petterm Skrevet 12. desember 2017 #1 Skrevet 12. desember 2017 Noen som har laget peanøttkarameller? Det står en pakke salt kjeks i oppskriften, men det er vel forskjellig størrelse på kjekspakker? https://www.nrk.no/mat/peanottkarameller-1.10849033
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #2 Skrevet 12. desember 2017 12 minutter siden, petterm skrev: Noen som har laget peanøttkarameller? Det står en pakke salt kjeks i oppskriften, men det er vel forskjellig størrelse på kjekspakker? https://www.nrk.no/mat/peanottkarameller-1.10849033 Du fikk også lyst på de der, ja? Jeg tenkte "hva er den vanligste salte kjeksen?" og kjøpte en pakke Ritz. Har ikke laget enda, så vet ikke hvordan det passer i mengde. Men kjeksen skal jo så vidt jeg skjønner funke som "crunch", så det er sikkert ikke verre enn at du kan blande inn "passe mye" knust kjeks. Jeg tror det er viktigere å unngå for mye kjeks enn for lite kjeks. Anonymkode: 669f7...760 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #3 Skrevet 12. desember 2017 Rapport: 1 pakke Ritz funket fint. Karamellene blir ganske myke, og bør nok lagres kaldt til de skal spises. Angående mengden kjeks tror jeg kanskje det går fint med litt større kjekspakker også. Kanskje det gjør karamellene litt fastere? Og sånn ellers: Dette er farlig godt! Anonymkode: 669f7...760 1
petterm Skrevet 12. desember 2017 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rapport: 1 pakke Ritz funket fint. Karamellene blir ganske myke, og bør nok lagres kaldt til de skal spises. Angående mengden kjeks tror jeg kanskje det går fint med litt større kjekspakker også. Kanskje det gjør karamellene litt fastere? Og sånn ellers: Dette er farlig godt! Anonymkode: 669f7...760 Takk for rapport! Hvor stor form brukte du?
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #5 Skrevet 13. desember 2017 20 x 30 cm. Prøvde først med 26 x 17, men den ble for liten. Anonymkode: 669f7...760
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå