Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tenker jeg på mat og drikke. Har aldri pleid å ha med noe, kanskje en vannflaske. Pleier du å ta med noe når du har eksamen? 

Anonymkode: a7127...39d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar med vann, noe annet godt å drikke og sjokolade. 

Anonymkode: 37467...70d

• Liker 1
Skrevet

Massevis. Druer. Litt sjokkis. Yoghurt. Banan. Spiser ikke alt, men det jeg får lyst på. 

• Liker 2
Skrevet

Har med noen brødskiver, noe å drikke på, gjerne et krus med kaffe i tillegg og så non stop.

Anonymkode: 7e1f6...fa5

Skrevet

Vann (evt. også juice). Viktigheten av å spise under eksamen mener jeg er oppskrytt. Det er forberedelsene man gjør i forkant som er av størst betydning. Så lenge du har forberedt deg godt klarer du deg fint noen timer uten mat og fortsatt prestere godt. 

Anonymkode: 88a06...c64

• Liker 1
Skrevet

På de lange eksamenene i Norge pleide jeg alltid lage en koselig liten matpakke. I matpakke hadde jeg ofte litt forskjellig frukt, druer, eplebiter, litt sjokolade, noen brødskiver eller en god pastasalat. Tok med vann å drikke, og Red Bull. Jeg MÅ ha Red Bull på eksamen :P 

Gjennom sju år med skoleeksamen tror jeg aldri jeg har spist mer enn en drue fra en slik matpakke :fnise: Drikker alltid Red Bull-en i begynnelsen også er jeg så engasjert i eksamen at jeg ikke en gang tenker på mat. 

Skrevet

Jeg må spise mat jeg, har alltid med brødskrive. Ellers klarer jeg ikke å holde fokuset i 4 timer. Drikker alltid også mye vann, så jeg trenger mer enn en vannflaske. Av og til tar jeg med noe godt, som juleiskaffi. Synest også det er godt å ha en banan. Det er går fort og spise og gir meg den ekstra energien jeg trenger for å holde konsentrasjonen oppe. Er eksamener der jeg har skikkelig dårlig tid til å få gjort alle oppgavene, og da tar jeg som oftest bare tid til å spise en banan.

Skrevet

Ta hvertfall ikke med noe som bråker (potetgull feks). Er det smågodt fra pose så ha det heller i en boks. 

Energibar, banan, vann og en flaske Pepsi, brødskiver og sjokolade. Er helt avhengig av noe å tygge på for konsentrasjonen sin del. Blir lett distrahert hvis jeg kjenner på trangen til å tygge på noe

Anonymkode: fdac2...475

Skrevet

Kun vann. Klarer ikke spise noe når jeg er nervøs, som jeg alltid er på eksamen.

Anonymkode: fb0b1...544

• Liker 1
Skrevet

Ja, så klart! Med mindre jeg vet at jeg stryker.. Mat og drikke (som smaker) er viktig for å slappe av, på meg hjelper det på nervene hvertfall. Hvis jeg ikke rekker kaffe før jeg drar hjemmefra, tar jeg med meg en iskaffe. I tillegg har jeg gjerne med meg litt sjokolade, druer, kanskje en smoothie, nøtter (både salte, pluss litt sjokohassel eller yoghurtnøtter). En vannflaske, og selvfølgelig snus. 

Skrevet

Noen her som har erfaring med 8-timers eksamen? Hva tar dere med av mat da? 

Anonymkode: bad6d...910

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som har erfaring med 8-timers eksamen? Hva tar dere med av mat da? 

Jeg har aldri hatt det, men da holder det neppe med bare raske karbohydrater som jeg selv føler er viktigst på en 4-timers eksamen. Om jeg nå skulle hatt 8-timers, ville jeg hatt med havregrøt, kanskje eggerøre. I tillegg til alt jeg nevnte over her. Bedre å ha med for mye enn for lite! Jeg blir utroolig stressa hvis jeg går tom. Så lenge du ikke bruker all tiden din på å stressespise såklart, noe jeg gjorde en gang:P 

Skrevet
1 minutt siden, hypes skrev:

Jeg har aldri hatt det, men da holder det neppe med bare raske karbohydrater som jeg selv føler er viktigst på en 4-timers eksamen. Om jeg nå skulle hatt 8-timers, ville jeg hatt med havregrøt, kanskje eggerøre. I tillegg til alt jeg nevnte over her. Bedre å ha med for mye enn for lite! Jeg blir utroolig stressa hvis jeg går tom. Så lenge du ikke bruker all tiden din på å stressespise såklart, noe jeg gjorde en gang:P 

Jeg har bare erfaring med 4- og 5-timers eksamen og bruker egentlig ikke å spise noe særlig (blir gjerne litt frukt eller noe) fordi jeg fokuserer sånn på oppgaven. Men når den varer såpass lenge som 8 timer så tenker jeg at da må jeg jo faktisk få i meg noe! 

Skrevet

Jeg pleier ha med meg en kopp kaffe og ei vannflaske fast. Ellers ser ofte kjøleskapet litt stusselig ut rundt eksamen, fordi jeg ikke gidder å handle, men stort sett noen brødskiver, litt sjokolade om jeg har eller gidder å kjøpe på veien, gjerne noen mandler, og muligens en frukt.

Anonymkode: 48618...75d

Skrevet

Forrige gang jeg tok skoleeksamen var første gang på lenge, og tok bare med en flaske vann. Tenkte at jeg jo ikke trenger å spise på den korte tiden ellers, så hvorfor skulle jeg trenge det på eksamen?

Og det var sant nok det, satt ikke og var sulten, men fant ut at det hadde vært veldig ålreit å ha litt snacks eller frukt, bare for å ha noe å gjøre de gangene jeg tok noen minutters tenkepause. Så kjedelig det var å bare stirre på dataen, hadde vært bedre med en liten sjokolade :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Vann, kylling salat. Må spise noe lett ellers blir jeg trøtt under eksamen. Drikker alltid kaffe på morgen, og tar det med hvis jeg ikke rekker før eksamen. Men heldigvis har jeg bare vanligvis muntlig eksamen eller hjemmeeksamen.

Skrevet

Jeg brukte alltid å ha med vann, energidrikk eller iskaffi (liker ikke sort kaffe), noe sjokkis, klementin eller annen frukt og en yoghurt. Jeg klarte aldri å spise "vanlig" lunsj under eksamen, men yoghurt gikk fint ned :-) 

Skrevet

Spiser en næringsrik og god frokost før jeg drar og har med frukt, lettbrus og en flaske vann til selve eksamen. Kanskje en liten sjokolade ;) 

Skrevet

Vann, kaffe, en yoghurt og noe frukt. Det er ofte at jeg ikke spiser opp maten da, og ofte bruker jeg flere timer på å spise opp yoghurten fordi jeg er så opptatt av eksamen. Frukten spiser jeg gjerne når jeg forlater lokalet og kjenner blodsukkeret mitt falle :roll: Jeg er ikke en frokostperson, så jeg må ha med meg mat, men jeg spiser aldri noe særlig før etter jeg har kommet hjem og nervene har roet seg. 

Anonymkode: 37a80...993

Skrevet

Vann, kaffe hvis det eksamen er på skolen der det er automat, Red Bull, en god niste f.eks omelett, pastasalat eller noe, tyggis, en yoghurt eller frukt som jeg spiser til frokost før eksamen starter (liker å sove lengst mulig :fnise:), en  sånn muslibar med sjokolade

Liker å ha litt å kose meg med på eksamen som du ser :ler: 

Anonymkode: 0515b...ca5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...