Gå til innhold

Naboen min spiller høy musikk til alle døgnets tider! What to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i rekkehus og har bodd her i 3 uker. Han som bor ved siden av spiller høy musikk til alle døgnets tider. Dunk dunk musikk. Han skal få spille musikk i hjemmet sitt, men hvorfor må han spille så høyt?!

Natt til mandag, så våknet jeg opp i 1 tiden av han spilte musikk. Jeg ble irritert, kledde på meg og gikk over. Ba han om å dempe seg siden jeg ikke fikk sove. Han dempet seg, men skulle ikke være nødvendig å be han gjøre det. Har man sosiale antenner, så vet man at man ikke spiller høy musikk midt på natta! Hvertfall ikke når man bor vegg i vegg med andre mennesker. Jeg har også blitt vekket tidlig på morgenen pga han spiller høy musikk. En gang startet han litt før 6!

Jeg har kjøpt leiligheten, så vet ikke hvem jeg kan snakke med heller. Jeg håper flere har klaget på han og at han kanskje kan slutte å spille så høy musikk til alle døgnets tider. Har nettopp kommet hjem fra jobb og han spiller høy musikk :dry:

Hva hadde du gjort?

Anonymkode: f59d0...9b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si ifra til ham igjen. Noen tenker ikke. Kanskje han tror huset er mer isolert enn det er?

Hvis han ikke gir seg, er politiet løsningen hvis har spiller midt på natten

• Liker 6
Skrevet

Spiller han høy musikk etter kl 23.00, så går du bort og klager. Hver gang. Prøv å alliere deg med noen av naboene (de synes sikkert også det er irriterende) og gå bort sammen. Til slutt blir han vel så lei at han demper seg. Hvis ikke ringer du politiet. 

• Liker 5
Skrevet

Skjønner hvordan du har det. Hadde selv en nabo som spilte musikk til alle døgnets tider. Han bodde over meg og flyttet for ikke så lenge siden. Takk og pris! Stakkars de som fikk han som nabo.

Noen bryr seg bare ikke om de plager andre med bråket sitt. Det skal være stille etter klokka 11. Hvis han ikke bryr seg om at andre klager, så ring politiet. Holder man på slik over lenger tid og ikke bryr seg om at politiet har vært på døren, så kan man bli kastet ut.

Anonymkode: 6c495...211

• Liker 6
Skrevet

Ring politiet.

Anonymkode: 8ca0f...420

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ringt politiet og hadde ikke brydd meg om å gå til naboen for å snakke med han om dette.At man skal ta hensyn er ikke noe en voksen må ha hjelp til å forstå,og ikke mitt ansvar å fortelle han dette.Hadde det fortsatt,hadde jeg ringt politi igjen.

• Liker 1
Skrevet

Han lyet når du ba han slutte. Trolig skjønte han ikke at det gjaldt neste dag også. Spesifiser at det ikke er greit å spille så høy musikk at det forstyrrer naboene, og at du synes det bør være stille mellom kl ... og ...

Anonymkode: df2cb...45a

• Liker 2
Skrevet

Han vet nok ikke hvor lytt det er. Snakk til han på en hyggelig måte å si at du hører musikken hans hele døgnet, at etter kl 23 må det være stille, og be han sette på musikken sin og bli med deg inn i leiligheten din så han får høre selv hvor lytt det er. 
Jeg trodde min leilighet var isolert og ble litt brydd når naboen kom å ba meg dempe musikken, jaja herregud jeg demper den jeg, tenkte jeg, og dempet to hakk. Dagen etter hørte jeg musikk fra naboens leilighet og irriterte meg skikkelig over det, så kom naboen over å sa i det jeg åpnet døra "åja ja du hører musikken hos meg nå ja, ja for det er mer lytt her enn hva man skulle tro , du er kanskje ikke klar over det" og jeg ble jo kjempe overraska og sa nei det var jeg ikke klar over! Og beklaga meg . Og etter det så har jeg jo tatt hensyn ! 

Anonymkode: 88396...e9f

• Liker 1
Skrevet

Ts her

Han har faktisk ikke spilt i dag, men kan være han begynner senere i kveld. Han spiller veldig høyt. Spiller han høy musikk igjen etter klokka 11, så ringer jeg poiliet. Håper han da skjønner alvoret. Når jeg var over forrige gang, så sa jeg at musikken var veldig høy og jeg fikk ikke sove. Han burde vel kanskje tatt et hint og tenkt at han burde begynne å spille litt lavere, men neida. Merker jeg er veldig lei.

• Liker 1
Skrevet

Det du kan gjøre er å spille høy musikk når han ikke spiller, så kanskje skjønner han spiller for høyt. Tar han ikke hintet da heller, så ringer du poiliet. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Han har faktisk ikke spilt i dag, men kan være han begynner senere i kveld. Han spiller veldig høyt. Spiller han høy musikk igjen etter klokka 11, så ringer jeg poiliet. Håper han da skjønner alvoret. Når jeg var over forrige gang, så sa jeg at musikken var veldig høy og jeg fikk ikke sove. Han burde vel kanskje tatt et hint og tenkt at han burde begynne å spille litt lavere, men neida. Merker jeg er veldig lei.

Hvis du kun har sagt fra én gang tidligere og ikke nevnt at dette gjelder generelt alle dager/kvelder/netter, så bør du si fra til han personlig igjen og spesifisere dette. Politiet har da andre ting å ta seg av, og du ønsker vel et godt naboskap?

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du kun har sagt fra én gang tidligere og ikke nevnt at dette gjelder generelt alle dager/kvelder/netter, så bør du si fra til han personlig igjen og spesifisere dette. Politiet har da andre ting å ta seg av, og du ønsker vel et godt naboskap?

Når han spiller like høyt alle dagene, så må han vel skjønne det ikke er noe mindre støynivå enn det var natt til mandag? Det er han som skaper dårlig naboforhold og man kan ringe politiet og være anonym. Poiliet trenger ikke å si det var meg som klaget. Kan være flere som har klaget og. Blir han sur, så er ikke det mitt problem. 

• Liker 3
Skrevet
På 12.12.2017 den 19.35, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i rekkehus og har bodd her i 3 uker. Han som bor ved siden av spiller høy musikk til alle døgnets tider. Dunk dunk musikk. Han skal få spille musikk i hjemmet sitt, men hvorfor må han spille så høyt?!

Natt til mandag, så våknet jeg opp i 1 tiden av han spilte musikk. Jeg ble irritert, kledde på meg og gikk over. Ba han om å dempe seg siden jeg ikke fikk sove. Han dempet seg, men skulle ikke være nødvendig å be han gjøre det. Har man sosiale antenner, så vet man at man ikke spiller høy musikk midt på natta! Hvertfall ikke når man bor vegg i vegg med andre mennesker. Jeg har også blitt vekket tidlig på morgenen pga han spiller høy musikk. En gang startet han litt før 6!

Jeg har kjøpt leiligheten, så vet ikke hvem jeg kan snakke med heller. Jeg håper flere har klaget på han og at han kanskje kan slutte å spille så høy musikk til alle døgnets tider. Har nettopp kommet hjem fra jobb og han spiller høy musikk :dry:

Hva hadde du gjort?

Knuste egg utenfor døren hver dag?

Anonymkode: c1211...0ea

Skrevet

Gå over å forklar at det er veldig lytt og det er svært sjenerende for deg at han spiller så innmari høyt, og at han spiller på tider i døgnet når det skal være nattero. Du trenger denne natteroen fordi du må sove før du skal på jobb. Han kan f.eks investere i et trådløst kvalitetsheadset og da kan han spille høyt når han vil.

Hvis han etter dette fortsatt ikke tar hensyn, så ringer du politiet og melder om husbråk etter natteroen. Så får de prøve å snakke vett i ham.

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Knuste egg utenfor døren hver dag?

Anonymkode: c1211...0ea

Du tror det hjelper at ts oppfører seg som en drittunge? Han kommer ikke til å skjønne noen har gjort det fordi han spiller for høyt.

Anonymkode: 56802...11d

• 2 uker senere...
Skrevet

Ønsker du blitzkrieg er det en sikker vinner å jazze opp med Modern Talking med åpne vinduer i retur.

Tar ikke naboen hintet er det no more mr Nice guy med David Hasselhoff "Ive been looking for freedom" før du runder av med Falco sin "Der Kommisar".

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gjort dette helt feil. Jeg er ganske sikker på at min stereo er skrudd ned 250 hakk for å være tilpasset å bo i leilighet - for den er egentlig helt ekstrem. Allikevel hadde jeg klart å få den opp i visstnok enormt lydnivå når jeg trodde på selv at barnesikring var på og bassen skrudd ut :(

så....jeg hadde 5 kvelder i løpet av 2 vintre spilt visstnok ekstremt høy musikk - OG så hadde dette fortsatt om sommeren som var etter at jeg brukte stereo til forsøk på å kontrollere/ bearbeide raserianfall. Jeg har prøvd å kjefte på folk feks i familien 20 min av gangen men ble uhyre frustrert og det gav 0 effekt og jeg ble enda mere sint om mulig. Og jeg trente kickboksing av sinne endte med at jeg slo ryggen og slo ut pusten av meg selv. 

Så nå går jeg liksom på trening da. Første senteret ble jeg kastet ut pga hadde oppført meg truende og det var stikk motsatt og dette er grunnen til mine raserianfall. 

Men det kan være psykiatri eller rus som oftest ellers er det veldig uvanlig å spille ekstremt høyt. 

Anonymkode: e7d7f...d94

Skrevet (endret)

Jeg ville ventet litt med å kontakte politiet. Siden du bor i rekkehus så er dere kanskje i et borettslag eller sameie? Kontakt styreleder så har du litt mer "tyngde" bak deg, naboen din kan få advarsler av styret også. Snakk med andre naboer også om de er plaget av musikken og om de har sagt ifra til han før. 

Jeg føler med deg, jeg har en nabo som spiller høy musikk ute på terrassen hele dagen til naboenes fortvilelse, vi bor i eneboliger. Jeg kan bare ikke fatte at noen mennesker ikke skjønner at de må ta hensyn til andre mennesker, det er ikke bare de her i verden. Særlig når andre har sagt ifra at de er plaget av støyen de lager. 

Endret av Juni Lunde
Skrevet (endret)

Har en nabo som er alltid full og spilte høyt musikk kl 2 om natta. Du kan først banke på døren for å be om å stoppe og fortelle det forstyrrer andre, men er du full som min rasistiske nabo som insisterte jeg bodde ulovlig her og må pelle meg vekk til hjemmelandet fordi Norge er et fritt land, så ringer du politiet for nabobråk.

Etter de 2 siste gangene med ringing av politiet har han heldigvis klart og oppføre seg, slutter også å trakassere andre og. Det skal ikke være lov med bråk etter 23 tiden, selv om Norge er et fritt land :glare:

Endret av kimchi wasabi
Skrevet

Det er lovfestet at det skal være stille mellom 23:00 - 07:00.

- Gi personlig beskjed. Fungerer ikke det:

- Ta kontakt med styret (få med dato, tid, og bråkets varighet).

Fungerer ikke det; dokumenter det fortsatt for bevisets skyld, men da må du:

- Ringe politiet.

Politiet kan loggføre situasjonen hvis de selv ikke har mulighet til å møte opp. Dette hjelper for senere tilfeller og i senere bo-sammenhenger for den som bråker.

Det er politiet (faktisk) som skal ta seg av slike ting å loggføre, gi ut pålegg, oppsøke situasjonen osv.

Anonymkode: fc9dd...36c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...