave til denne damen. Anonymkode: 3bb06...a39 2000 kr Hadde tenkt ca 300 kr for lydboka Anonymkode: 7bb90...2b4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #11 Skrevet 13. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nok uaktuelt, siden hun ikke er interessert i å være bundet til medlemskap. Anonymkode: 7bb90...2b4 Hvis man anser det å ha et gratis bibliotekkort knyttet til et offentlig spesialbibliotek som å være bundet til et medlemsskap, så er man naturligvis fri til å la det være. Det er ikke bibliotektvang her i landet; det var bare ment som et godt tips som kunne gitt henne masse gratis glede året rundt i tillegg til de 15 timene med lydbok hun får av deg. Anonymkode: 6614c...024
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #12 Skrevet 13. desember 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som kan anbefale en lydbok til ei dame i 70 årene? Hun er veldig glad i krim. Og vær så snill å ikke kom med at papirbøker er bedre å kjøpe, for hun er nesten blind. Anonymkode: 7bb90...2b4 Er hun nesten blind så har hun rett på å låne gratis lydbøker fra nlb.no Kontakt ergo og fysioterapitjenesten i kommunen hun bor i så ordner de alt det praktiske. Eller om hun har dokumentasjon på synsnedsettelse ta dirkete kontakt med nlb.no på telefon så får dere hjelp. Ellers spørs det hvor du tenker å skaffe lydbøker fra. Jeg har nettopp fått en fin bok med lyd til som heter Julesang 40 av våre vakreste julesanger. Lyden er faktisk veldig bra til å være en liten spiller på bokpermen. Trykk og spill, trykk frem og trykk på play. https://www.ntbinfo.no/pressemelding/na-kan-alle-synge-med-pa-julesangene?publisherId=7465835&releaseId=13163667 Anonymkode: d0638...e3c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #13 Skrevet 13. desember 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er hun nesten blind så har hun rett på å låne gratis lydbøker fra nlb.no Kontakt ergo og fysioterapitjenesten i kommunen hun bor i så ordner de alt det praktiske. Eller om hun har dokumentasjon på synsnedsettelse ta dirkete kontakt med nlb.no på telefon så får dere hjelp. Ellers spørs det hvor du tenker å skaffe lydbøker fra. Jeg har nettopp fått en fin bok med lyd til som heter Julesang 40 av våre vakreste julesanger. Lyden er faktisk veldig bra til å være en liten spiller på bokpermen. Trykk og spill, trykk frem og trykk på play. https://www.ntbinfo.no/pressemelding/na-kan-alle-synge-med-pa-julesangene?publisherId=7465835&releaseId=13163667 Anonymkode: d0638...e3c Jeg skal på bokhandelen å kjøpe ei lydbok i julegave, det jeg er interessert i er om noen har forslag til hvilken lydbok jeg skal kjøpe på bokhandelen. Anonymkode: 7bb90...2b4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #14 Skrevet 13. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skal på bokhandelen å kjøpe ei lydbok i julegave, det jeg er interessert i er om noen har forslag til hvilken lydbok jeg skal kjøpe på bokhandelen. Anonymkode: 7bb90...2b4 Ok. Hva som er innlest på bokhandleren er vanskelig å få oversikt over. Noen andre får hjelpe deg. Anonymkode: d0638...e3c 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #15 Skrevet 13. desember 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du klar over hvor dyrt et gavekort på 1 år på storytel er? Jeg tviler meget sterkt på at ts hadde planer om å bruke over 2000 kr på en gave til denne damen. Anonymkode: 3bb06...a39 Har Storytel selv, så vet det. Men hadde nå brukt de kronene hver måned på et gammelt familiemedlem som ikke kan lese mer pga synet. Anonymkode: c4e22...cb1
labine Skrevet 14. desember 2017 #16 Skrevet 14. desember 2017 På 13. desember 2017 den 11.08, AnonymBruker skrev: Det er nok uaktuelt, siden hun ikke er interessert i å være bundet til medlemskap. Anonymkode: 7bb90...2b4 Det er gratis, men en må søke om å få medlemskap.medlemmer i blindeforbundet får det uten å søke tror jeg. Siden hun er nesten er blind vil jeg tro det ikke er noe problem. Ellers vil jeg anbefale Camilla lackberg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå