AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #1 Skrevet 12. desember 2017 Jeg er vegetarianer og skal feire jul hos noen hvor det ikke blir muligheter for å varme opp medbragt mat. Jeg får surkål, rosenkål, kokte gulrøtter og poteter der, men jeg synes det blir litt stusselig å bare spise det. Så jeg tenker å lage noe hjemme, for så å pakke det godt inn og håpe at det fremdeles er bittelitt restvarme igjen innen vi skal spise. Ellers er jo tilbehøret varmt, så det vil jo hjelpe. Men hva kan jeg lage? Hva er godt sammen med surkål? Dessverre er jeg noe begrenset i matveien ettersom jeg er nøtteallergiker og har cøliaki, så nøttestek og sopp Wellington utgår. Anonymkode: 4dda8...903
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #2 Skrevet 12. desember 2017 Får du saus du kan spise? For er jo veldig stusselig uten saus. Jeg er i samme situasjon som deg, og tenkte og ta med de liv laga bollene, så får jeg saus, grønnsaker og poteter der jeg kommer. Blander jeg alt godt med sausen, så blir jo de romtempererte bollene varme nok. I fjor hadde jeg stekt sopp med linser. Anonymkode: fde70...686
Gjest Citronella Skrevet 12. desember 2017 #3 Skrevet 12. desember 2017 (endret) Ta med egen saus på en termos. Falaffel eller andre vegetarkaker som du pakker godt inn i folie. Ellers må jeg si det er stusselig vertskap som ikke sørger for mat til sine gjester. Endret 12. desember 2017 av Citronella
blåtimen Skrevet 12. desember 2017 #4 Skrevet 12. desember 2017 Hva med vegisterkaker fra veganmisjonen?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #5 Skrevet 12. desember 2017 Ta med microen Anonymkode: 214a6...966 1
Gjest Skjæra på tunet Skrevet 12. desember 2017 #6 Skrevet 12. desember 2017 (endret) Jeg synes terninger med paneer passer til veldig mye. Er litt jobb å lage, men veldig godt. Endret 12. desember 2017 av Skjæra på tunet
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #7 Skrevet 12. desember 2017 Takk for svar! Jeg får ikke saus der, men tenkte at surkålen på en måte får duge som saus. Er det noe godt med falafler/vegisterkaker/andre veggis-kaker eller paneer og surkål? Jeg er jo litt ekstra vrien å lage mat til, både vegetarianer og cøliakier, og det er jo mitt eget valg å være vegetarianer, så det er helt greit at det stressede vertskapet ikke lager spesialmat kun til meg. Anonymkode: 4dda8...903
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #8 Skrevet 12. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Jeg får ikke saus der, men tenkte at surkålen på en måte får duge som saus. Er det noe godt med falafler/vegisterkaker/andre veggis-kaker eller paneer og surkål? Jeg er jo litt ekstra vrien å lage mat til, både vegetarianer og cøliakier, og det er jo mitt eget valg å være vegetarianer, så det er helt greit at det stressede vertskapet ikke lager spesialmat kun til meg. Anonymkode: 4dda8...903 JA http://www.veganmisjonen.com/2011/12/oppskrift-vegansk-julemat-vegetar.html Og det funker helt fint å bruke glutenfri havregryn Anonymkode: 17369...252
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #9 Skrevet 12. desember 2017 Jeg stemmer for vegisterkakene fra veganmisjonen (nøtte- og glutenfrie), de er helt greie kalde også. Også tar du med brun saus på termos Anonymkode: ceed5...ef8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå