AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #1 Skrevet 12. desember 2017 Hei! Har akkurat opprettet en bruker her, så håper at jeg har fått plassert dette på rett sted. Og jeg håper at jeg får formulert meg rett her nå. Skal vi se. Jeg har vært veldig uregelmessig etter at jeg fødte mitt første barn for litt over et år siden. Under svangerskapet gikk jeg opp en del og har stått ganske stabilt på samme helt fra hun ble født og inntil nylig hvor jeg har gått ned fire kilo på en måned (vil legge til at jeg ikke er noe overvektig, men at jeg likevel har noe som helst ekstra skal jeg ikke skryte på meg). Grunnen til at jeg nevner dette kommer jeg tilbake til. 23. November fikk jeg mensen, og det varte som normalt hos meg i 7 dager. Ut ifra appen jeg har skulle jeg dersom jeg har en normal syklus, ha eggløsning den 6. Desember, rundt denne tiden, også den datoen hadde jeg og mannen min sex. Tre dager senere (fra 6. Desember) var jeg veldig svimmel og uvel. Dagen etter (4 dager etter 6. Desember med andre ord), om ettermiddagen oppdaget jeg at det så vidt var noe rosa på papiret når jeg var på do den ettermiddagen og slik var det noen ganger den neste dagen før det kom litt mer, men likevel veldig lite (har ikke måttet bruke verken tampong eller bind) i tre dager. Med andre ord, veldig små blødninger og da ganske lyst (en sjelden gang litt mer brun-aktig, beklager detaljer her) i til sammen 4-5 dager. Den siste dagen var det likt som de tidligere dagene før det helt brått og plutselig var HELT borte og har ikke sett noe til det siden rett etter lunsj. Har ikke hatt noe vondt heller annet enn at det kjentes ut som noen stakk i meg under skambeinet i ettermiddag. Grunnen til at jeg nevnte vekt er fordi jeg vet at vektreduksjon kan ha noe å si for syklusen. Nå er blødningen som sagt brått over, og om mensen skal komme til rett tid er det enda hele ti dager til (i og med at klokken er over 00 nå, hehe). Har lest opp og ned på Google i flere dager nå, og det som som oftest kommer opp er festeblødning, hvor jeg ser folk har opplevd forskjellig, har ulik informasjon osv. Er det noen som ut ifra dette kan gi meg noen svar? Jeg har veldig lett for å tvile på ting, og selv om vi ønsker oss et barn til tenker jeg veldig negativt og dermed tenker at dette bare er noe tull og at det ikke engang er en liten sjanse for at jeg snart kan forvente en positiv test. Beklager for langt og detaljert innlegg.. Anonymkode: df737...6b6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #2 Skrevet 12. desember 2017 Fysj, så flere feil med formuleringene mine her. Har litt fett på kroppen, men er ikke overvektig skulle det stå blant annet. Håper det er forståelig. Har tenkt så innmari mye de siste dagene og i og med at det fremdeles er såpass «lenge» til jeg kan teste må jeg bare prøve å få høre andres tanker om dette.. Anonymkode: df737...6b6
Aryamili Skrevet 13. desember 2017 #3 Skrevet 13. desember 2017 Det KAN være festeblødning, men det kan også være spotting. Det er ikke alltid sykluser oppfører seg helt normalt, og det kan være alt fra vektreduksjon (som du nevner) til stress. Man har lett for å kjenne litt ekstra etter alt mulig når man ønsker seg en liten spire. Når det er sagt, er det godt mulig det er en festeblødning. Problemet er jo at ingen kan vite sikkert, men håper du får erfaringer fra andre her hCG begynner jo å produseres når egget har festet seg, så da kan du jo teste 7 dager etter det, hvis du ikke vil vente til IKM? (Dette er ikke noe tall jeg har lest noe sted, men det tar i hvert fall noen dager å produsere nok hCG) Krysser fingrene for deg!
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #4 Skrevet 13. desember 2017 Nei, får bare vente å se. Dette har aldri skjedd før. Jeg er veldig negativ på visse ting, og sist måtte mannen min og mammaen min omtrent tvinge meg til å ta en test etter å ha konstant spydd og sovet i to uker. Ganske likt denne gangen og bare ting er litt annerledes, har alle mulige grunner til at det ikke er en festeblødning og er veldig innstilt på at det ikke blir noe denne måneden i alle fall, om det i det hele tatt blir en til. Vi er begge to unge, så har ikke så voldsomt hastverk selv om vi ønsker oss en til:) Takk for at du tok deg tid til å lese og svare:) Anonymkode: df737...6b6
Aryamili Skrevet 13. desember 2017 #5 Skrevet 13. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, får bare vente å se. Dette har aldri skjedd før. Jeg er veldig negativ på visse ting, og sist måtte mannen min og mammaen min omtrent tvinge meg til å ta en test etter å ha konstant spydd og sovet i to uker. Ganske likt denne gangen og bare ting er litt annerledes, har alle mulige grunner til at det ikke er en festeblødning og er veldig innstilt på at det ikke blir noe denne måneden i alle fall, om det i det hele tatt blir en til. Vi er begge to unge, så har ikke så voldsomt hastverk selv om vi ønsker oss en til:) Takk for at du tok deg tid til å lese og svare:) Anonymkode: df737...6b6 Skjønner følelsen, jeg har riktig nok aldri vært gravid, men er prøver og tar meg selv i å tenke at det nok ikke klaffet. Litt for ikke å bli skuffet
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #6 Skrevet 13. desember 2017 8 minutter siden, Aryamili skrev: Skjønner følelsen, jeg har riktig nok aldri vært gravid, men er prøver og tar meg selv i å tenke at det nok ikke klaffet. Litt for ikke å bli skuffet Aah, ja uff.. Jeg driver vel med det samme.. Vi var så heldig at det klaffet med en gang for to år siden, så er neppe så heldig nå. Har tester klart, men tror nok at når datoen jeg forventer mensen kommer at jeg kommer til å drøye enda litt lenger om ikke det skjer noe, i frykt for at resultatet skal være negativt.. Masse, masse lykke til! ♥ Anonymkode: df737...6b6
miore Skrevet 13. desember 2017 #7 Skrevet 13. desember 2017 (endret) Jeg synes det høres mest ut som en anovulatorisk syklus egentlig - da får man gjerne en liten blødning kort tid etter at kroppen har prøvd og ikke klart å få til en eggløsning. Den er gjerne mindre enn en vanlig mens, men kan vare i noen dager. Ammer du tilfeldigvis fremdeles, eller er det kort tid siden du sluttet? Da er dette nemlig ekstra sannsynlig. Vekttap kan føre til det samme. Har hatt mye issues med det selv, det er frustrerende som fy - for min del prøver kroppen på ny syklus igjen med en gang den lille blødningen er over, så jeg endte opp med en liten blødning ca hver 16. dag som varte i to-tre dager, med tegn til eggløsning noen veldig få dager før denne blødningen (typisk 2-6, det varierte litt). Tegn nok til at jeg fikk forhåpninger om at kroppen kanskje fikk det til hver gang Implantasjon skjer tidligst 6 dager etter eggløsning i følge studiene jeg har lest, så jeg tviler nok på om det er implantasjonsblødning med så store mengder og så kort tid etter eggløsning (eller "eggløsning", hvis kroppen ikke fikk det til). Endret 13. desember 2017 av miore
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #8 Skrevet 13. desember 2017 28 minutter siden, miore skrev: Jeg synes det høres mest ut som en anovulatorisk syklus egentlig - da får man gjerne en liten blødning kort tid etter at kroppen har prøvd og ikke klart å få til en eggløsning. Den er gjerne mindre enn en vanlig mens, men kan vare i noen dager. Ammer du tilfeldigvis fremdeles, eller er det kort tid siden du sluttet? Da er dette nemlig ekstra sannsynlig. Vekttap kan føre til det samme. Har hatt mye issues med det selv, det er frustrerende som fy - for min del prøver kroppen på ny syklus igjen med en gang den lille blødningen er over, så jeg endte opp med en liten blødning ca hver 16. dag som varte i to-tre dager, med tegn til eggløsning noen veldig få dager før denne blødningen (typisk 2-6, det varierte litt). Tegn nok til at jeg fikk forhåpninger om at kroppen kanskje fikk det til hver gang Implantasjon skjer tidligst 6 dager etter eggløsning i følge studiene jeg har lest, så jeg tviler nok på om det er implantasjonsblødning med så store mengder og så kort tid etter eggløsning (eller "eggløsning", hvis kroppen ikke fikk det til). Takk for svar! Nei, ammer ikke, og har ikke ammet siden hun var en måned, hvilket begynner å bli en god stund nå. Kan jo høres ut som om det er noe sånt noe jeg akkurat har hatt, i og med at jeg siden hun lille ble født har vært veldig uregelmessig. Får nok bare prøve igjen og ta tester jevnlig og ta det som det kommer. Vi er som sagt unge og har i grunnen ikke noe hastverk sånn sett (så vidt vi vet i alle fall, haha). Jeg var cirka like uregelmessig da vi skulle prøve å få datteren vår, begynte rett etter jeg var ferdig med den kjeeempe artige uken, og en måned senere viste testen positiv. Er så fint å høre andres erfaringer med ting, blir som oftest mye mindre bekymret og usikker da. Så igjen, tusen takk for svar!:) Anonymkode: df737...6b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå