Gå til innhold

Katt eller et annet dyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en hannkatt på 7 år og en liten hund på 2 år. Jeg har veldig lyst på en til katt, men jeg er nesten sikker på at han ikke kommer til og like den. Vi har hatt noen andre katte samtidig som vi har hatt han, men de ble aldri venner. Den nyligste katten vi hadde ble 2 år før hun desverre døde. Kattene ble aldri venner og etter at katten døde ble vår 7 år gamle hannkatt mye mer kosen og mye snillere mot alle rundt seg. Jeg tror at grunnen til at han ikke har likt noen av kattene vi har hatt er fordi alltid når det har kommet en ny katt i huset vil alle kose med den, som om vi på en måte "glemte" litt han vi allerede hadde. Forresten så er alle kattene vi har hatt samtidig som han vært jenter. Han går overens med hunden da:) Men nå som vi vet at han følte seg litt glemt, så kan vi vell huske på det og kose mer med han enn den nye katten? Kanskje er det bedre om vi skaffer oss hannkatt? Altså slik at begge er kastrerte! fordi katten vi har nå er kastrert. Vi er veldig glade i han og vil ikke at han skal føle seg glemt eller mindre elsket.

Kanskje ikke katt er det beste dyret likevell og skaffe seg nå vi allerede har en..? Vet noen om andre dyr vi kan skaffe oss som liker og kose og er morsomt å ha som kjæledyr? Har tenkt litt på rotte, men endret litt mening når mange synes rotter er ekle dyr, og da får jeg jo ingen til å passe dem når jeg er på syden ferie. Jeg selv synes de er kjempe søte og smarte og veldig renslige, men dessverre mener ikke alle andre dette:(  Så noen tips til dyr som folk kanskje vil passe på?

Anonymkode: b73d0...345

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropp å skaffe katt når den dere har tydelig viser at den vil være den eneste katten i huset. Dette er deres ansvar å ta hensyn til. 

Rotter er jo dritkule! Men de må ha digert bur for å ha det bra når de ikke er løse. De kan lære triks, og rottene til ei venninne av meg elsker å sove inntil halsen når man sitter å glor på TV feks. Men da spørs det på katten, vil den se på den som middag? Skal dere bare kvitte dere med rotta om det ikke funker? 

Hva med en hund til? Ha en på prøve i et par-tre uker for å se hvordan pus og den andre hunden reagerer og tilpasser seg 

Anonymkode: 31fd0...111

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dropp å skaffe katt når den dere har tydelig viser at den vil være den eneste katten i huset. Dette er deres ansvar å ta hensyn til. 

Rotter er jo dritkule! Men de må ha digert bur for å ha det bra når de ikke er løse. De kan lære triks, og rottene til ei venninne av meg elsker å sove inntil halsen når man sitter å glor på TV feks. Men da spørs det på katten, vil den se på den som middag? Skal dere bare kvitte dere med rotta om det ikke funker? 

Hva med en hund til? Ha en på prøve i et par-tre uker for å se hvordan pus og den andre hunden reagerer og tilpasser seg 

Jeg har lest absolutt alt om rotter, fordi jeg hadde veldig lyst på dem før. Hvis jeg hadde fått rotter hadde jeg selvsagt kjøpt et stort bur!! Jeg så til og med på nettet etter digre bur til rottene, siden jeg synes de i dyrebutikken er så små at det blir dyreplageri! Har ikke telling på hvor mange timer jeg har sittet og lest om rotter.. eneste problemet er at andre synes de er ekle o skittene og jeg skjenner ingen som vil passe dem i ferien.

Og ja jeg tenker nokk at det ikke blir katt med det første, fordi søte pus reagerer sånn på det..:(

Tror nokk ikke det blir en hund til, med tanke på at jeg ikke egentlig er et veldig hundemenneske. Vi er veldig glad i hunden vår og den har det veldig bra, bare at jeg tenker at en hund er nokk..

Skrevet

Noen som har fler forslag til dyr?

Skrevet

Noen som har fler forslag til dyr?

Skrevet

Hvorfor vil du ha flere dyr når du allerede har en katt og en hund? 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Perelandra skrev:

Hvorfor vil du ha flere dyr når du allerede har en katt og en hund? 

Fordi jeg elsker dyr, og føler det er plass til enda et:) Itillegg til at den forrige katten vi hadde var veldig spessiell og den tok mye plass, savner den enda:( Så derfor vil jeg ha et dyr til som kan fylle inn det "lille hullet". 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest absolutt alt om rotter, fordi jeg hadde veldig lyst på dem før. Hvis jeg hadde fått rotter hadde jeg selvsagt kjøpt et stort bur!! Jeg så til og med på nettet etter digre bur til rottene, siden jeg synes de i dyrebutikken er så små at det blir dyreplageri! Har ikke telling på hvor mange timer jeg har sittet og lest om rotter.. eneste problemet er at andre synes de er ekle o skittene og jeg skjenner ingen som vil passe dem i ferien.

Og ja jeg tenker nokk at det ikke blir katt med det første, fordi søte pus reagerer sånn på det..:(

Tror nokk ikke det blir en hund til, med tanke på at jeg ikke egentlig er et veldig hundemenneske. Vi er veldig glad i hunden vår og den har det veldig bra, bare at jeg tenker at en hund er nokk..

Må du ha flere dyr da? Hva med å vente til pus er borte med å skaffe flere dyr? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg elsker dyr, og føler det er plass til enda et:) Itillegg til at den forrige katten vi hadde var veldig spessiell og den tok mye plass, savner den enda:( Så derfor vil jeg ha et dyr til som kan fylle inn det "lille hullet". 

Du vil aldri klare å erstatte et tapt dyr. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ønsket ditt om et nytt dyr heller handler om at du savner katten som er borte? 

Hvis jeg var deg, ville jeg heller tatt hensyn til at katten du har nå ikke trives med andre katter, og ventet med å skaffe noe nytt dyr til den er borte. 

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta hensyn til de dyrene du har. De trives kanskje best slik som dere har det nå. Det kan være mye stress for dyrene å måtte tilpasse seg et nytt familiemedlem.

Anonymkode: b8f06...573

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, Perelandra skrev:

Kanskje ønsket ditt om et nytt dyr heller handler om at du savner katten som er borte? 

Hvis jeg var deg, ville jeg heller tatt hensyn til at katten du har nå ikke trives med andre katter, og ventet med å skaffe noe nytt dyr til den er borte. 

Ja jeg tror ikke jeg skaffer meg en ny katt.. men katten går overens med andre dyr som ikke er katt. Den er god venn med hunden, og har ikke noe særlig imot andre dyr som har kommet inn i huset.

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta hensyn til de dyrene du har. De trives kanskje best slik som dere har det nå. Det kan være mye stress for dyrene å måtte tilpasse seg et nytt familiemedlem.

Anonymkode: b8f06...573

Hunden vi har elsker andre dyr! Den er bare ikke så glad i andre hunder, på samme måte som katten ikke er glad i andre katter.

uansett hvilket nytt dyr vi hadde skaffet oss så hadde nokk hunden likt det. Katten hadde vendt seg til dyret etterhvert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...