Gå til innhold

Jeg ble redd for å ta kontakt med kvinner på grunn av feminismen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har blitt mer redd for å prate med kvinner og flørte på grunn av feminismen. Mye fordi jeg er på dem som mindre varme og vennlige, eller snille fordi dagens feminisme ikke er så moralsk. 

Er det noen andre som føler det slik, det er sikkert ikke mange som føler det som meg men? Jeg er klar over at det ikke burde endre mine følelser ovenfor kvinner flest, men det gjør at mine følelser endres. Slik at jeg blir mindre flørtete og romantisk. 

Anonymkode: 3dc43...71d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du hadde nok vært redd for å prate med kvinner uansett.

Anonymkode: 803dc...47f

• Liker 29
Skrevet

Kjerringer før i tiden var slettes ikke noe varmere og vennligere, og da stod moralen, fordømmelsen, den evige fortapelsen og konsekvensene i høysetet, så da kunne du bare glemme disse varme følelsene du innbiller deg du kunne ha i enn innbilt fortid.  

Anonymkode: de9d4...8ca

• Liker 28
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg har blitt mer redd for å prate med kvinner og flørte på grunn av feminismen. Mye fordi jeg er på dem som mindre varme og vennlige, eller snille fordi dagens feminisme ikke er så moralsk

Er det noen andre som føler det slik, det er sikkert ikke mange som føler det som meg men? Jeg er klar over at det ikke burde endre mine følelser ovenfor kvinner flest, men det gjør at mine følelser endres. Slik at jeg blir mindre flørtete og romantisk. 

:klo:

• Liker 10
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du hadde nok vært redd for å prate med kvinner uansett.

Anonymkode: 803dc...47f

Jeg vet ikke helt. Kvinner er mindre fysisk sett, mindre aggressive, generelt mer moralske. Jeg tviler litt.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kjerringer før i tiden var slettes ikke noe varmere og vennligere, og da stod moralen, fordømmelsen, den evige fortapelsen og konsekvensene i høysetet, så da kunne du bare glemme disse varme følelsene du innbiller deg du kunne ha i enn innbilt fortid.  

Snakker ikke om sex, men å innlede forhold. Er ikke slik at damer før fordømte slikt. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg har blitt mer redd for å prate med kvinner og flørte på grunn av feminismen. Mye fordi jeg er på dem som mindre varme og vennlige, eller snille fordi dagens feminisme ikke er så moralsk. 

Personlig så har jeg aldri vært redd for å starte en samtale og flørte med damer, Og jeg driter i feminismen.

Jeg tror heller at du har lite erfarenhet når det kommer til damer.

Anonymkode: c3d05...273

• Liker 15
Skrevet

Det er alltid behagelig å skylde på ytre omstendigheter for egne feil, men særlig fruktbart er det ikke. Feminisme har skylden? Tror ikke det nei! :fnise:

• Liker 25
Skrevet

I "gode gamle dager" var kvinner svært kyniske. Da var mannfolka kun en lommebok, forsørger. For de hadde jo ikke noe annet valg. 

Tror heller du skal være glad til for at vi har feminismen. (ikke den ekstreme varianten, men normale)

Anonymkode: 61c2b...591

• Liker 9
Skrevet
Just now, Trolltunge said:

Det er alltid behagelig å skylde på ytre omstendigheter for egne feil, men særlig fruktbart er det ikke. Feminisme har skylden? Tror ikke det nei! :fnise:

Det kan sannsynligvis hatt en innvirkning på tankene mine om kvinner.

Skrevet

På grunn av en ideologi som vil gi alle mennesker de samme samfunnsmessige rettighetene så er du redd for å ta kontakt med enkeltindivider? Veldig merkelig tankegang.

Anonymkode: 14d0b...7de

• Liker 22
Skrevet

Du får trøste deg med at om du ikke klarer å få dame og du fraskriver deg alt ansvar så er du i godt selskap her på KG. :P

Anonymkode: dd79a...47c

• Liker 15
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

På grunn av en ideologi som vil gi alle mennesker de samme samfunnsmessige rettighetene så er du redd for å ta kontakt med enkeltindivider? Veldig merkelig tankegang.

Jeg ser ikke på feminisme som en ideologi som vil gi alle mennesker de samme rettighetene. Ser på det som en ideologi som vil fremme kvinners stilling frem inn i evigheten. Selv om de i forhold til levekår har gått forbi for lenge siden.

Skrevet

Dersom du skylder på feminismen for din egen tafatthet, så vet du ikke hva feminisme er.

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

dagens feminisme ikke er så moralsk.

Jaha? Hvordan mener du at gårsdagens feminisme var i forhold til dagens?

Anonymkode: a22ad...490

• Liker 9
Skrevet

Jeg er så glad for at jeg har sterke menn i livet mitt, og ikke slike pingler som sutrer om feminisme hele tiden.

• Liker 20
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan sannsynligvis hatt en innvirkning på tankene mine om kvinner.

Kun om kvinner? Mange feminister er menn. Vet du hva feminisme er, eller har du lest for mye på KG, hvor feminisme - begrepet kastes rundt som et skjellsord? 

Seriøst, de fleste oppegående mennesker er feminister, i større eller mindre grad, for det handler om menneskeverd. Egentlig burde det hett noe annet, for begrepet handler om menn og kvinner, og at vi alle har verdi. At vi ikke er eiendeler, og ikke bør nedverdiges ut fra kjønn eller annet, men at vi alle har verdi som det individet vi er. Er det skummelt? Nei, det er nok noe i deg som står i veien for deg, ikke feminisme! 

• Liker 16
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt. Kvinner er mindre fysisk sett, mindre aggressive, generelt mer moralske. Jeg tviler litt.

Snakker ikke om sex, men å innlede forhold. Er ikke slik at damer før fordømte slikt. 

Du tenker på et merkelig isolert og subjektivt vis. Omverden kjenner ikke og har aldri kjent andres intensjoner. I fortiden så måtte du stå i giv akt, og pelle deg i kirka. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Nicathv skrev:

Jeg er så glad for at jeg har sterke menn i livet mitt, og ikke slike pingler som sutrer om feminisme hele tiden.

Nettopp!

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke på feminisme som en ideologi som vil gi alle mennesker de samme rettighetene. Ser på det som en ideologi som vil fremme kvinners stilling frem inn i evigheten. Selv om de i forhold til levekår har gått forbi for lenge siden.

Det hjelper ikke at du har sånne holdninger. Det høres ut som om du rett og slett ikke liker kvinner, så da er det nok bedre at du bare lar være å ta kontakt.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...