AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #1 Skrevet 12. desember 2017 Noen som også løper ute året rundt? Hva velger dere når det er glatt på veiene? Går dere for brodder eller piggsko? Håper noen har erfaringer Anonymkode: e39a1...dff
Cookiemonster Skrevet 12. desember 2017 #2 Skrevet 12. desember 2017 Piggsko! Prøvde brodder, men synes ikke de satt godt nok fast på skoene. 2. vinteren jeg bruker piggsko nå - anbefales 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #3 Skrevet 12. desember 2017 Jeg foretrekker brodder. Har noen som sitter godt, og det er greit å både slippe bruke ekstra penger på et par sko som kun kan brukes på glatten, og det er greit om jeg skal innom butikken og ikke vil bli uglesett for å ødelegge gulvet deres. Anonymkode: e98ef...307 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #4 Skrevet 12. desember 2017 Brodder. Mange steder får man ikke gå inne med pigger fordi det ødelegger gulvene, så da er brodder man kan ta av enkelt å ha. Anonymkode: 5d300...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #5 Skrevet 12. desember 2017 Tusen takk for svar og anbefalinger alle! Ts Anonymkode: e39a1...dff
Ild Skrevet 12. desember 2017 #6 Skrevet 12. desember 2017 Helt klart piggsko!! Jeg kjøpte mine på løplabbet og elsker dem!! Lette gode, fungerer fantastisk på blandet ubderlag; alt fra tørre partier/bar asfalt, snø, is slaps.
Hot mess Skrevet 13. desember 2017 #8 Skrevet 13. desember 2017 Piggsko, helt klart. Prøvde brodder første året jeg drev med vinterløping (sånne beregnet for løping, med stropper over i tillegg). Det fungerer jo, og er som folk nevner her greit hvis du skal innom en butikk etc, siden de kan tas av. Siden jeg som regel ikke handler når jeg er ute og løper, er piggsko overlegent for mitt bruk, ikke bare føles det bedre (brodder føles bare litt mer klønete), men piggene på piggskoene mine har bedre feste, og holdt langt bedre enn noe par brodder jeg har hatt (og broddene blir faktisk brukt mer, siden jeg går veldig mye, og bruker dem hver gang jeg skal til og fra noe sted- som butikken). Jeg fortrekker å ha både brodder og piggsko, siden begge er gode til hver sitt bruk, men for å løpe/lange turer med hund ute på vinterstid har piggsko har virkelig vært verdt det for meg. Løpesko med pigger er ofte laget i gore-tex også, og vanntette sko er veldig kjekt til vinterløping! Mine har jeg sett blir solgt til 900-1000 kr på Gsport/XXL nå.
Kladd Skrevet 15. desember 2017 #9 Skrevet 15. desember 2017 Jeg har brukt brodder hittil, men ønsker meg piggsko. Synes broddene blir så harde under skoa, så jeg blir helt øm under føttene. Hot mess: Hvilke sko er det du har?
Hot mess Skrevet 17. desember 2017 #10 Skrevet 17. desember 2017 (endret) På 12/15/2017 den 11.59, Kladd skrev: Jeg har brukt brodder hittil, men ønsker meg piggsko. Synes broddene blir så harde under skoa, så jeg blir helt øm under føttene. Hot mess: Hvilke sko er det du har? Jeg har disse, ser de ligger et par hundre over i pris på G-sport etc enn jeg har sett dem ligge på tidligere i vinter, men ikke mye. Det der er jo en fjorårs-modell, vet ikke om de har en nyere modell siden mine holder seg så godt (langt uti andre sesong jeg bruker dem) at jeg ikke har trengt å vurdere å bytte dem ut. God demping og ikke så tunge og stive som goretex-sko kan føles, så de der anbefales virkelig. Endret 17. desember 2017 av Hot mess 1
miore Skrevet 17. desember 2017 #11 Skrevet 17. desember 2017 Jeg har gode erfaringer med å få pigget opp et par av mine "vanlige" løpesko Jeg synes brodder er et herk å løpe med, mens piggsko ofte kan bli vel stive, tunge og klumpete. De slites nok raskere enn piggene på dedikerte piggsko, men når jeg får piggene skrudd inn i et par sko som jeg har løpt omtrent halve distansen de tåler på, så ender skoene og piggene opp med å bli oppbrukt omtrent samtidig. Det kommer jo litt an på føret da, det kan bli kaldt og vått på sørpeføre, men jeg synes det er perfekt med et par tynne ullsokker inni når det er kaldt og skikkelig glatt.
Myrthel Skrevet 17. desember 2017 #12 Skrevet 17. desember 2017 Ingen tvil - PIGGSKO. Brodder er tunge, klumpete og vrir seg når du løper. De kan til nød brukes hvis du går en LITEN tur eller måker snø. Har hatt flere typer piggsko, men nå bruker jeg de samme som Hot mess linket til. Helt supre. Bruker de når jeg går turer også. Kombinerer aldri løpeturer med butikktur, så det har jeg ikke tenkt på som noe problem. Går jeg tur, kan jeg ha andre sko i sekken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå