Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjøper man til en gutt på 5mnd?

Anonymkode: 71d6d...017

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klær

Anonymkode: 5ceed...b19

• Liker 1
Skrevet

Leker, klær, bøker, etc. Om du går i lekebutikkene, har de babyleker merket med anbefalt alder, i måneder. Så der er det jo hjelp å få. Ark blant annet har sortert bøker til barn etter alderstrinn, så der kan du se i hyllen for 0-1 år. Ellers kan du gå for klær. 

Anonymkode: 13328...e88

• Liker 1
Skrevet

Det som er nevnt over. Må bare tipse om å høre hvilken størrelse babyen bruker. Har selv en baby på fem mnd og vi er allerede oppe i 80. En annen ting er at man gjerne har en del klær i akkurat den størrelsen babyen er i, men kanskje trenger for neste størrelse. Så ville spurt om størrelse. 

Har ett barn fra før også som var mye mindre. Da fikk vi en del klær som ikke egnet seg til sommer(da hun hadde størrelsen). 

Anonymkode: 61f11...f62

Skrevet

Bilbane, luftgevær, firhjuling...

• Liker 2
Skrevet

Modellfly. Byggesett. 

Jeg solgte et svært modellfly med fjernkontroll og full pakke til en kar som skulle ha det til sønnen. 

Et par uker senere traff jeg på han ute å trille med gutten, knapt et halvt år gammel. Men gutten er nå voksen og en ivrig modellfly entusiast :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Her ville jeg kjøpt noe barnet kan ha glede av senere, f.eks. gåvogn, ulltøy, barnehagesekk, bøker o.l.

• Liker 1
Skrevet

Vi har kjøpt en fin julekule til hver av ungene (av de litt store i hardplast med masse glitter og bling) og kan derfor si hver lillejulaften når vi pynter treet at "Denne kulen var din aller første julegave noensinne.. Og denne kulen var din.. Og denne var lillebrors første julegave. Husker du at du hjalp ham å åpne den i fjor?" 

Det har blitt et hyggelig rituale. 

Billig var det også.  

Anonymkode: fc51f...123

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Oppgitt78 skrev:

Bilbane, luftgevær, firhjuling...

1 time siden, stan skrev:

Modellfly. Byggesett. 

Jeg solgte et svært modellfly med fjernkontroll og full pakke til en kar som skulle ha det til sønnen. 

Et par uker senere traff jeg på han ute å trille med gutten, knapt et halvt år gammel. Men gutten er nå voksen og en ivrig modellfly entusiast :fnise:

Jeg støtter bilbane🏎🏎, byggesett, modellfly🛩✈️ og tilsvarende. 

Det er en flott tradisjon med bilbane til jul før barnet blir et år gammelt.

Skrevet
1 minutt siden, Tba skrev:

Jeg støtter bilbane🏎🏎, byggesett, modellfly🛩✈️ og tilsvarende. 

Det er en flott tradisjon med bilbane til jul før barnet blir et år gammelt.

Småbarn gir oss fedre alibi til å kjøpe mye gøy. I år ligger det en Lego-robot under treet. Jeg gleder meg til å "hjelpe" til med å bygge den :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Mummikopp og fat med sugekopp. Gir nesten bare sånne gaver som er praktiske :P

Skrevet

Leker i tre, Brio har mye fint. Treleker blir sjeldent kastet og varer lenge, fint å få.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, stan skrev:

Småbarn gir oss fedre alibi til å kjøpe mye gøy. I år ligger det en Lego-robot under treet. Jeg gleder meg til å "hjelpe" til med å bygge den :fnise:

Det er ikke bare alibi for oss. Det gir barna mye glede også, bilbanen og andre slike leker ungene mine fikk når de var små er de tingene de setter mest pris på over 20 år senere.

Som du skriver så gleder du deg til hjelpe til med å bygge Lego-robot, min erfaring er at barna setter enda mere pris på den tiden  vi bygger eller kjører bilbane med dem. Pluss at de lærer mye av slike prosjekter. 

Å gi barn noe vi gjør sammen med dem er det de husker som de gode minnene fra barndommen.

Det værste jeg viste å få av gaver når jeg var liten vær klær, praktiske ting og leker i tre fra Brio.

Skrevet
24 minutter siden, Tba skrev:

Det er ikke bare alibi for oss. Det gir barna mye glede også, bilbanen og andre slike leker ungene mine fikk når de var små er de tingene de setter mest pris på over 20 år senere.

Som du skriver så gleder du deg til hjelpe til med å bygge Lego-robot, min erfaring er at barna setter enda mere pris på den tiden  vi bygger eller kjører bilbane med dem. Pluss at de lærer mye av slike prosjekter. 

Å gi barn noe vi gjør sammen med dem er det de husker som de gode minnene fra barndommen.

Det værste jeg viste å få av gaver når jeg var liten vær klær, praktiske ting og leker i tre fra Brio.

Du har et godt poeng.

Kanskje gaven egentlig er tid sammen. 

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kjøpt en fin julekule til hver av ungene (av de litt store i hardplast med masse glitter og bling) og kan derfor si hver lillejulaften når vi pynter treet at "Denne kulen var din aller første julegave noensinne.. Og denne kulen var din.. Og denne var lillebrors første julegave. Husker du at du hjalp ham å åpne den i fjor?" 

Det har blitt et hyggelig rituale. 

Billig var det også.  

Anonymkode: fc51f...123

For en rørende og fin tradisjon! 

14 timer siden, stan skrev:

Du har et godt poeng.

Kanskje gaven egentlig er tid sammen. 

Den var dyp, nå ble jeg julevarm om hjertet og fikk en juleklump i halsen.

Anonymkode: 4dcff...556

• Liker 1
Skrevet

Tøybok ( slik sansebok der han kan ta, føle og ev "lage lyd".)

Anonymkode: 8a8e4...23f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...