AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #1 Skrevet 11. desember 2017 Hei jeg er en jente på 18 år og har veldig oljete hud og lurte på om dere har en bra foundtion for oljete hudtype som dere vil anbefale? Ikke dyrere enn 400kr Anonymkode: 246a1...12a
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #2 Skrevet 11. desember 2017 Har man oljete hud er det pudder - mineralpudder som er best. Foundation vil bare tette huden og gjør den mer oljete og uren. Finn også ut om du har oljete hud fordi du har en fet hudtype, eller fordi du ikke tilfører huden nok fukt så den overproduserer fukt selv. Prøv med en skikkelig fuktgivende fuktighetskrem i en uke eller to , å se om huden din fortsatt blir like oljete, for ofte er oljete hud egentlig underfuktet hud og pleier å bli mattere når man tilfører huden nok fukt. Anonymkode: 23ccb...852
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #3 Skrevet 11. desember 2017 Ingen. det er det beste for huden din. Tro meg. Prøv i et år. Vask ansiktet med lunket vann morgen og kveld. Så får du se hvor fin huden din blir. Anonymkode: aff5f...16e
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #4 Skrevet 11. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen. det er det beste for huden din. Tro meg. Prøv i et år. Vask ansiktet med lunket vann morgen og kveld. Så får du se hvor fin huden din blir. Anonymkode: aff5f...16e Klar over hvor mye forurensing og drit som setter seg i huden i løpet av en dag? Huden skal renses med mer enn lunket vann, og for mange med fet hud og akne vil det å bare rense med vann resultere i kviseutbrudd. Det er også mye talg og avfallsstoffer etter en god natts søvn som ikke lar seg fjerne like godt med bare vann, det blir som å vaske hender uten såpe - altså lite effektivt. Anonymkode: d035f...d69 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2017 #5 Skrevet 12. desember 2017 * Estee Lauder - Double Wear * Loreal - Pro Matte * Maybelline - Fit me Matte Anonymkode: 107de...0a6
Gjest Priyanka Skrevet 12. desember 2017 #6 Skrevet 12. desember 2017 Jeg foretrekker pudderbasert foundation, og har en god en fra Bare Minerals.
kimchi wasabi Skrevet 13. desember 2017 #7 Skrevet 13. desember 2017 Jeg bruker Koreansk merke så er sikkert ikke innenfor, men liker virkelig godt Etude house double lasting foundation. Billig og gjør ikke huden min fet, men oksiderer litt utover dagen. Har hørt Estee lauder sit Double wear foundation er også bra, eller Nyx total control drop foundation men de er veldig dyre. Ellers er det beste å ha bedre hudpleie rutiner. Jeg vasker alltid med tea tree cleanser, smører på hyaluronic og kollagen essence og serum, og en lett fuktighetskrem, ettersom tykk krem blir for vanskelig for huden min til å puste. Skrubb huden 2-3 i uken hjelper. I sommer bruker jeg alltid en matte primer og setting sprayfor fet hud/pudder
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #8 Skrevet 14. desember 2017 4 timer siden, kimchi wasabi skrev: Jeg bruker Koreansk merke så er sikkert ikke innenfor, men liker virkelig godt Etude house double lasting foundation. Billig og gjør ikke huden min fet, men oksiderer litt utover dagen. Har hørt Estee lauder sit Double wear foundation er også bra, eller Nyx total control drop foundation men de er veldig dyre. Ellers er det beste å ha bedre hudpleie rutiner. Jeg vasker alltid med tea tree cleanser, smører på hyaluronic og kollagen essence og serum, og en lett fuktighetskrem, ettersom tykk krem blir for vanskelig for huden min til å puste. Skrubb huden 2-3 i uken hjelper. I sommer bruker jeg alltid en matte primer og setting sprayfor fet hud/pudder Hei kan du skrive hvilken tea tree cleanser du bruker, og hvilke hyaluronic og kollagen serumer du bruker? Bruker du de samme kveld oppå hverandre eller hver sin kveld? Og hver kveld eller bare noen ganger i uka? Hvilken lett fuktighetskrem bruker du? elsker koranske produkter! Hvilken skrubb og matte primer og setting spray bruker du? Anonymkode: 23ccb...852
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #9 Skrevet 14. desember 2017 Ikke ts, men noen som vet om en som ikke inneholder silikoner? Anonymkode: 710d1...b09
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #10 Skrevet 14. desember 2017 På 12.12.2017 den 16.56, AnonymBruker skrev: * Estee Lauder - Double Wear * Loreal - Pro Matte * Maybelline - Fit me Matte Anonymkode: 107de...0a6 Har aldri prøvt doubel wear hørt mye bra! Liker ikke fit me matte av maybeline Anonymkode: 246a1...12a
kimchi wasabi Skrevet 14. desember 2017 #11 Skrevet 14. desember 2017 (endret) 10 hours ago, AnonymBruker said: Hei kan du skrive hvilken tea tree cleanser du bruker, og hvilke hyaluronic og kollagen serumer du bruker? Bruker du de samme kveld oppå hverandre eller hver sin kveld? Og hver kveld eller bare noen ganger i uka? Hvilken lett fuktighetskrem bruker du? elsker koranske produkter! Hvilken skrubb og matte primer og setting spray bruker du? Anonymkode: 23ccb...852 Ååh så hyggelig å se andre som bruker Koreanske produkter og Jeg bruker veldig mye andre produkter i tillegg, men kan skrive opp de du lurte på. Jeg bruker alle oppå hverandre, hver dag både morgen og kveld, og lar hvert produkt (unntak cleanser) synke i huden i 30-45 sekunder, også putter jeg neste. Rekkefølgen er samme og. Jeg har bare veldig fet hud uten problemer med kvise osv, så kan hende det jeg bruker ikke passer alle Den jeg bruker om morgen er Mediheal Tea tree care Cleansing foam (den er gel cleanser) + noen ganger Tosowoong Tea tree oil rett etter cleanser, lotion/essence: Hada Labo Premium Hyaluronic acid (Japansk),Serum/ampoule: FarmStay Collagen & Hyaluronic acid ALL-IN-ONE eller Mizon Collagen 100,Lett fuktighetskrem: Mizon snail recovery gel eller Secret key Rose water gel cream Skrubb: Skinfood Black sugar mask, eller Innisfree volcanic Clay mask (den er ikke skrubb, men bytter mellom de to). Matte primer: TOO COOL FOR SCHOOL Artify oil primer, Setting spray CLIO Oil control mist/ Urban decay setting spray (amerikansk). Ble ganske langt, beklager Endret 14. desember 2017 av kimchi wasabi
vimsefrøken Skrevet 15. desember 2017 #12 Skrevet 15. desember 2017 Min favoritt er Urban Decay sin Naked skin foundation. Den er ikke typisk beregnet på fet og oljete hud, men den gjør underverker på min hud. Beste foundationen jeg har brukt. Og jeg har en hud som blir blank og oljete av absolutt alle foundationer. L’Oréal pro matte kan jeg dessverre ikke bruke, selv om den hjelper å hindre blankhet, rett og slett fordi den fremhever tekstur og linjer/rynker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå