Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Like ved meg har det åpnet en eksklusiv og rådyr italiensk delikatesse-butikk. Siden jeg var i dårlig humør (premensturell til tusen), trengte jeg å skjemme meg bort. Dessuten elsker jeg å bli lurt trill rundt av folk i delikatesse-butikker, de er så dyktige og jeg ender alltid opp med å kjøpe tre ganger så mye som jeg skulle, men så er det jo alltid innmari godt også, da. Jeg angrer på at jeg gikk innom. Er om mulig i enda dårligere humør etter følgende ordveksling;

-Har dere fersk ravioli?

-Ja

-Hva slags ravioli?

-Ja, vi har ravioli

-Men hva slags ravioli?

-Fersk

-Ja, men hva slags?

-*stirrer dumt på meg*

-Hva slags ravioli har dere? Hva er den fylt med?

-*Stirrer dumt. Mann med kokkejakke går forbi henne bak disken*

-Kan du spørre ham?

-*Olmt blikk. Tasse. Spørre og peke på meg. Kommer tilbake* Spinat og

Ricotta-ravioli, viser det seg.

-Ok, tusen takk. Høres veldig godt ut! Hvordan serverer man den?

-Vi serverer ikke mat

-Ja, jeg vet, men hvordan serverer man den hjemme?

-Man beregner 10 stykker per person

-Ja, men HVORDAN serverer man den? Bare med revet ost over, eller er det vanlig å ha f.eks en saus til?

-Ja, vi har pastasauser.

-Ja, er det vanlig å ha pastasaus over?

-Ja, vi har pastasauser

-Ok, hvilken pastasaus passer til spinat og ricotta-raviolien, da?

-Sausene står der borte

-Vet du hvilken som passer?

-*stirrer dumt på meg. Peker demonstrativt mot sausene*

-Jeg lurer på hvordan jeg skal lage til spinat og ricotta ravioli, skjønner du. Jeg har aldri laget det før. Dere har jo omtrent 20 forskjellige sauser, hvilken passer best?

-*stirrer dumt på meg*

-Vet du hvordan spinat og ricotta ravioli tradisjonelt serveres, da?

-Nei

-Da burde du kanskje lære deg det!!

*Marsjere aggressivt ut av butikken og mumle for meg selv*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig?! :o

Skjønner godt at du ble sur jeg....

Skrevet

Skjønne godt at du ble frustrert og sint, men.....måtte flire av hisorien også jeg :ler: Spørs vel om det blir ledig bak den disken etterhvert :ler:

Skrevet

En annen sak er at jeg fikk sabla lyst på den raviolien nå.... :oops: :oops:

Skrevet

Gikk og kjøpte meg spekeskinke og øl i steden.

Hvor tidlig på dagen er det tillatt med en øl?

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Sto i lang kø i en butikk. Ekspeditørene, både unge og eldre, tok seg god tid og besvarte alle telefoner som kom samvittighetsfullt. Oss som ventet ga de bare blaffen i. Han bak meg i køen ble forbannet til slutt ettersom det så ut som ingenting nyttet for å få kontakt med de på andre siden av disken. Da tok han opp sin mobiltelefon og ringte til butikken, den vi altså sto og ventet i. Telefonen ble raskt besvart og forbauselsen var meget stor, med mange og rare blikk på hverandre og oss kundene - da han fremsatte sitt ærend - nokså forbannet og lurte på om de ventene kundene kunne bli ekspedert snart. Siden gikk det nokså fort

Skrevet

Hvor tidlig på dagen er det tillatt med en øl?

Om ca to minutter :ler:

Gjest Betty Boop
Skrevet

:ler: bra tiltak!

Ellers finnes det ikke frekkere ekspeditører enn på Kamikaze for herrer...

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er irriterende med folk som ikke klarer å svare på spørsmål, folk som er sløve.

Vi som er glade i å stille masse spørsmål og lurer på masse, vi blir ofte møtt med oppgitthet av sløve slabbedasker.

Fysj, makan.

Skrevet

var hun utlending hun delikatesseekspeditrisen? eller var hun lettere retardert?

Skrevet
var hun utlending hun delikatesseekspeditrisen? eller var hun lettere retardert?

Hun var veldig lav og hadde lange utstående ører.

Kunne minne litt om en hobbit på herion.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kanskje det var første dag på jobben? Ærlig talt, skal man kunne forberede middagsmeny for folk og...synes du med dette viser en helt idiotisk holdning. Liker du å drite ut folk? Håper du får smake din egen medisin!Makan

Gjest Anonymous
Skrevet

:hoho::hoho::hoho: Hobbit på heroin, liksom.

Det er mange koselige ekspeditører i butikkene, men også mange som kan det med å ødelegge dagen din. Og jeg syntes ikke dette som trådstarter spurte om var irrelevante kunnskaper for en ekspeditør i en slik butikk.

Skrevet
Kanskje det var første dag på jobben? Ærlig talt' date=' skal man kunne forberede middagsmeny for folk og...synes du med dette viser en helt idiotisk holdning. Liker du å drite ut folk? Håper du får smake din egen medisin!Makan[/quote']Jobber man i en delikatesseforretning BØR man kunne noe om varene ja. Det trådstarter her spurte om syns jeg ikke var å gå over den grensen. Hadde hun derimot spurt om oppskriften hadde saken stillt seg anderledes. Og om man ikke kan hjelpe til med sauser, vet hva som passer til, burde man ha vett nok å si i fra om dette og heller prøve å hjelpe til. Da blir man mye vennligere innstillt til personalet.

Ellers syns jeg Kaffegjesten hadde et praktfullt eksempel på hvordan det har blitt i dag. Jobber man i butikk og det er travelt tar man kundene først. IKKE telefonen. Om det er irriterende å høre den ringer, får man heller anskaffe telefonsvarer og heller ringe tilbake senere.

Skrevet

Ikke fullt så ille, men jeg var på Ikea idag og skulle spise litt sammen med Lille Frø og Mannen. Vi bestilte, og etter mange "hæ?" (jeg vet ikke om hun hørte dårlig eller om hun bare var litt slow. Jeg måtte hvertfall gjenta bestillingen to ganger,samt stille to ulie spørsmål to ganger hver....) fikk vi betalt. Lille Frø og jeg fikk maten med en gang, mens Mannen måtte vente til pommesfritesen var ferdig. Det varte og det rakk, og andre kunder kom glad og fornøyd med pommes frites på fatet. Hun som satt i kassen oppdaget dette (altså ikke HENNES jobb) og ropte at vi måtte få maten vår. Så begynner hun som øser mat å protestere, og si at vi hadde jo fått det vi skulle ha! Hun i kassen forklarer rolig at nei, det har vi ikke. Fremdeles tar det tid, og tilslutt reiser hun i kassen seg og henter maten til oss! Enda det altså ikke var hennes jobb - hun var bare velidg oppmerksom.

Så den dårlige servicen hos hun ene ble oppveiet av den gode servicen hos hun andre...

Skrevet

:ler: sorry, men jag kan inte låta bli att skratta av din delikatesstoryn...

Jobbar man i butik ska man vara serviceminded. I Delikatessbutik bör man kunna tipsa kunderna om hur man använder och kombinerar godsakerna - annars är man på fel plats.

men oj, jag är också sugen på ravioli nu... mmm, med riven ost, färsk tomat, feta ost och lite olivolja till. Och ett glas gott vin... mmmm

Skrevet

Herregud, disse historiene er jo drøye, da :ler:

Jobber i butikk selv, så er vant til å få totalt håpløse klager, men dere slår meg ikke som urimelige kunder i det hele tatt. De må jo sette seg inn i jobben sin.

En helt annen ting er det når en ansatt sier at h*n ikke vet svaret, og anstrenger seg for å finne ut av saken. Det er det faktisk mange kunder som ikke tåler, og da blir jeg sur :evil:

• 4 uker senere...
Skrevet

Er mange som jobber i butikk som tydligvis er veldig lei av jobben sin. Burde kansje vurdere å skifte til en anen jobb...? ;Em slik er det og slik kommer det altid til åvære. Men det er nok en del håpløse kunder ute og går også...men jobber man i butikk bør man være service innstilt

Skrevet

Helt enig, man skal være innstilt på yte service. Men noen ganger kommer faktisk kunder inn i butikken og har bestemt seg for at alt er dritt allerede. Det er tydeligvis noen folk som trenger å ta ut dritt i systemet på folk i butikker.

Når det er sagt, så er det mange som er dårlige kundebehandlere også, selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...