Gå til innhold

Hvordan er jobbmulighetene for en helsesekretær?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis du vil jobbe på sykehus så sørg for autorisasjon.  Uautoriserte havner nederst i søkerbunken hos oss 

Anonymkode: 80712...44d

Har du oversikt over alle avdelingene på Haukeland da? 

Anonymkode: e8572...ff4

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du skriver her er helt feil.

Anonymkode: e36d9...6f6

Nei. Hvis du ser linken du selv har sitert ser du at de som ikke har pleiefaglig autorisasjon (hvilket ts ikke har), må ha tre års relevant erfaring fra pleie på føde/barsel for å komme i betraktning (hvilket ts heller ikke har). Så nei hun kommer ikke inn på dette, og hvordan i alle dager tror hun og du at hun skal kunne gjøre en god jobb når hun ikke ha basisen for å gjøre jobben?

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre blir sykepleiere ofte foretrukket til sekretærstillinger på legekontor osv fordi de kan ha delte stillinger - både som sykepleier og som sekretær. På sykehuset jeg tilhører (Haukeland) er fortsatt postsekretærer flittig brukt - selv om jeg ikke skal si sikkert hvilke utdannelse disse har (sikkert helsesekretær?). De er hvertfall gull verdt for oss som jobber der, men ser på nye poster at de ofte blir nedprioritert og oppgavene overlatt til sykepleiere. Det er veldig trist! Så jeg er litt delt. Som postpersonale må jeg si at jeg digger helsesekretærene og gjerne skulle hatt mange flere av dem - men i realiteten tror jeg det er et yrke som er på vei ut. 

Anonymkode: 07f4a...945

Dette er også bare tull, sykepleiere er for dyre å ansette for de fleste legekontor, og de ansetter derfor helsesekretærer. De sykepleierne som er ansatt på legekontor er ofte helsesekretærer også, og bruker kjennskapet fra før de ble sykepleiere, eller de er ansatt fordi legekontoret driver med mer diagnostikk og behandling enn de fleste, og derfor trenger kunnskap og medisinkompetanse. 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du oversikt over alle avdelingene på Haukeland da? 

De fleste helseforetak har like retningslinjer for ansettelse uavhengig av avdeling, mange steder ligger også sekretærtjenestene organisert under merkantil avdeling. Da er det merkantil som står for ansettelsen uavhengig av om sekretæren skal jobbe på ortopedisk, hjerte eller skrivestuen. Å ha autorisasjon er alltid en fordel, ikke minst fordi du da er underlagt helsepersonelloven, og har fått en dokumentasjon på minstekrav av kunnskap. 

Anonymkode: a6704...018

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

(...)

De fleste helseforetak har like retningslinjer for ansettelse uavhengig av avdeling, mange steder ligger også sekretærtjenestene organisert under merkantil avdeling. Da er det merkantil som står for ansettelsen uavhengig av om sekretæren skal jobbe på ortopedisk, hjerte eller skrivestuen. Å ha autorisasjon er alltid en fordel, ikke minst fordi du da er underlagt helsepersonelloven, og har fått en dokumentasjon på minstekrav av kunnskap. 

Dette viser at du egentlig ikke har særlig peiling på det du uttaler deg om. 

Det ser ikke ut som jeg har voksenrett siden jeg har fullført vgs, men jeg søker. Kan være jeg kan få plass om jeg er heldig. Vil helst ikke ta medisinsk sekretær på Treider, er så redd for å sitte med nok en mislykket fagskoleutdanning i fanget..Ser ut som det er delte erfaringer med dette yrket. TS

Anonymkode: 57d60...370

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er også bare tull, sykepleiere er for dyre å ansette for de fleste legekontor, og de ansetter derfor helsesekretærer. De sykepleierne som er ansatt på legekontor er ofte helsesekretærer også, og bruker kjennskapet fra før de ble sykepleiere, eller de er ansatt fordi legekontoret driver med mer diagnostikk og behandling enn de fleste, og derfor trenger kunnskap og medisinkompetanse. 

Det er da langt i fra tull - det er ikke en eneste en av sykepleierne på legekontorene jeg har jobbet på som er helsesekretær. Alle er bare sykepleier, og har fått stillingene fordi de da kan jobbe både som sykepleier og som sekretær. Sykepleiere er ikke så fryktelig mye dyrere enn helsesekretærer.. De fleste legekontor trenger både sykepleiere og sekretærer. Hvis du noen gang har sett en lege ta/analysere en urinprøve blir jeg imponert. 

Anonymkode: 07f4a...945

• 5 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker

Lett å få ekstravakter i hytt og gevær. Etter en tid får du vikariat så mer og mer fast. Det er slik d funker. Tøft yrke mentalt, bare så det er sakt og du blir ikke rik.

Dette gjelder ca alle sosiale yrker. Fra barnehage til eldre. Er selv barnevernsped, er ikke bare å velge å vrake. Utdannes alt for mange og kan lett være 70 stk per søknad som er utdannet.

Anonymkode: 37068...2b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...