Gå til innhold

Kjøpe loft over leiligheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tilbud om å kjøpe loftet over leiligheten min, og tror jeg skal slå til! Er det noen som har gjort det her? Hva kosta det? Hva kosta bare loftet, og hva i utbygging? Hva slags rom lagde dere i overetasjen? Jeg tenker å ha to soverom, og vurderer kanskje et bad? Kanskje veranda? Erfaringer? Det er snakk om ca. 30 kvm i Oslo sentrum.

Blir glad hvis noen vil dele erfaringer:yvonne:

Anonymkode: a4172...2e1

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått tilbud om å kjøpe loftet over leiligheten min, og tror jeg skal slå til! Er det noen som har gjort det her? Hva kosta det? Hva kosta bare loftet, og hva i utbygging? Hva slags rom lagde dere i overetasjen? Jeg tenker å ha to soverom, og vurderer kanskje et bad? Kanskje veranda? Erfaringer? Det er snakk om ca. 30 kvm i Oslo sentrum.

Blir glad hvis noen vil dele erfaringer:yvonne:

Før du kjøper noe som helst bør du snakke med kommunen og spørre om loftet er lovlig å gjøre om til boenhet. Er det ikke det, så står du med et loft, til å lagre ting på og en drøm om veldig mye mer. Mange har brent seg på denne typen kjøp. 

Anonymkode: ea269...e44

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før du kjøper noe som helst bør du snakke med kommunen og spørre om loftet er lovlig å gjøre om til boenhet. Er det ikke det, så står du med et loft, til å lagre ting på og en drøm om veldig mye mer. Mange har brent seg på denne typen kjøp. 

Å få det skriftlig, ikke kun over telefonen. 

Er det mulighet til å gjøre om til boenhet, så ville jeg absolutt ha slått til. 

Skrevet

Kam være lurt det. Beregn ca 20.000 per kvm for å endre det fra råloft til boareal. 

Anonymkode: ceb98...a1a

Skrevet

Takk for svar :) Skal undersøke sånt før jeg kjøper det! Må ha litt store vinduer, og vil gjerne ha balkong.

Skrevet
På 14.12.2017 den 15.15, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Skal undersøke sånt før jeg kjøper det! Må ha litt store vinduer, og vil gjerne ha balkong.

Er dette midt inne i et større boligområde, så tror jeg du skal skru drømmene dine kraftig ned. Om du får ja fra kommunen så kan du få nei, fra naboene og krigen er i gang. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...