masa Skrevet 1. februar 2005 #1 Skrevet 1. februar 2005 kan ikke bruke diverse dietter der man spiser mindre! Er det noen som har erfaring fra å måtte spise mer? Jeg ha noen kilo for mye, men spiser utrolig lite og legger bare på meg! Har hatt spiseforstyrrelser i 7-8 år og var derfor hos legen som sa at jeg måtte spise mer og ofte. Har prøvd dette før(i 1 uke!!) men gikk litt opp i vekt og ble "hysterisk". Noen som også er/har vært vant med og spise lite, men så begynnt å spise mer for å gå ned i vekt? Hvor mye gikk du opp og hvor lang tid tok det før du begynnte å gå ned? Hva var motivasjonen og fikk du hjelp hos noen? Hvilke "slankepiller" kan man evt. ta samtidig som virker? Føler meg dårlig bare ved tanken på å gå opp i vekt, men vet jeg må begynne nå for å nå målet og å bli frisk! :-(
Suzy Skrevet 1. februar 2005 #2 Skrevet 1. februar 2005 Uten at jeg har prøvd det selv så høres Fedon-opplegget ut som noe for deg. Der spiser du ofte og riktig og det skal sørge for at vekten din stabiliserer seg der den skal være - uansett om det er opp eller ned du trenger å gå. Se på nettsidene: Fedon Lindberg
Gjest Gjesta Skrevet 1. februar 2005 #3 Skrevet 1. februar 2005 Jeg skjønte ikke dette jeg.Har du fått beskjed av legen din om å spise mer og oftere for å gå opp i vekt, også legger du inn et innlegg her om at du vil ned??
Plym Skrevet 1. februar 2005 #4 Skrevet 1. februar 2005 Jeg skjønte ikke dette jeg.Har du fått beskjed av legen din om å spise mer og oftere for å gå opp i vekt' date=' også legger du inn et innlegg her om at du vil ned??[/quote'] Hun har antagelig forstyrret forbrenningen p.g.a. spiseforstyrrelser. Når forbrenningen går på sparebluss er det eneste som hjelper, som legen sier, å spise mer og ofte, for å lure forbrenningen ut av sparemodus. Dette høres ut som en god løsning på lang sikt. Men jeg skjønner jo at det er vanskelig for deg. Det kan godt hende at Fedonløsningen er noe for deg. Da kan du spise sunt og rikelig. Lykke til!
masa Skrevet 1. februar 2005 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2005 Skal se hva Fedon har å si da! Legen sier og jeg skal ned i vekt, men jeg kommer selvsagt først til å gå opp i vekt når jeg plutselig skal begynne å spise mer, så det jeg lurte på var om noen som også hadde gjort dette som visste ca hvor lenge det tar før man begynner å gå ned! Fobrenningen har nok stoppet opp her ja
Suzy Skrevet 1. februar 2005 #6 Skrevet 1. februar 2005 Det tar nok litt tid før du er "i vater" igjen - men noe av poenget med Fedon-opplegget er jo at du skal havne i balanse og dermed oppnå god helse og optimal vekt...
Grooo Skrevet 1. februar 2005 #7 Skrevet 1. februar 2005 Du sier jo selv hva legen din har sagt! Du spiser rett og slett for lite som du gjør nå, spiser man for lite går man ikke ned men kroppen slår over på "sparebluss" og du går aldeles ikke ned men heller opp. Sett deg inn i opplegget til Fedon eller Grete Roede eller et hvilket som helst annet opplegg og følg det. Man MÅ ha i seg et vist antall kalorier om dagen ellers stopper kroppen opp og lagerer alt den får i seg = du går opp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå