Gå til innhold

"Venn" slåsskamp, filming og tilskuer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er dessverre endel av virkeligheten som jeg som voksen ikke forstår noe av. Hva hadde dere som foreldre gjort hvis dere hadde fått vite at 13-14 åringen deres hadde vært med på dette? Enten som de som slåss, filmer eller er tilskuere?

Anonymkode: 3081a...cfd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tatt en alvorsprat at slossing er for apekatter, og at det er ikke morsomt å filme eller se på, tenk om noen filmet og så på når man selv sloss og forsvarte seg og var sårbar, sint og ustyrelig, vil man se på folk som sloss så får man dra til utlandet å se på boksekamp. En grunn til at boksing er ulovlig live underholdning i Norge. 

Anonymkode: caa28...6ee

Skrevet

Hadde dere tatt kontakt med de andre foreldrene?

Skrevet

Hadde gått til politiet med dette. For at de skal forstå alvoret.

Anonymkode: 7a3f4...5cc

• Liker 1
Skrevet

Selv om ditt barn var den som slåss? Skolen har tatt tak, men opplevet de andre foreldrene som passive. Det er ille at de slåss, men de som kom med forslaget, filmet og delte og tilskuerne som ikke stoppet dette......  De får ingen konsekvenser. 

Skrevet

Politiet og foreldrene!  Sånt gjør man ikke! Desverre alt for mange barn bruker mobilen feil... de filmer og driter ut andre og syns det er morsomt. Og de begynner allerede i 1.klasse. foreldrene følger ikke med...

Anonymkode: b87a3...7d5

Skrevet

Jeg synes de som sloss, filmer og deler er de som skal få konsekvenser. For det er ikke lett å være den som ikke skal se på, det gjelder de fleste voksne og, er det en ulykke, slåsskamp eller lignende stormer vi voksne til og. Så hvordan kan vi forvente at tenåringene skal være bedre enn oss. 

Har bare opplevd en sånn episode på skolen til mitt barn, mitt barn så ikke på engang, men vi hadde uansett en samtale om det, at det er ikke greit å filme, dele eller stå og se på.

Dessverre er det mange foreldre som ikke bryr seg, og de barna lærer seg og fort, at de kan gjøre hva de vil, da oppførselen deres ikke får noen konsekvenser. Mitt barn ble mobbet, og ene dagen var det så ille, at rektor hadde måtte tatt de verste mobberne på kontoret, sende de hjem og måtte ringe foreldrene gjentatte ganger, da de jentene bare fortsatte videre med mobbing gjennom tekstmeldinger. En av disse jentene er naboen våres, straffen hennes var å bli tatt med ut for å spise, og på shopping, for stakkars henne, som måtte til rektor.

Anonymkode: 8ce9e...874

Skrevet
On 12.12.2017 at 9:00 PM, AnonymBruker said:

Dette er dessverre endel av virkeligheten som jeg som voksen ikke forstår noe av. Hva hadde dere som foreldre gjort hvis dere hadde fått vite at 13-14 åringen deres hadde vært med på dette? Enten som de som slåss, filmer eller er tilskuere?

Lagt rabalder.

Anonymkode: 2a070...0db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...