AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #1 Skrevet 12. desember 2017 Forrige uke følte jeg meg litt uggen i magen. Var ikke kvalm og hadde normal avføring, men magen var veldig rumlende. Jeg tenkte det var fordi jeg hadde spist en del ting som jeg ikke vanligvis spiser (julekaker og sånt). Jeg får alltid mye luft av mat med mye hvetemel. I natt våkner jeg av intense, sterke magesmerter. Jeg går på do og har diare (sånn vannaktig der det bare renner som vann, unnskyld detaljene). Smertene kommer i tak og de er så sterke at jeg må bite tennene sammen og tårene nesten renner. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gått på do i natt, men vertfall over 5 med diare alle gangene. Nå i dag tidlig har jeg også diare, men det har stoppet litt opp siden det sikkert ikke er så mye mer i tarmene. Jeg har ikke forsøkt å spist noe enda.. Har aldri vært borti noe lignende. Har hatt omgangssyke mange ganger, men dette er liksom ikke likt det. Har hatt to barn som har hatt omgangssyke forrige uke, men da var det kun en gang med oppkast og de var veldig fine i formen. Ikke sånne smerter som jeg har hatt, og litt løs mage men ikke sånn som meg. Kan ikke komme på noe jeg har spist som kan utløse dette heller. Har spist det jeg alltid spiser (bortsett fra litt julekaker, men de har andre også spist av). Noen som har opplevd lignende? Hva kan det være? Anonymkode: 73252...3b2
Gjest Solstråletårer Skrevet 12. desember 2017 #2 Skrevet 12. desember 2017 Flere typer omgang syke. Dette hørtes ut som en av de. Jeg kaster sjelden opp ved noro vuruset men en kraftig magesjau får jeg. Hold deg hjemme du noen dager du.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #3 Skrevet 12. desember 2017 Omgangsyken. Helt vanlig nå. Gi det ei uke så er du fin igjen Anonymkode: c5f9f...ae6
Uni Skrevet 12. desember 2017 #4 Skrevet 12. desember 2017 Med de smertene ville jeg ringt legekontor og forhørt meg for sikkerhetsskyld, for det kan være så mye forskjellig.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #5 Skrevet 12. desember 2017 Diaré over tre dager. Da skal lege oppsøkes Anonymkode: 3b9ee...fe9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #6 Skrevet 12. desember 2017 Noen ganger får man diaré uten at man finner ut hvorfor. Men du kan ha en annen reaksjon på omganssyken, noen får kun skikkelig rennemage. Pågår det i mer enn 3 dager så kontakter du lege. Pass på å få i deg nok vann. Anonymkode: e9265...ab8
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #7 Skrevet 12. desember 2017 Veldig viktig å få i seg nok væske ja, mat er det ikke så farlig med akkurat nå. Sist jeg hadde omgangssyke varte det i nesten en uke, med store smerter og vannete diare hele tiden. Var helt forferdelig, men overlevde jo. Fikk beskjed av legen å kjøpe (eller samboeren min kjøpte, jeg kom meg ikke ut av huset) sånn væskestabilasator ting på apoteket. Husker ikke hva det heter, men er en blanding av glukose og mineraler som man blander i vann. Så skulle jeg ta en liten sipp av vannet vært femte minutt omtrent. Om jeg drakker ordentlige slurker gikk det rett gjennom. God bedring, håper du blir raskt bedre! Som sagt, pass på å få i deg nok væske! Anonymkode: 7ca93...18f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå