Gå til innhold

lavkarbo diett? hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Pringle skrev:

...

For å gå ned i vekt, er det eneste du må, å spise mindre, på ordentlig, konsekvent, og lenge. Men det er til gjengjeld en ufravikelig sannhet. Hvis du ikke aksepterer det, kan du like gjerne gi opp.

...

Det er det man skulle tro, og for de fleste så gjelder det nok  også. Men jeg tror det viktigste er å velge rett matvarer (som kanskje kan varierer fra menneske til menneske og for noen er valget mer snevert enn for andre) og å lære å kjenne kroppen sin godt nok til å forstå signalene. Da vil den si fra når nok er nok. Det er spesielt viktig ved PCOS og andre hormonubalanser å velge de rette byggestenene for kroppen.

Jeg har ettersom jeg har blitt eldre blitt nødt til å velge riktig mat og mye mat for å holde meg nogenlunde frisk. Jeg spiste MYE mat da jeg gikk ned, nå holder vekta seg greit så lenge jeg passer på hva jeg spiser - mengden er ikke så viktig og jeg kan spise masse eller lite i lengre perioder.

Anonymkode: e0cc1...d06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg spiser generelt egentlig ikke sååå mye, men det går gjerne i ferdig mat, mest fordi samboer er matkresen, da har det helst gått på kylling og ris, kjøttboller i saus, tomatsaus, brun lapskaus og sodd.. eller junkfood da vi har jappis over gata :fnise:

fant ut at storesøsteren min akkurat har begynt på lavkarbo selv, og for henne funker det supert sier hun. 
så vi kommer til å følge hverandre :) 

jeg har også lifesum appen og satt lavkarbo som mål der. og lest meg masse opp.. meen siden det er juletider :P 
så blir det heller å utforske litt på diverse matvarer, prøve seg frem.. 

jeg levde vel egentlig i en ketose også for noen år siden da jeg bodde i egen leilighet.. da gikk maten som regel ut på kyllingfilet og egg, med noen utskeielser innimellom. uten å tenke meg om.. det var det jeg hadde dilla på og var flinkest til å lage :fnise:

så fremover blir det vel mest også forskjellige middager for meg og samboer.. det er han ikke så glad i... men pytt pytt :laugh:
her skal man ned i vekt, for sin egen helse!! :nori:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...