AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #1 Skrevet 12. desember 2017 Den siste tiden har jeg flere ganger kommet over diskusjoner i grupper på Facebook der det blir spurt om hvordan man går frem for å kreve erstatning fra barnevernet pga tapt barndom. Og jeg bare lurer; hvorfor skal så mange kreve erstatning fra barnevernet? Hva med å heller gå til sak mot sine egne foreldre? Det er foreldrene som har satt barna til verden, uten å klare å ta ansvar for dem. Selvfølgelig har BV til oppgave å tre inn der det trengs, men har ikke foreldre også et ansvar? Eller har vi kommet dit at ingen trenger å ta ansvar for seg selv og egne handlinger lenger, staten rydder opp? Det burde helt klart vært regler for å kunne få barn, men det er dessverre ikke så veldig lett å håndheve (og nei, jeg sier ikke at de som allerede er født ikke skulle vært det). Jeg klarer bare ikke å skjønne hvorfor alle disse menneskene (gjerne unge jenter) skal kreve erstatning fra staten istedenfor de ubrukelige foreldrene sine. Eller, jeg tenker jo mitt. Staten (skattepengene, betalt av deg og meg) har penger de "enkelt" kan få. Går de til sak mot foreldrene er det ingen penger å hente.. Kanskje jeg er kynisk, men noen må være det også. Anonymkode: 08917...b3a 1
duplexx Skrevet 12. desember 2017 #2 Skrevet 12. desember 2017 (endret) Det er klart man har ansvar for egne barn. Men BV finnes nettopp fordi noen foreldre ikke duger til oppgaven. Når det først finnes et BV som er lovfestet så er det også viktig at de gjør jobben sin. BV blir ikke saksøkt der de ikke har vært inne i en sak. Men i noen saker gjør de for lite, eller de ødelegger en familie. Noen ganger er det uheldig, andre ganger kommer familie over barnevernsansatte som bare er spik spenna gærne og får lov til å drive personlige vendettaer på jobb (heldigvis få av de sistenevnte). Om det har noe for seg å saksøke BV kan man være uenig i, men for mange handler det om anerkjennelse om det man mistet eller ikke fikk, og en økonomisk kompensasjon som for mange kommer godt med dersom de i BVs hender falt så utenfor at de ikke fikk mulighet til å skaffe seg en økonomisk solid trygghet grunnet svikt fra systemet. Endret 12. desember 2017 av duplexx
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #3 Skrevet 12. desember 2017 Så finnes de sakene der barn blir tatt fra en familie som nå er blitt voksne som ser at bv gjorde en feil. Barnevernet skal faktisk gi en like god omsorg som en god familie. Noe de feiler i de fleste saker. Anonymkode: a5ba4...7d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå