Gjest Snart mamma Skrevet 1. februar 2005 #1 Skrevet 1. februar 2005 Hei, jeg prøver å synge litt for barnet i magen, men oppdager at jeg egentlig ikke husker så mange av voggesangene fra min egen barndom... Nå er det særlig en som jeg tenker mye på, men ikke klarer å komme på hverken hele teksten eller melodien til. Hvis noen kjenner den igjen, og kan fortelle meg hvem som har laget den, og gjerne navnet på en bok hvor jeg kan finne tekst og melodi, blir jeg kjempeglad!! Okei, her er det jeg husker: Sangen begynner med noe om at langt inne i skogen er det et fjell (?). Og på det fjellet står det "et tre. Et stort og forunderlig fint tre. Aldri har noen sett slikt et tre." Så tror jeg det er flere vers, men at alle gjentar variasjoner over det der med stort og forunderlig fint - og så er det vel et slags refreng. Tror det er noe med et reir i treet, og en fugl i reiret - og et eller annet med en fjær (?). Jeg er klar over at det kanskje er litt tynt, dette her, men noen av alle dere kloke KG-damer skjønner kanskje hvilken sang det er snakk om? Tusen takk for all hjelp!
vivi Skrevet 1. februar 2005 #2 Skrevet 1. februar 2005 Har hørt den sangen du sikter til, og husker at jeg syns den var nydelig.Dessverre så kan jeg ikke hjelpe deg med teksten, men husker det var ei dansk visesangerinne,bosatt i Norge, som sang den. Hun heter Birgit ...... Jobbet endel sammen med Lillebjørn Nilsen og Lars Klevstrand bl.a. Håper noen andre kan hjelpe deg videre. Lykke til med babyen
Allianca Skrevet 1. februar 2005 #3 Skrevet 1. februar 2005 Jeg skjønner hvilken sang du er ute etter, men kan ikke versene utenat... Skal kikke i sangboka mi når jeg kommer hjem, og se om jeg finner den. Det er noe sånt som dette ihvertfall: Langt inni skogen lå et lite berg, aldri jeg så, så fagert et berg. Berget ligger langt inni skogen. ¨ Redigert pga kopiretten Liv - moderator
Gjest mamma fra Trøndelag Skrevet 1. februar 2005 #5 Skrevet 1. februar 2005 Hei! Sangen du tenker på heter "Berget i skogen" og er dansk. Jeg(75-modell), husker den fra barne-tv med Birgitte Stømstad(?) som padlet kajakk, sang også om enball og toball osv. Den står i "Den store barnesangboka" Astrid Holen og Harald Nordberg (Aschehoug forlag). Langt uti skogen lå et lite berg, aldri så jeg så deilig et berg, berget ligger langt uti skogen. På det lille berget sto et lite tre, aldri så jeg så deilig et tre, treet på berget, berget ligger langt uti skogen. På det lille treet var en liten gren.... På den lille grenen var en liten kvist... På den lille kvisten var et lite blad..... På det lille bladet var et lite rede... I det lille redet lå et lite egg... Fra det lille egget kom en liten fugl... Fra den lille fuglen kom en liten fjær... Av den lille fjæren ble en liten pute... På den lille puten lå en liten gutt, aldri så jeg så deilig en gutt. Gutten på puten, puten av fjæren, fjæren av fuglen, fuglen av egget, egget i redet, redet på bladet, bladet på kvisten, kvisten på grenen, grenen på treet, treet på berget, berget ligger langt uti skogen. Lykke til Hilsen mamma fra Trøndelag.
Gjest Snart mamma Skrevet 1. februar 2005 #6 Skrevet 1. februar 2005 JAAAA!!! Tusen takk, alle sammen!! Skal få fatt på den sangboka. Sangen er kjempekoselig Der ser man - du kan alltid stole på KG-gjengen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå