AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #1 Skrevet 12. desember 2017 Jeg og to venninner skal til Italia til våren vi skal være en uke i Capri en uke i Roma og i en uke så skal vi ha bilferie gjennom deler av Nord-Italia. Og det som jeg egentlig er mest nysgjerrig på er italienske menn Har hørt at italienske menn er veldig gode i flørting og at det er vanskelig for kvinner flest og ikke falle for sjarmen hos dem, Har også hørt at italienske menn som regel er mer romantiske enn hva norske menn er og at de oppfører seg mer som gentlemen. Men jeg har både lest og hørt at italienske menn kan være såpass direkte og pågående at kvinnelige turister kan føle seg uvel, Noen kvinner her inne som har erfaring med italienske menn og selv opplevd lignende situasjoner? Anonymkode: 2368c...d5b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #2 Skrevet 12. desember 2017 Slitsomme. Anonymkode: dba5c...8c1 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #3 Skrevet 12. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slitsomme. Anonymkode: dba5c...8c1 Har hørt at de kan være meget pågående og innpåslitne, Men det er vel ikke sånn at man som kvinne ikke kan gå fritt i gaten før de italienske mannfolka kommer etter deg og maser? Anonymkode: 2368c...d5b
herremann Skrevet 12. desember 2017 #4 Skrevet 12. desember 2017 Italienske damer er vanskeligere å få i seng, derfor flørter dem mer og er mer innpåslitne. 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #5 Skrevet 12. desember 2017 Det er damene der nede som er mye bedre enn norske damer.. Du har misforstått. Men pass på så du ikke blir med i taken4 da, for det kan skje nede i de traktene. Anonymkode: fb13e...f23 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #6 Skrevet 12. desember 2017 Ciao Bella! Anonymkode: 8b1dc...516
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #7 Skrevet 12. desember 2017 Jeg har bodd i Italia (Milano) ett års tid. Jeg oppfattet at menn generelt var mer flørtende, noe som kan være hyggelig, men det er jevnt over lurt ikke å gi så mye tilbake om du ikke er interessert. Vær eventuelt tydelig: Ok, vi kan ta én drink sammen, men det blir bare for å snakke fordi du virker som en hyggelig fyr, jeg har en avtale/kjæreste som venter, og jeg er ikke interessert i noe mer. Italienske kvinner er ofte litt mer tilbakeholdne, så positiv respons kan lett mistolkes, og det kan oppstå litt kjipe situasjoner om du har "lovet" for mye. Hvor mye oppmerksomhet dere får, avhenger vel i Italia som ellers, av hvor attraktive dere blir oppfattet å være. Selv er jeg høy, slank, men brunette (har inntrykk av at italienske menn synes det er ekstra stas med blondt hår) og tenker at jeg får litt mer enn gjennomsnittlig oppmerksomhet fra menn her i Norge. Det skjedde at menn ropte etter meg på gaten, men det var stort sett ungdommer og smågutter, og helt uproblematisk å håndtere. Det skjedde relativt hyppig at jeg fikk tilbud om drinker, at noen kom for å slå seg ned ved bordet, at noen forsøkte å innlede en samtale i køen osv. Også det bare hyggelig, særlig når jeg etterhvert fant den riktige balansen mellom vennlighet/tydelighet/flørting alt ettersom hvor mye tid jeg var interessert i vedkommende. Da jeg hadde besøk av min objektivt sett meget attraktive og blonde venninne som i tillegg er ganske flørtete av natur og som er veldig glad i mannlig oppmerksomhet, oppsto det imidlertid en del (sosialt) slitsomme situasjoner, særlig på byen når det var alkohol involvert. Stakkars menn som trodde de hadde skutt gullfuglen for så å se fuglen danse tett med noen andre like etterpå... Tipper dere får en fin tur jeg. Anonymkode: 750ea...545 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #8 Skrevet 12. desember 2017 Om du er redd for at de blir for slitsomme/at det oppstår kjipe situasjoner, ville jeg tenkt litt på hvordan å avvise invitasjoner, men på en hyggelig måte. Det er kjedelig å bli skjelt ut fordi du er frekk. Takk for tilbudet, skyld på en kjæreste, at du er travel eller lignende, og forlat åstedet om personen ikke gir seg. Anonymkode: 750ea...545
Gjest Overrasket Skrevet 12. desember 2017 #9 Skrevet 12. desember 2017 Italienske menn er fantastiske skapninger. Jeg anbefaler alle kvinner å prøve dem ut.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #10 Skrevet 12. desember 2017 Det er ganske store forskjeller på norditalienere og søritalienere. Jo lenger sør du kommer, jo mer "gammeldagse" holdninger vil du finne. Generelt er derfor søritalienere mest lik mange av mytene som finnes om italienske menn. Italienske menn er som oftest flinkere til å sjekke damer enn norske menn. Blant annet drikker de seg ikke dritings på utesteder og blir bavianer. De er flinke til å gi komplimenter, og få deg til å føle deg som verdens vakreste dame. Jeg har feriert i Italia mange, mange ganger gjennom de siste 20 årene. Derav minst 15 ganger alene. Jeg har hatt atskillig større problemer med å avvise drita fulle norske menn enn italienske menn. Men en liten advarsel (håper ikke dette tolkes som rasistisk, for det er ikke rasisme; bare fakta): I store deler av Italia finner du veldig mange innvandrere og arbeidsinnvandrere fra Marokko og Tunis. De skal dere passe dere for. Jeg sier ikke at alle unge menn fra Nord-Afrika er dårlige personer, men at man som kvinne for sikkerhets skyld bør være ekstra forsiktig overfor disse mennene. Anonymkode: f5eaf...2d1 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #11 Skrevet 12. desember 2017 Skriver under på at det er stor forskjell på sør og nord italiensk. Har datet begge deler og kjenner flere fra de områdene sånn vennskapelig. Nord italienere opplever jeg som nærmere norske ifht lynne, utadvendthet etc. Mens syditalieneren ble veldig intens, litt too much egentlig.. Anonymkode: 909c7...267
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #12 Skrevet 12. desember 2017 Italienere er noe mer gentleman enn norske menn ja. Har ei venninne som har datet en italiener, og hun er nå sammen med en norsk. Men hun sier at hun merker noe forskjell på norske menn og italienere. Jeg synes italienere er litt mer "menn" ja. Men enkelte blir litt for intense. Og jeg har aldri falt for en italiener, fordi de er for pene, snobbete, ellers er de brautete men det er nå meg. Anonymkode: b4958...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #13 Skrevet 12. desember 2017 Mange menn i Italia gir seg ut for å være italienere, men så er de egentlig tyrkere, albaner eller til og med pakistanere. Pass på. Anonymkode: a7e9c...a1e
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #14 Skrevet 12. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mange menn i Italia gir seg ut for å være italienere, men så er de egentlig tyrkere, albaner eller til og med pakistanere. Pass på. Anonymkode: a7e9c...a1e Man ser forskjell på italienere og tyrkere og pakistanere da. Og man hører det jo på aksenten. er det forresten så populært med italienske menn at utlendinger må gi seg ut for å være italienere? Anonymkode: b4958...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #15 Skrevet 12. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Man ser forskjell på italienere og tyrkere og pakistanere da. Og man hører det jo på aksenten. er det forresten så populært med italienske menn at utlendinger må gi seg ut for å være italienere? Anonymkode: b4958...6fd Hvis de er fra land med et dårlig rykte ang. hvordan de behandler kvinner så er det kanskje det... Anonymkode: 8b1dc...516
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå