AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #1 Skrevet 11. desember 2017 Hei! Sikkert dumt spørsmål, men hva baker dere sammen med barn? Er det stort sett pepperkaker og kakemenn som er gøy for dem å lage eller er det annen julebakst som kan være vel så kjekt for dem å lage? Anonymkode: 26460...eee
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #2 Skrevet 12. desember 2017 Pepperkaker og kakemenn er klassikere fordi det er mye barna kan gjøre, og det er gøy kjevle ut, stikke ut masse ulike figurer, pynte, etc. Det er få andre småkaker som er like mye ulikt man kan gjøre med. Sandnøtter må man jo bare trille ut og trykke flate, så det er litt begrenset hvor stas det er med sånt. Om du ikke har gamle bestemødre som kommer til å sette kaffen i vranghals, kan du jo la dem lage berlinerkranser i andre fasonger enn den klassiske berlinerkransfasongen. Men om du bare skal bake en eller to ting, ville jeg gått for pepperkakene og kakemennene. Anonymkode: 5ba86...97b
Arkana Skrevet 12. desember 2017 #3 Skrevet 12. desember 2017 Pepperkaker og sånne havresjokoladeboller (det vi svært politisk ukorrekt kalte negerboller som barn). Sistnevnte er veldig enkel og passer fint for selv helt små barn. Ingen steking, alt bare røres sammen og formes til små boller.
sunshine-t Skrevet 12. desember 2017 #4 Skrevet 12. desember 2017 Ungene her er med på bakingen av alle sortene vi lager Det har de alltid vært med på. Men skulle jeg kun valgt ut noen få så måtte det blitt pepperkaker, kakemenn, sjokoladekuler, Rocky road og potetmelstopper.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #5 Skrevet 12. desember 2017 Har ikke barn selv, men har to tantebarn på 6 og 10 som vi skal ha på besøk til bakedag nå snart. Bare begynte å tenkte at barna baker kanskje både hjemme hos seg selv og på skolen o.l at de kanskje blir lei av bake kakemenn og pepperkaker. Vi kan kanskje også ha en annen bakst i tillegg. Anonymkode: 26460...eee
FantasDick Skrevet 12. desember 2017 #6 Skrevet 12. desember 2017 De er med på alt; pepperkaker, kakemenn, serinakaker, brune pinner, sjakkruter.. Blir det kjedelig kan de bare ta en pause. Mine er 16 og 2 år, da.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #7 Skrevet 12. desember 2017 6 timer siden, sunshine-t skrev: Ungene her er med på bakingen av alle sortene vi lager Det har de alltid vært med på. Men skulle jeg kun valgt ut noen få så måtte det blitt pepperkaker, kakemenn, sjokoladekuler, Rocky road og potetmelstopper. Hm, potetsmelstopper hadde jeg aldri hørt om før i dag men de så gode ut så de skal prøves. Anonymkode: 4d807...648
sunshine-t Skrevet 12. desember 2017 #8 Skrevet 12. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hm, potetsmelstopper hadde jeg aldri hørt om før i dag men de så gode ut så de skal prøves. Anonymkode: 4d807...648 Håper du liker de like godt som vi gjør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå