AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #1 Skrevet 12. desember 2017 Jeg ønsker å overraske mannen med på langhelg til Roma. Vi reiser fra Bergen. Ønsker å reise slutten av mai, begynnelsen av juni. Har en drøm om Roma. Noe tips til sentralt hotell? Eller annet som er verdt å få med seg? Evt et annet romantisk reisemål? Tips noen? 😀😀 Anonymkode: 2823e...3ab
Katten.2.0 Skrevet 12. desember 2017 #2 Skrevet 12. desember 2017 Kommer helt an på hva dere vil se. Slutten av mai kan komme til å bli høvelig varmt, men det er forhåpentligvis før den verste turistsesongen. Roma og Venezia er såpass fullstappet av folk i turistsesongen, i tillegg til den drepende varmen, at jeg ville unngått dem. Man kan nå veldig mange fantastiske steder ved hjelp av tog og leiebil. Jeg forelsket meg fullstendig i Orvieto, hvor man kan få relativt billig hotell på gamle vingårder litt utenfor byen. Man er dog avhengig av bil. Og Monte Argentario. Strendene kunne vært bedre, men opplevelsen av halvøya var fantastisk. Firenze var også helt nydelig. Litt vel mye folk igjen, men ikke i nærheten av like ille som Roma. Alt kommer selvfølgelig an på hva dere er på jakt etter. Jeg roadtrippet gjennom mesteparten av midt og nord-Italia på jakt etter opplevelser utenom det vanlige. Eksempelvis kirka midt i fjellveggen: Uansett hva tror jeg dere kommer til å få det fantastisk. Anbefaler å spise en fullstendig ny ting hver dag, og alltid treretters lunsj samt middag. Husk at italienere er notorisk dårlig i engelsk, og det blir verre dess lengre unna de gigantiske turistattraksjonene dere kommer, men jevnt over et veldig hyggelig folk. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #3 Skrevet 12. desember 2017 Tusen takk for tips 😀. Er åpen for der meste, men vet ikke hvor vi skal begynne... Synes tipsene dine var veldig bra 😊 Anonymkode: 2823e...3ab
Gjest Overrasket Skrevet 12. desember 2017 #4 Skrevet 12. desember 2017 Jeg er litt uenig i at Roma er varmt i mai, men hva som er varmt og ikke er jo veldig personlig. For første tur til Roma anbefaler jeg å bo i gaten via del governo vecchio, mer sentral lokasjon i midt mellom alt tror jeg ikke finnes.
Katten.2.0 Skrevet 12. desember 2017 #5 Skrevet 12. desember 2017 4 minutter siden, Overrasket said: Jeg er litt uenig i at Roma er varmt i mai, men hva som er varmt og ikke er jo veldig personlig. For første tur til Roma anbefaler jeg å bo i gaten via del governo vecchio, mer sentral lokasjon i midt mellom alt tror jeg ikke finnes. Derfor jeg skrev kan komme. De opplever mer ekstremvær der nå, og når jeg var der i juli hadde de hatt et halvår med tørke. Forhåpentligvis er slutten av mai/begynnelsen av juni før den verste varmen kicker inn. Var utålelig å være utendørs fra 11-14 når jeg var der (snakker 36 grader i skyggen).
Gjest Overrasket Skrevet 12. desember 2017 #6 Skrevet 12. desember 2017 4 minutter siden, Katten.2.0 said: Derfor jeg skrev kan komme. De opplever mer ekstremvær der nå, og når jeg var der i juli hadde de hatt et halvår med tørke. Forhåpentligvis er slutten av mai/begynnelsen av juni før den verste varmen kicker inn. Var utålelig å være utendørs fra 11-14 når jeg var der (snakker 36 grader i skyggen). Jepp, og sommeren før haglet det i Cinque Terre, et sted jeg aldri før har sett en sky på himmelen i juni. Men normalt så er ukene rundt månedsskiftet mellom mai og juni helt nydelige. Liker at du likte Orvieto! Det er ikke så mange som finner veien til småbyene i Umbria.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå