Gå til innhold

Innafor - pedofile

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vil virkelig anbefale folk å se på den nye dokumentaren til innafor! Overgrep på barn er det værste jeg kan tenke meg. Jeg synes synn på de som ikke gjør overgrep, men blir satt i samme bås som disse forferdelige som gjør det. 

Jeg vil også si til dere som uansett ser på de som monstre som ikke fortjener noe. Jeg forstår det. Men OM det at vi kan «hjelpe dem», kan resultere i at færre barn blir voldtatt. Er det da ikke verdt det? Om så ikke for de pedofile sin del, da for barna. Flere i serien sier de prøvde å få hjelp, men ikke fikk det. 

Jeg gråt når jeg så denne dokumentaren, over de stakkars barna. Jeg håper at så mange som mulig ser denne serien.

serien finner du på www.tv.nrk.no

Endret av AneKS
  • Liker 9
Gjest Citronella
Skrevet

Jeg er selv offer for overgrep som barn. Dokumentaren kunne vært god om det ikke var for den håpløse programlederen. Jeg er faktisk ikke interessert i hennes følelsesmessige reaksjoner foran både kamera og eget håndholdt kamera. Så mye drama og fokus på seg selv, som om HUN var et offer, da politiet ville vise beslag av dukker og bilder. Jeg ble rett og slett provosert, og måtte slå av.  En god journalist skal være nær og samtidig distansert. Og det er ikke denne Emely Clare.

Skrevet
1 time siden, Citronella skrev:

Jeg er selv offer for overgrep som barn. Dokumentaren kunne vært god om det ikke var for den håpløse programlederen. Jeg er faktisk ikke interessert i hennes følelsesmessige reaksjoner foran både kamera og eget håndholdt kamera. Så mye drama og fokus på seg selv, som om HUN var et offer, da politiet ville vise beslag av dukker og bilder. Jeg ble rett og slett provosert, og måtte slå av.  En god journalist skal være nær og samtidig distansert. Og det er ikke denne Emely Clare.

Jeg og mannen reagerte også på det samme. De siste nrk satsingene er smånarsisisstiske produksjoner. Bare ta Jævla homo og Line fikser kroppen som eksempel. Alt er meg meg meg. Noe som ødelegger i utgangspunktet et informerende og godt program. Budskapet drukner i dårlig produksjon...

• Liker 19
Gjest Citronella
Skrevet
1 minutt siden, Sjela skrev:

Jeg og mannen reagerte også på det samme. De siste nrk satsingene er smånarsisisstiske produksjoner. Bare ta Jævla homo og Line fikser kroppen som eksempel. Alt er meg meg meg. Noe som ødelegger i utgangspunktet et informerende og godt program. Budskapet drukner i dårlig produksjon...

Helt enig! Den eneste som klarer denne typen journalistikk ganske bra er Helene som sjekker inn. 

Skrevet
5 timer siden, Sjela skrev:

Dette er dessverre ett stort problem med dagens bladsmørere. 

Det aller viktigste for dem er å havne på TV og i aviser, de bryr seg veldig lite om sakene de faktisk har blitt satt til å få frem i lyset...

Anonymkode: 7e74a...d23

• Liker 5
Skrevet

Bra at man setter fokus på dette temaet. Det at en fastlege ber en pedofil om å "slutte å tenke slik" viser hvor skadelig det er å legge tabu på temaer, så personer ikke får hjelp. Forakten pedofile opplever å møte i samfunnet skaper også en meget høy terskel for å søke hjelp. 

Syns også programlederen var håpløs. Alt for følelsesmessig engasjert og de ansiktsuttrykkene hun viste ovenfor intervjuobjektene var ganske uprofesjonelle. Det gjorde at jeg i noen tilfeller "zonet ut" fra det intervjuobjektet sa, og jeg lot meg heller provosere og irritere meg over programlederen. 

Anonymkode: e323f...f63

• Liker 13
Skrevet
18 timer siden, Citronella skrev:

Kunne ikke vært mer enig. Dette er et viktig tema, men fokuset er bare på programlederen og hennes følelser og tårer og hvor fælt hun synes det er. Grow a pair tenker jeg bare. Tenk om reporterne i krigsherja land skulle oppfør seg som henne...

• Liker 7
Skrevet

Helt enig med dere! Det var forstyrrende at fokus ofte var på programlederens egne følelser. Som om hun føler at hun må vise så mye avstand og avsky som mulig, demonstrere avstand fra hele saken. Hun burde jo bare vært nøytral i bakgrunnen! Jeg og mannen ble ganske lei av dette etterhvert... Det er jo ikke HUN som er den interessante eller den relevante her. Men bortsett fra det, er det en svært interessant dokumentarserie som jeg kommer til å følge med på.

Anonymkode: 77323...ef9

• Liker 7
Skrevet
21 timer siden, Citronella skrev:

Helt enig! Den eneste som klarer denne typen journalistikk ganske bra er Helene som sjekker inn. 

Der er jeg sterkt uenig! Det er stor forskjell på å se på overgrepsbilder av barn og intervjue pedofile og å sjekke inn på et sykehjem. Det er klart at førstnevnte bringer fram en del mer reaksjoner enn sistnevnte. Man er jo menneskelig selv om man er journalist. 

• Liker 6
Skrevet
På 12.12.2017 den 9.24, AneKS skrev:

Jeg vil virkelig anbefale folk å se på den nye dokumentaren til innafor! Overgrep på barn er det værste jeg kan tenke meg. Jeg synes synn på de som ikke gjør overgrep, men blir satt i samme bås som disse forferdelige som gjør det. 

Jeg vil også si til dere som uansett ser på de som monstre som ikke fortjener noe. Jeg forstår det. Men OM det at vi kan «hjelpe dem», kan resultere i at færre barn blir voldtatt. Er det da ikke verdt det? Om så ikke for de pedofile sin del, da for barna. Flere i serien sier de prøvde å få hjelp, men ikke fikk det. 

Jeg gråt når jeg så denne dokumentaren, over de stakkars barna. Jeg håper at så mange som mulig ser denne serien.

serien finner du på www.tv.nrk.no

Veldig bra dokumentar :)

Skrevet

Er enig med at journalister er også mennesker, så tror serien blir spennende å se uansett. Viktig tema og skal definitivt sjekke den ut. Også helt enig med at "Helene sjekker inn" er en veldig bra dokumentarserie. Syns det er en serie dere virkelig bør sjekke ut.

• Liker 1
Gjest Citronella
Skrevet
52 minutter siden, fitnessjenta skrev:

Der er jeg sterkt uenig! Det er stor forskjell på å se på overgrepsbilder av barn og intervjue pedofile og å sjekke inn på et sykehjem. Det er klart at førstnevnte bringer fram en del mer reaksjoner enn sistnevnte. Man er jo menneskelig selv om man er journalist. 

Jeg tror du misforstår. Det var de journalistiske grepene jeg sammenlignet. Klart man er menneske, også som journalist, men du er også i en rolle. Her synes jeg Emma Clare feiler totalt.

Skrevet

Hun kom for å se på overgrepsdukken. Hun ville vite hvordan slike påvirket den pedofile. Om det var noe som hindret eller gjorde det lettere å begå overgrep. Så slenger inspektøren ut av seg, "lyst til å se noen overgrepsbilder?". 

Det er ikke snakk om kozemozeoverdose-bilder, det er snakk om bilder som viser tortur av barn. De i seg tilfører ikke noe verdifullt til programmet. At det finnes, hva det er, det vet vi alle allerede. Trenger du se slike bilder for å vite hva det er? ikke jeg heller.

At behandlingsapparatet ikke fungerer vet jeg alt. Det nevnte jeg etter forrige episode. Men da ble det fjernet som "spekulasjon".

I forrige episode viste det seg at disse personene som drev jakt på "pedofile" (overgripere av småbarn er en mer korrekt benevnelse, ikke alle som begår overgrep mot barn er pedofile, ikke alle pedofile begår overgrep) selv hadde sår de ikke hadde fått leget. Jeg forklarte at dette er problemet med den patriarkalske kulturen vi lever i, menn forventes å klare seg selv, på egen hånd. Det er også tilfelle her i denne episoden, med de pedofile. Vi forventer at menn bare skal "ta seg sammen", "komme seg over det". Det går ut over barn, ut over samhørige,

I tillegg går det ut over disse menneskene som søker hjelp fordi de ikke vil, ikke ønsker, å begå overgrep. De får ikke den hjelp de trenger for å, ved hjelp av diverse kognitive teknikker, få kontroll på og styre disse følelsene, heller enn at disse følelsene styrer dem.

Vi ser på menn som om menn skal være sterke, klare alt, vi ser ikke på menn som noen som også kan være svake, trenge hjelp.

Så heller enn å hjelpe de, så lar vi de få være slik de er. Med de følger det får.

Anonymkode: 77a02...3f1

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, fitnessjenta skrev:

Så du så ikke at hun var vitne til at narkomane ruset seg? At hun satt i de mest skitne, for jævlige plassene uten å være spydig og heslig mot andre? Hun gjord mer enn å bare sjekke inn her og der. 

Enig med de fleste her. Synes programlederen var forferdelig. Ødela hele dokumentaren for min del. 
Hoppet over til slutt når hun satt der alene foran kamera. For da viste jeg at hun kom til å syte og bære seg. Det er det man kaller for dramaqueen! 

Anonymkode: 8a478...9bf

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, Citronella skrev:

Jeg tror du misforstår. Det var de journalistiske grepene jeg sammenlignet. Klart man er menneske, også som journalist, men du er også i en rolle. Her synes jeg Emma Clare feiler totalt.

Jeg ser ditt synspunkt om at hun burde vært mer samlet og profesjonell, men jeg syns ikke at hun feilet totalt, tvert om! Til å være en såpass ung journalist, så syns jeg det er veldig tøft av henne å begi seg ut på et såpass vondt og sårt tema. Jeg syns absolutt ikke at fokuset var på henne, jeg syns fokuset var på hvordan pedofile blir sett på i samfunnet, og at de ikke får hjelp. Jeg er ikke så redd for følelser at jeg blir sint fordi journalisten blir følelsesmessig berørt, det gjør det heller mer ekte. 

• Liker 3
Skrevet

Hva var bra med denne dokumentaren, egentlig? De intervjuet noen pedofile og fortalte om overgrep, det må da være andre dokumentarer som gjør det som ikke er så dårlig som denne? Enig med kritikken av programlederen, hun gjorde seg nærmest til et offer når hun ble spurt om å se overgrepsmateriale, som om noen tvang henne til det mot hennes vilje. "Jeg føler at jeg se dette siden jeg lager dokumentar". Altså, nei. 

20 hours ago, AnonymBruker said:

Bra at man setter fokus på dette temaet. Det at en fastlege ber en pedofil om å "slutte å tenke slik" viser hvor skadelig det er å legge tabu på temaer, så personer ikke får hjelp. Forakten pedofile opplever å møte i samfunnet skaper også en meget høy terskel for å søke hjelp. 

Anonymkode: e323f...f63

Ville ikke tatt alt det de ulike personene sa for god fisk. Tipper at den pedofilen har sagt noe sånt som at han "føler litt dragning mot barn" og legen har svart deretter. Optimalt, kanskje ikke, men jeg tviler på det sterkeste at han innrømmet lovbrudd ovenfor den legen det var snakk om. Ikke tro på alt folk sier, spesielt den mannen virket til å ville sette seg selv i best mulig lys og som om det var samfunnet som sviktet han

Anonymkode: 2fb53...2bc

Skrevet

Ingen er pedofile. Dette bunner i egoisme, vrangforestillinger, og ondskap.

Anonymkode: c1b91...e75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...