Gå til innhold

Zopiclon og alkohol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Drakk 2,5 øl til maten i dag (avslutningsfest med jobben). Var oppe kl 4 i dag, så er stuptrøtt. Har ligget i sengen i 45 min nå uten å sovne. Har zopiclon 5 mg liggende som «behovsmedisin» - har prøvd å google, men finner bare tråder som innebærer brennevin og store mengder medisin (1 flaske brennevin + 30-40 mg zopiclon, gjerne med amfetamin eller noe i bunnen) og det angår jo ikke meg. Er alene hjemme og sykt paranoid for å slutte å puste eller kveles i søvne :P føler meg overhode ikke påvirket av alkohol. Det er bare 5 mg Imovane som er aktuelt. Noen som vet?

Anonymkode: dc62c...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke til å anbefale! 

Men, det er mange som gjør slikt tilnærmet daglig. 

Imovane kan også deles i biter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass lite alkohol er ikke farlig, men du må være oppmerksom på at Imovane kan virke dårligere sammen med alkohol og det kan være ubehagelig.  

Anonymkode: 16b02...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Ikke til å anbefale! 

Men, det er mange som gjør slikt tilnærmet daglig. 

Imovane kan også deles i biter..

Kan den deles om den ikke har delestrek også? Min 5 mg har ingen delestrek....

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Såpass lite alkohol er ikke farlig, men du må være oppmerksom på at Imovane kan virke dårligere sammen med alkohol og det kan være ubehagelig.  

Anonymkode: 16b02...9b3

Hvordan ubehagelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke å anbefale, for for mye av begge deler kan gi respirator problemer, men de dosene der risikerer du vel egentlig at alkoholen reduserer effekt av innsovningseffekten, pga sentralstimulerende effekt som alkohol allerede har i kraft. 

Du kan jo brekke en tablett i to og ta halv dose og forsøke å sove? 

Anonymkode: 53c9e...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke å anbefale, for for mye av begge deler kan gi respirator problemer, men de dosene der risikerer du vel egentlig at alkoholen reduserer effekt av innsovningseffekten, pga sentralstimulerende effekt som alkohol allerede har i kraft. 

Du kan jo brekke en tablett i to og ta halv dose og forsøke å sove? 

Anonymkode: 53c9e...b17

17 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Imovane kan knekkes i småbiter

Åja.. jeg har «lært» at tabletter uten delingsstrek ikke skal deles - siden man da ikke vet hvor mye virkestoff som er i de to delene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åja.. jeg har «lært» at tabletter uten delingsstrek ikke skal deles - siden man da ikke vet hvor mye virkestoff som er i de to delene.. 

De både deler og knuser ymse tabletter rundt omkring, både i privat og offentlig regi, så det kan se ut til at det ikke har så forferdelig mye å si i praksis.. 

Det jeg vet at en skal være forsiktig med å dele, er depottabletter, da noen av disse kan frigi mer virkestoff på kortere tid enn tiltenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spørsmålet hører ikke hjemme her.

Du har fått en masse svar med betydelige faktafeil. Dette skal du snakke med legen din om.

Anonymkode: abe89...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen
lillesky (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...